Toon posts:

CCFL Donker/Diep Blauw

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien rare vraag maar ik ben dus opzoek naar donker/diep blauwe ccfl. van 10cm.

Ik heb er wel 2 van stuut (goeie toko trouwens !!!! kunnen vele een voorbeeld aan nemen) maar die zijn niet ECHT blauw.
Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen, misschien komt de kleur het best overeen met het blauw van een ledje.

misschien komt deze kleur in de buurt http://www.coolermaster.com/case/products/atc220.htm#
kijk dan eens naar de AX/VX/BX, zeg maar zo blauw.......

Ik had die gasten al gemailed maar ze hebben die ccfl niet los :(

iemand een idee????
thx

Verwijderd

Die kan je bestellen op xxxlcases.nl. Die zijn echt mooi donker van kleur en gaan echt lang mee. Verder kan je nog freezinghardware proberen maar die zijn volgens mij (nog niet gezien btw) wat minders. kijk maar ff

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon daar alleen maar 30cm ccfl vinden.....
Of heb ik weer eens niet goed gekeken 8)7

Verwijderd

Bij Okaphone in groningen hebben ze ook kleine (10 cm) blauwe ccfl's. Of dit ook de goede kleur voor jou is kan ik niet zeggen.

Maar mijn groene is wel erg gif groen.

Verwijderd

Topicstarter
thx
ga ff bellen..................

Verwijderd

Hey ja iDD in Groningen zoals Hellsmurf zei. Tja moet je wel in de buurt wonen. Ik kom er nog vrijdag langs moet namelijk naar de RUG. Maar bij Okaphone zijn ze niet echt goedkoop, maar ik zeg ook weer niet duur :p
(ik woon samen met Dr.Q in Veendam, het gat der noorden) Trouwens HellSMurf woon gij in het noorden dan ???

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-02 14:50
Sorry, maar hoef kun je ooit licht met een donkere kleur hebben???

Maar je kunt er natuurlijk ook zelf een kleuren filter omheen maken als je een 10cm CCFL hebt met wit of bijna de goeie kleur...

[ Voor 46% gewijzigd door Paul C op 11-03-2003 16:54 ]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:06

DinX

Motormuis

pcmadman schreef op 11 March 2003 @ 16:52:
Sorry, maar hoef kun je ooit licht met een donkere kleur hebben???

Maar je kunt er natuurlijk ook zelf een kleuren filter omheen maken als je een 10cm CCFL hebt met wit of bijna de goeie kleur...
Ooit al het verschil gezien tussen cyaan en donker marine blauw :?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

[offtopic[
owja tipje als je geld gaat overmaken naar van stuut en bruin zorg dat er een nummer op je accept giro of via bank doet erbij staat. ik had het niet gedaan waardoor het in hun systeem stond dat ik niet betaald had. nu was vervolgens weer mijn probleem dat ik dus altijd mijn afschrift weggooi conclusie kon iets van 5,= euro betalen om weer afschiften te vinden zodat ik kon zien dat ik betaald had en wanneer :|

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
pcmadman.. andere golflengte kan veel uitmaken hoor... als t wat meer naar uv trekt heb je een veel diepere kleur blauw..en minder licht uiteraard...

met een hamer past alles

Verwijderd

[offtopic]
De HellSmurf woont nog boven Veendam nl. in Delfzijl. Yahooo wouw ha puh.

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Punksmurf schreef op 11 maart 2003 @ 17:04:
pcmadman.. andere golflengte kan veel uitmaken hoor... als t wat meer naar uv trekt heb je een veel diepere kleur blauw..en minder licht uiteraard...
Klopt, maar wat het probleem is met CCFL's is dat ze diepblauw niet kunnen maken voor zover ik weet. Je ziet ook nooit diepblauwe neonreclames. Volgens mij zendt een blauwe CCFL gewoon wit licht uit met een piek in het blauwe deel van het spectrum.

"Donker"blauw kan alleen met een extra filter in de vorm van een verflaag of een blauw los filter.

Verwijderd

Nou als het dan zo is dan mod je van dat doorzichtige blauwe folie om een witte ccfl.

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Nog is een tipje, Experimenteer wat met de plaatsing in de kast. Ik heb ervaren dat als je een ccfl helemaal in een hokje duwt, door alle reflectie de lichtopbrenst groter is en de kleurdiepte veel minder. 10 cm van je kastwand af geeft al een veel donkerder effect en een mooiere kleur. Probeer maar.

Enne, die fotos die je ziet van casemods zijn bijna nooit natuur getrouw.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

Topicstarter
thx voor alle reacties....... :*)

Ik ben mijn deurtje ook van plexi gaan maken en wil er een logo in frezen.
En dat er net zo uit te laten lichten als bij die coolermaster case.....(220)

Ik heb zelf dus wel van die vrij donkere blauwe ledjes in mijn case zitten en wil +/- wel dezelfde kleur...als ccfl...

Degene die ik nu heb zijn net te licht van kleur.... ;(

Mmmm

toch iets anders verzinnen dan maar
Pagina: 1