Toon posts:

floppy drive kabel omdraaien helpt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

mijn lampje van het diskette station blijft continu branden.
Nu weet ik dat dit het geval is wanneer de kabel verkeerd om is aangesloten.

Wanneer ik echter de kabel op het mobo of in de drive zelf omdraai geeft die met opstarten een A: drive error, press F1 to continu.

Is de drive dood?

Verwijderd

Kwestie van onderdelen uitsluiten. Probeer het met een andere kabel. Werkt dat niet, dan met een andere drive. (Stel voor, dat je een werkende kabel-drive-combi uit een andere pc hiervoor gebruikt).

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

misschien heb je hem toch nog verkeerd qua twist...
De twist moet aan de kant van de diskdrive zitten
dus kabel in mobo >> aansluiting met twist.. Flop

Verwijderd

Topicstarter
twist???
ik heb een blauwe kabel die maar op 1 manier in drive kan ... en maar op 1 manier op mobo zonder foutmelding. op deze manier geeft die echter wel de situatie als hierboven geschetst:

namelijk: hij brandt continu en leest geen floppy

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hmm, wat voor pc is het? Of althans, welk moederbord?

Ik heb dit probleem namelijk bij de Medion P4-2,66 die men eind vorig jaar bij Aldi verkocht, daar blijft t lampje ook maar branden :(

Verwijderd

Als het goed is, zijn de stekkers aan beide kanten van de kabel hetzelfde. Aan de ene kant van de kabel, zit een klein stukje van de kabel inderdaad gedraaid. Die kant moet dus aan de drive. Als het allemaal maar op 1 manier past, en het werkt nog niet, dan kun je een andere kabel proberen.

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Probeer em es in een andere pc, kan ook zijn dat je em genekt heb nadat je em verkeerd hebt aangesloten. Heb ik ook al es vaker gehad. Blijf et klotedingen vinden die floppydrives.

Signature?

Verwijderd

Dit had ik vorig jaar ook. De diskdrive was toen stuk.
Waarschijnlijk verkeerd aangesloten en dat vinden ze niet altijd leuk.

• under-world

under-world

ooh-la dots

op een ouder moederbord werkt disk id via die twist.... (lijkt mij dat het daarin zit) Heb je geen kabel met twist.. probeer eens een kabel met twist...

Verwijderd

het rode draadje moet aan de kant zitten waar de voeding zit he, dan kan je het niet verkeerd doen.

• under-world

under-world

ooh-la dots

qua rode lijntje dus precies anders dan je hdden cdrom ( :+ )
Pagina: 1