Pfff.... Nogmaals dus: TCP poorten kun je mappen (open gooien) via Telnet. Tiepmiep in de command line t volgende in: 'Telnet 192.168.168.230' + [enter] (da's dus de IP van je EDIMAX routertje) Nu krijg je in Windows98SE een mooi Telnet schermpje... In 2000 of anders ga je dat vrolijk in de commandline verder uitvoeren...
Juppiez

We hebben Telnet.... toch?
Pakken we ff de handleidingen van de edimax6004+ erbij... (dr zijn dr minimaal 2!!!)
Tiepmiepen in t Telnet venstertje: '?' + [enter] Dan krijg je de eerste laag commando's die edimax telnet toestaat... Tiepmiep het gewilde commando (zal wel iets met 'enable' zijn)
Tiepmiep bijvoorbeeld: 'enable ?' + [enter] en je krijgt een lijst van alle commando's die de edimax kent op het niveau van"enable" *juich*
enzovoort...
Uiteindelijk mag je je poortnummer invoeren... en t IP-adres waar de boel naar toe gemapt mag worden... (da's dus die van jouw eigen pctje!!!!!!)
Mooi zo... dat doe je dus voor de hele range...
DMZ is niet zo'n handige optie omdat je zoons dan gaan klagen dat dr hekkers op hun peecees zitten
Helaas heb ik niet de tijd om een hele handleiding voor je uit te tiepmiepen...
Bovenstaand heb ik zelf kunnen uitvoeren door de handleidingen te combineren met wat t telnet proggie doet... Had nooit eerder van telnet gehoord... dus in die zin net zo'n newbie als jij... Het kan écht!!!!
edit:
Hmmmz... de Edimax 6004+ is een prima router, die zijn geld dubbel en dwars waard is... t was niet voor nix een koopje

Maar als je perse een andere router wilt gaan kopen hou ik je niet tegen... Alleen elke andere router heeft weer zijn eigen nadelen, die je dan als niet zo'n puzzelaar weer moet gaan uitpuzzelen! Van deze weet je inmiddels zijn nadeel (web-interface sucks big time!!!) Haal hier je voordeel uit, en ga aan de slag met hints die je krijgt! (ik vind t echt

bagger

dat je alles voorgekauwd moet krijgen... Maar goed... wie weet kun je met bovenstaande beschrijving wel de boel aan de praat krijgen... Koop anders een andere!)
[
Voor 23% gewijzigd door
Verwijderd op 15-04-2003 22:52
. Reden: extra reactie ]