Toon posts:

Laptop vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

As weekend haal ik mijn Compaq Armada 100s op zie:http://reviews.zdnet.co.uk/review/13/3/36.html

Nu is mijn vraag: Welk geheugen moet ik bij pricewatch pakken. Kan ik er max 128mb in dat slot doen of is er een mogelijkheid om meer geheugen toe te passen? Ik weet dat vroeger bij Compaq alleen maar Compaq stuff in kon.

Heb ik een goede koop gedaan met €200 :> voor dit systeempje? Er zit een laptoptas bij een netwerkkaart/kabels en alles werkt zelfs de accu is goed.

Groetjes Robbert

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hoeveel geheugen je er per slot in kan doen weet ik niet (check de handleiding eens ;)), maar je kunt hoogstwaarschijnlijk gewoon Kingston PC100 SO-Dimm's erin stoppen :)

200 euro lijkt me een hele nette prijs, alleen jammer van de lage schermresolutie.

Veel plezier ermee!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:05

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 13:39:Ik weet dat vroeger bij Compaq alleen maar Compaq stuff in kon.
Dat is nog steeds zo :)

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Welnee, in 9 van de 10 gevallen werkt Kingston prima :)

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Ik heb ook gewoon Kingston in m'n Compaq zitten.

Ook in de desktop modellen gaat gewoon Kingston en een hoop andere merken.
Maakt Kingston zelfs reclame mee geloof ik :)

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

Verwijderd

kingston is compaq stuff, compaq stopt er zelf kingston in (kheb bij hun helpdesk gewerkt)

Verwijderd

je kan dur ook pc133 in stoppen als het maar so dimmetjes zijn en maximaal 128 mb

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 14:11:
kingston is compaq stuff, compaq stopt er zelf kingston in (kheb bij hun helpdesk gewerkt)
Oei oei, bedrijfsgeheimen doovertellen :x (;)

Maar wat ik me dan afvraag, ook al is dit offtopic, zeiden jullie dat dan ook tegen klanten?

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Topicstarter
Dus alleen Kingston geheugen werkt in die Armada? En ik zie ook 133mhz sogeheugenmodules en die Armada heeft 100Mhz zou dit problemen kunnen opleveren want in principe op een gewoon moederbord zou het niets uitmaken omdat de woordbreedte van die bus toch niet groter is. Ik vond het ook een mooi prijsje. Ja idd lage resolutie maar het is gewoon ideaal voor office toepassingen als ik op reis ben.

Bedankt Gr Robbert

Verwijderd

uh effe gekeke bij compaq geen so dimms maar gewone 144 pinns sdram maximaal 128 mb 64 die je al hebt zitten op het moederbord dus samen maximaal 192 mb

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet Kingston 128mb sdram 144pinns erin stoppen. Dus dezelfde als in die PII

Bedankt Gr Robbert

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 14:22:
uh effe gekeke bij compaq geen so dimms maar gewone 144 pinns sdram maximaal 128 mb 64 die je al hebt zitten op het moederbord dus samen maximaal 192 mb
Volgens mij zijn dat SO-Dimm's hoor ;). Normale SDRAM Dimm's zijn 168 pins.

correct me if i'm wrong

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Kijk ook eens bij Apacer die heeft een grote lijst met compatibiliteit voor laptops op de site, deze SO Dimms verkopen ze bij Mycom (Moeten soms wel besteld worden, maar zijn snel binnen)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zag ze toevallig net staan bij Mycom :) Apacer dacht ik wat is dat nou??? Maar zal eens even op de site neuzen van Apacer.

Thanks

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het type gevonden zal het gaan halen bij Mycom dat is lekker dichtbij.

Dan heb ik nog een vraag. Er zit een 5gb hd in. Kan daar altijd een grotere in worden gezet? Kan ik die nieuw kopen of kan ik betert van de 2e handse markt vandaan halen?

Bedankt Robbert

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Daarvoor geldt precies hetzelfde als bij een 'gewone' hd :)

Je kan hem vervangen, maar het hangt van de bios af tot welke grootte ie gaat. Ik zou hem nieuw kopen, maar dat is puur omdat ik het niet zo heb op 2e hands notebooks disks, en al zeker niet van een beurs ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Op zich nog niet al te duur meer zo'n notebook hd. +/-150 euro. Kan altijd worden overgezet als ik weer een andere notebook zou kopen, maar ik zal een kijken als ik dat optel met aanschaf van mijn notebook of ik dan weer beter een andere kan kopen waar al een grotere hd inzit.

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

al eens hier (voor 110S DM) en hier (voor 110S DMT) gekeken :? ;)

Het verschil tussen de DM en de DMT is dus dat de DMT 64 MB er vast ingebouwd heeft en de DM "maar" 32 MB :)

Voor mijn compaq armada 1750 heb ik er ook geheugen besteld en het werkte gewoon in 1x. Als je nou geen dane-elec wilt kun je volgens mij ook elk ander willekeurig merk 100Mhz SOdimm gebruiken (tot 128 MB)

[ Voor 78% gewijzigd door Leon op 11-03-2003 15:23 ]

Eeuwige n00b

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt he maar die infinity is wel een stuk duurder dan die Apacer. Zit er verschil van kwaliteit en merk je het verschil?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:35

LopeZ

Too much is never enough

Zoek vraag en hoort in PMG
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.