Toon posts:

Direct Connect met Edimax BR-6004+ Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik weet het, hier zijn al zat topics over verschenen, zat waarin alles over poortmappen etc etc wordt uitgelegd.
Ik wil gewoon met C&C Generals via Direct Connect een spelletje spelen met iemand op internet, maar krijg steeds de melding: Connection Timed Out.

Ik heb de nieuwste firmware van mijn router (1.18).

Kan iemand mij even helpen, ik kom er gewoon niet uit. Ben een redelijke noob op dit gebied.

Verwijderd

In je router (E6004+)(bij voorkeur met het telnet programmaatje) kun je je connection time op 'always on' zetten :+
Verder kun je daar ook je ingaande poorten openen naar een bepaalde pc (poortmappen dus) :+

Eventjes t com21 kabeltje aansluiten, telnet verbinding opzetten, en ff mbv help-functie kijken wat wat is... (de handleiding van de router is minder uitgebreid dan de help-functie :p)

Succes... (ik kijk vanavond wel weer ff als ik tijd heb)

Verwijderd

Topicstarter
"always on" -> heb ik gevonden en aangezet, handig! dank je
"t com21 kabeltje" -> wat is dat? die heb ik niet?
"Telnet verbinding opzetten... " -> hoe doe ik dat dan nu?

In de handleiding van de router staat er idd nix over.
Ik hoopte dat iemand me kon zeggen hoe het precies moet (Ga naar ARM scherm -> Virtuel server/DMZ -> etc etc...

Iemand?

Verwijderd

Sorry dat ARM scherm sucks bigtime! (vaak onthoudt ie namelijk niet de wijzigingen die je inbrengt!)

Dr zit een kabeltje met aan de ene kant een seriële connector en aan de andere kant een R45 geloof ik... Sorry te lang geleden dat ik die los in mijn handen heb gehad... Die wordt in ieder geval bij de Edimax6004+ standaard bijgeleverd als eventuele reserve inbellijn via rs232 modem (externe modem aan seriële poort).

Telnet start je op via HyperTerminal (in Windows...) denk ik... heb t ook maar zelf ff zo gedaan zonder hulp, dus als iemand zegt dat t beter kan.... I'm all ears!!! :+

Verwijderd

ik heb zelf ook precies het zelfde als jij ik wil alleen nog beginnen met C&C.
heb ook die router en heb ook het idee van eerdere forwarden als je het invoerd bij het arm scherm dat hij niets doet, wel vaag maar zoals hierboven staat ga ik het eens proberen met dat kabeltje (even zoeken waar ik die heb zit nog in plastic)
dus ga deze draad volgen

Verwijderd

Je kan ook gewoon vanuit een DOS schermpje naar je router telnetten (je kan dan gewoon het ip adres van je router gebruiken)

Tik in het DOS schermpje: telnet <ip addres> en je kan inloggen op de command prompt van je router. Als je een vraagteken intikt krijg je alle mogelijke opties te zien.

Zoek even op internet op welke poorten je nodig hebt voor C&C en voor Direct Connect en redirect de poorten naar de pc waarop je C&C wil spelen. (Je kan ook default port forwarding aanzetten, dat gebruik ik ook, zodra hij pakketjes op een poort binnenkrijgt die hij niet kent stuurt hij het door naar mijn pc waar ik meestal achter zit)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 15:12 ]

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen met AOM....Poortforward geprobeerd, maar lukt mij niet. Nog niet via telnet geprobeerd, weet namelijk niet hoe :)

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar hoe zet ik default forwarding aan?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb dit gevonden op internet :

Direct Connect
(Watch Out! Opens a wide port range!)
IN TCP 375 - 425

Ik kom in het juiste menutje in Dos, welke optie moet ik nu gebruiken?

Verwijderd

Het voordeel van een telnet verbinding via Hyperterminal is dat hierin eenvoudig weg per optie plus spatie met de pijlen up and down te kiezen is tussen de divers opties.

In feite komen de opties gewoon overeen met de opties in de ARM interface.
Dus kun je de handleing die voor de ARM geschreven is ook voor t telnet deel gebruiken!

Als je je er in verdiept is die router prima te snappen ;)

Bovendien kun je ook scrollen in het HyperTerminal-venster...

Kan errug handig zijn als je niet precies weet wat je doet :+

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 02:17 ]

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 20:34
Ik heb deze router en heb ook het connectieprobleem met CC generals. Ik kom er met wat hiervoor gezegd is nog niet uit. Ik kan wel via telnet in de router komen, maar weet niet wat te doen. ik heb wel de laatste firmware 1.18. Kan iemand precies vertellen wat ik moet doen om direct connect mogelijk te maken met CC?
Zonder router lukt het wel prima.

Verwijderd

'?' geeft help menu :+
Alle commando's binnen t Telnet configuratie menu komen overeen met die in de handleiding voor de webinterface.

Je kunt ook de DMZ aan zetten... (dan heb je wel firewall nodig op je andere pc's!)

• Crest
? heb ik gezien ja, maar wat moet ik precies doen?
DMZ heb ik ook aangezet. Ik heb de router zo ingesteld dat de drie pc's die aan de router hangen een vast ip hebben. Op de pc waar ik achter zit heb ik DMZ aangezet, maar dat helpt niet.

Verwijderd

DMZ in de router natuurlijk :+
DMZ op 1 PC maakt natuurlijk niks uit, gezien de router alles blijft blokkeren :p

• Crest
In de router?? Bedoelen je dat ik DMZ moet instellen op 192.168.168.230, het nummer wat ik intik om in de router te komen? Dat werkt niet. Hoe moet dat dan?

[ Voor 13% gewijzigd door Crest op 12-04-2003 01:09 ]

• Crest
En alvast bedankt voor je antwoord. Maar hoe moet ik precies via telnet te werk gaan om CC generals werkend te krijgen zonder dat ik alle poorten open zet.

Verwijderd

Handleiding gelezen? Help menu's opengeklapt (in Telnet)? Je weet welke poorten?
FF combineren... :+

Heb al eerder gezegd... dr bestaat geen kant-en-klare handleiding voor het Telnet gebeuren... :(

Tis gewoon kwestie van proberen... ik weet ook niet alles uit mijn hoofd... En andere commando's werken toch niet in Telnet. De Edimax kent alleen zijn eigen commando's... die vis je op met '?' Krijg je ze allemaal... de router geeft zelf aan wat ie wel/niet snapt! als ie t niet snapt, wijzigt ie t gewoon niet... :O

• Crest
Uiteraard heb ik de handleiding gelezen. De handleiding is echter geschreven voor een oudere firmware versie. Er staat bijvoorbeeld niets in over DMZ. Ik kom er zo dus niet uit. Ik wil via directplat CC generals spelen met een kennis. Dat lukt nu alleen als ik de router er tussenuit laat, maar dan krijg ik m'n zoons op m'n huid omdat zij dan geen internet meer hebben op hun pc's. Dus vandaar mijn vraag: hoe stel ik die Edimax 6004+ nu in dat ie het wel goed doet? Tot nu toe ben ik met de antwoorden niets opgeschoten. Ook niet met een post op het forum van Edimax. Daar kreeg ik als antwoord DWZ inschakelen, maar dat werkt niet. Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand een oplossing heeft.

• Crest
Is er dan helemaal niemand die een Edimax 6004+ v1.18 heeft en het probleem met CC generals direct connect heeft opgelost? Of kan het gewoonweg niet met deze router en zal ik uit moeten kijken naar een andere router?

Verwijderd

Pfff.... Nogmaals dus: TCP poorten kun je mappen (open gooien) via Telnet. Tiepmiep in de command line t volgende in: 'Telnet 192.168.168.230' + [enter] (da's dus de IP van je EDIMAX routertje) Nu krijg je in Windows98SE een mooi Telnet schermpje... In 2000 of anders ga je dat vrolijk in de commandline verder uitvoeren...

Juppiez :+ We hebben Telnet.... toch?

Pakken we ff de handleidingen van de edimax6004+ erbij... (dr zijn dr minimaal 2!!!)
Tiepmiepen in t Telnet venstertje: '?' + [enter] Dan krijg je de eerste laag commando's die edimax telnet toestaat... Tiepmiep het gewilde commando (zal wel iets met 'enable' zijn)
Tiepmiep bijvoorbeeld: 'enable ?' + [enter] en je krijgt een lijst van alle commando's die de edimax kent op het niveau van"enable" *juich* :+

enzovoort...

Uiteindelijk mag je je poortnummer invoeren... en t IP-adres waar de boel naar toe gemapt mag worden... (da's dus die van jouw eigen pctje!!!!!!) |:(

Mooi zo... dat doe je dus voor de hele range...

DMZ is niet zo'n handige optie omdat je zoons dan gaan klagen dat dr hekkers op hun peecees zitten :p

Helaas heb ik niet de tijd om een hele handleiding voor je uit te tiepmiepen...
Bovenstaand heb ik zelf kunnen uitvoeren door de handleidingen te combineren met wat t telnet proggie doet... Had nooit eerder van telnet gehoord... dus in die zin net zo'n newbie als jij... Het kan écht!!!! >:)

edit:
Hmmmz... de Edimax 6004+ is een prima router, die zijn geld dubbel en dwars waard is... t was niet voor nix een koopje :p Maar als je perse een andere router wilt gaan kopen hou ik je niet tegen... Alleen elke andere router heeft weer zijn eigen nadelen, die je dan als niet zo'n puzzelaar weer moet gaan uitpuzzelen! Van deze weet je inmiddels zijn nadeel (web-interface sucks big time!!!) Haal hier je voordeel uit, en ga aan de slag met hints die je krijgt! (ik vind t echt :r bagger :r dat je alles voorgekauwd moet krijgen... Maar goed... wie weet kun je met bovenstaande beschrijving wel de boel aan de praat krijgen... Koop anders een andere!) :+

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 22:52 . Reden: extra reactie ]

• Crest
Ik heb een handleiding voor de versie 1.07 en een andere kan ik niet vinden bij edimax. En in die handleiding staat niets over het enablen van poorten.
Via telnet kom kom ik in de router. Ik kom dan bij het commando "enable port ewan", maar ik kom niet verder dan dat. Via "?" wordt gevraagd om een port name. Ik vul dan een poortnummer in enz, maar ik krijg onderstaande meldingen:
Router Manager Console Version: 1.18
Please enter your password: *********

Welcome!
Command> enable port ewan
This command is not currently supported.
Command>

en

Welcome!
This command is not currently supported.
Command> enable port ewan 4662
Error: Keyword "4662" is ambiguous in this command.
use following keywords or parameters:

en

Command> enable port 4662
Error: Keyword "4662" is ambiguous in this command.
use following keywords or parameters:

<port name>
Command> enable port

en

<port name>
Command> enable port ?
<port name>
Command> enable port

en

<port name>
Error: Port name should be [modem|ewan].

Wat moet ik nou invullen? Ik word er enigzins tureluurs van!

Verwijderd

LOLz... *GRINZ* heb in mijn bui t verkeerde commando toegevoegd in de handleiding >:)

Maar goed... tis nog steeds overduidelijk dat je alles gewoon voorgekauwd wil hebben... Een nadenkend figuur had direct kunnen kijken bij het commando add!!!

T wordt echt tijd dat je je tweakers-instincten gaat gebruiken... want dit is echt te waardeloos voor woorden!!! |:( |:( |:( |:( |:( :r :r :r :r :r :r

• Crest
Leuk dat je me eerst op het verkeerde spoor heb gezet. Bedankt. Wat ik dus nu in heb gevuld kon ook gewoon via internet explorer. M.a.w.: ik ben niets opgeschoten. Ik vraag mij af of je zelf wel CC generals direct connect met een ander werkend heb gekregen met deze router. Ik betwijfel dat ten zeerste. Je loopt wel heel interessant te doen, maar tot nu toe heb ik geen bericht gelezen van iemand die vertelde hij generals met jouw manier werkend kregen. :O

[ Voor 10% gewijzigd door Crest op 19-04-2003 02:11 ]

Verwijderd

Het ligt hier niet aan de router, maar aan degene die m instelt...

Maar gezien je t graag liever zelf uitzoekt... Ga gerust je gang... Ben t echt zat!
Pagina: 1