Ik heb twee tabellen: tblmerken en tblproducten. tblmerken bestaat uit twee velden ID en merk_naam in tblproducten heb ik een veld merk waarin het het ID van het merk wordt opgeslagen.
Nu ben ik bezig met een zoekmachine die moet zoeken op product_naam en omschrijving welke beide in tblproducten staan maar ook op naam van het merk.
Nu heb ik op beide tabellen een fulltext index gemaakt. Op tblmerken.merk_naam en in de tabel tblproducten op de velden product_naam en omschrijving.
Als ik de volgende query uitvoer:
Deze query geeft een fout terug. Is het uberhaupt wel mogelijk om op zo'n manier een fulltext search te doen?
Nu ben ik bezig met een zoekmachine die moet zoeken op product_naam en omschrijving welke beide in tblproducten staan maar ook op naam van het merk.
Nu heb ik op beide tabellen een fulltext index gemaakt. Op tblmerken.merk_naam en in de tabel tblproducten op de velden product_naam en omschrijving.
Als ik de volgende query uitvoer:
code:
1
2
3
4
| SELECT * FROM tblproducten, tblmerken WHERE
tblproducten.merk = tblmerken.ID
MATCH (tblproducten.product_naam, tblproducten.omschrijving, tblmerken.merk_naam)
AGAINST ('AMD') |
Deze query geeft een fout terug. Is het uberhaupt wel mogelijk om op zo'n manier een fulltext search te doen?