Router uitzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Topicstarter
Hallo,
Ik heb me pas geleden de Draytek Vigor 2600 aangeschaft. Werkt prima tot nu toe. Maar ik heb toch ff een vraagje mbt het aan/uit zetten van het ding.

In de handleiding staat dat het beter is de router altijd aan te laten staan omdat de elektronica hiervoor ontworpen is. Nou heb ik het er niet zo op staan om electonische apparaten aan te laten als ik niet thuis ben of in bed lig. Vooral omdat ik vind dat hij nogal warm wordt ik het toch niet zo vertrouw als ik er niet bij ben. Dus zet ik hem telkens uit als ik ook de pc`s uitzet. Is dit slecht voor de router en moet ik hem dus toch aan laten staan of kan het geen kwaad en kan ik hem gerust telkens uitzetten?
Bedankt voor jullie reacties!

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vraagje een jou: Kan plastic branden?

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 09:20

mcB

Je hoeft 'm ECHT NIET uit te zetten.
Wanneer ie nogal warm wordt, dan zal ie de temp toch niet halen om ook maar iets te doen laten smelten of branden.

Ik heb nu ongeveer een jaar lang 24/7 mn draytek 2200e aan staan,....no problemo!!!

[ Voor 78% gewijzigd door mcB op 11-03-2003 15:02 ]

Strix (Skullflame)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kan niet zoveel kwaad. Dat'ie altijd aan mag staan, is gewoon zo, dat als je 20 man heb hangen aan dat ding, dat als de router uitstaat, iemand niet kan netten, dat zal bij jou niet het geval zijn :)

Ey!! Macarena \o/

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
heb zelf een US Robotics router, en deze wordt soms ook wel lekker warm ;) (is wel van metaal gemaakt, maar kom), maar ik laat hem toch aanstaan. Zie er niet echt het nut van in om hem uit te zetten, en het komt niet echt op die 5 watt.

Denk trouwens niet echt dat het veel verschil maakt; dus als je hem wil uitzetten, zet hem dan gewoon uit :)

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 22:08
Nou kijk Routers zijn inderdaad gebouwd op dat ze hele lange tijden aanblijven staan. want ze moeten altijd connectiviteit geven ( in grote bedrijven dan). Mn Cisco leraar zegt ook als je hem de hele tijd aan en uit zet dat is slecht, maar dat kan ik begrijpen het zijn dan ook Cisco routers van 2500€ per stuk >:) . Ik heb ook zelf een router en wordt ook warm maar ik laat hem gewoon aanstaan dus daar hoef je je niet druk over te maken (mn pa doet dat wel :/) die dingen kunnen echt wel wat hebben ;)

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Topicstarter
Dus in principe kan het geen kwaad als ik hem dagelijks aan en uit zet, begrijp ik dat goed?

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 13:05
ja, het is alleen overbodig. Kan ook nog wel eens wat problemen geven. Als er bv chatprogramma's over netwerk gebruikt worden die op ip adress gaan dan kan het gebeuren(als je ze zelf niet toekent) dat het niet meer klopt omdat een adere pc eerder aanstaat als de vorige keer en dus een ander ip adress krijgt.

Maar het lijkt mij als je de post leest dat je hem niet uit hoeft te zetten.

[ Voor 99% gewijzigd door Kevinp op 11-03-2003 18:19 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Zie het als een adapter, deze kunnen flink warm worden maar het kan geen kwaad om ze in het stopcontact te laten zitten. Zo zit het ook met een router, er zitten geen onderdelen in die door de warmte kunnen ontbranden (of de warmte moet teveel worden), hij zal eerder kapot gaan dan dat hij in vlammen op gaat. ;)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:55
gaat de telefoon , CV ketel, kLokradio, koelkast, diepvries, magnetron (klokje), en noem nog 100 apparaten ook 's nachts uit ??

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 09:46
Bud_s schreef op 11 maart 2003 @ 18:27:
gaat de telefoon , CV ketel, kLokradio, koelkast, diepvries, magnetron (klokje), en noem nog 100 apparaten ook 's nachts uit ??
JE vergeet je digitale horloge, en de stroom die nog op je computer blijft staan als je hem uitzet (atx ;))

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Topicstarter
Ok jongens het is me duidelijk! Bedankt voor jullie wijze antwoorden!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Heb een Sitecom Router, in metalen behuizing, vanzelfsprekend 24/7 aan, al bijna een jaar, het Casema Modem en 3 HUB's daarbij ook.
Nooit problemen gehad. De adapters van die dingen zijn het warmste.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik heb hier 2 cisco lokalen met daarin 14 routers en in een jaar tijd zijn er 4 overleden met een defecte voeding. Steeds aan uitzetten is dus niet goed. Maar ja voor een router van 150 euro met een losse voeding zou ik me geen zorgen maken voor 25 eurp heb je nieuwe voeding.

Maar ik ben wel van mening dat je je draytek gewoon aan kan laten. Je haalt toch ook de stekker van je tv niet eruit ? of je moet beetje paranoia zijn.
Pagina: 1