[CD-ROM] Waarom zolang wachten bij leesproblemen?

Pagina: 1
Acties:

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Topicstarter
Ik erger me er al aan sinds mijn eerste CD-ROM speler. De ene CD-ROM speler heeft heeft er vaker last van dan de ander, maar ze hebben het allemaal. En ik denk zelf dat het te maken heeft met de hardware, als de software de oorzaak is dan kan dit topic beter verplaatst worden. 8)

Mijn vraag:

Waarom gaan CD-ROM spelers bij leesproblemen zo lang door met hun poging toch nog wat data te lezen? :? :(

Meestal is dit namelijk zinloos, en kan er toch niets hersteld worden. Ik moet dan maar een poos wachten. Bij veel CD-ROM's kan je dan nog het laatje open doen en dan stopt de speler, maar er zijn ook zat CD-ROM spelers die dan zelfs daar niet meer op reageren. Ik zou ook wel eens willen weten of hier iets aan te doen is. :9

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Misschien hopen ze op geluk dat ze toch nog wat goede data krijgen :)

Vaak helpt het ook echter wel hoor, ik kom het zat tegen dat het niet hersteld kan worden maar ook dat het wel hersteld kan worden

* Glashelder schijt op z'n philips 8x cdrom speler (dood, en draait zich om in z'n graf :P), omdat deze het ZO vaak had, zeker met cd's met een gouden ondergrond 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Glashelder op 11-03-2003 22:00 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Ze proberen het steeds weer opnieuw maar telkens laten ze de schijf iets zachter draaien. Dit kost gewoon wat tijd.
De meeste mensen hebben liever dat hun schijf op 1xspeed gelezn wordt, dan dat de speler hem bij40x eruitgooid omdat hij bij die snelheid niet gelezen kon worden.

Senile! Senile Oekaki

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
aan je spec`s te zien kan je voeding t allemaal niet goed bijbenen.
Ik denk dat je toch minimaal een 350 watt voding nodig hebt voor al je spullen, om dan evengoed nog een beetje cd te kunnen lezen.
Denk ik hoor, mijn buurvrouw had nl ook dat probleem, die kon in 1ste instantie geen cd meer branden, paar dagen later geen cdees meer lezen, toen deed de dvd ook niet meer lezen, en toen was plotseling de hele pc uit, bleek de voeding kapot gegaan te zijn, nieuwe erin gestopt, en alles weer gaan als de brandweer, maar daar zitten minder hardware spullen in als bij jouw, dus vroeg ik het me zomaar af.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zou ook kunnen. Zeker als voor de Q-Tec 300 watt hetzelfde geldt als voor de 550. In het geval van die voeding is 550 een piekspanning. Het maximale, constant haalbare ligt daar op 450 watt. Als het bij die 300 watt ook een spiekspanning is, dus bv maximaal constante haalbare rond de 250 ligt, dan zou het zeker te weinig kunnen zijn.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Topicstarter
_bas_ schreef op 11 maart 2003 @ 20:24:
Ze proberen het steeds weer opnieuw maar telkens laten ze de schijf iets zachter draaien. Dit kost gewoon wat tijd.
De meeste mensen hebben liever dat hun schijf op 1xspeed gelezn wordt, dan dat de speler hem bij40x eruitgooid omdat hij bij die snelheid niet gelezen kon worden.
Tja, ik zou dat ook wel willen, maar dan heb ik het liefst nog dat hij het 1st gewoon eenmaal op max speed probeert, en daarna gelijk naar de 1x overschakelt. Dat scheelt wel wat tijd lijkt mij.

En wat mijn voeding betreft: ik zal het wattage van de verschillende onderdelen eens bij elkaar optellen. Dan kom ik daar volgens mij nog niet aan. Misschien als mijn monitor ook aan de voeding zou hangen, maar dat is niet zo (kan tegenwoordig niet eens meer)...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

300 watt moet meer dan zat zijn voor dat ding joh. ik zou me daar niet zo druk om maken.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Terw_Dan schreef op 24 March 2003 @ 17:50:
300 watt moet meer dan zat zijn voor dat ding joh. ik zou me daar niet zo druk om maken.
Neej? heb je zijn spec`s zeker nog niet gelezen, eigen ervaring hebbende met 2 60 gb hdisks, en tvkaart, had ik hetzelfde probleem met een 300 watt voeding, nu zit er een 350 in, en de cdees worden meteen gelezen.
Topicstarter, heeft zelfs 3 hdisken en een tvkaart en dan nog wireless infrared,usb2.0,896 pc2100 geheugen,Thermal orb koeler.
Volgens mij is 300 watt aan de lage kant, 300 watt aanduiding geldt alleen maar voor piekspanningen hoor, is niet gezegd dat de voeding dit ten alle tijde leverd.
Als het tegenzit, kan ie zomaar eens de zekering laten doorslaan.

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Topicstarter
Om even terug te komen op het onderwerp: het zijn altijd bepaalde CD-ROM's die er last van hebben, het maakt dan niet uit in welke PC ik ze hang. Dus ik betwijfel dat die voeding er hier iets mee te maken heeft.

* AdLentis heeft nog steeds niet gecheckt hoe het met zijn voeding zit...

Pagina: 1