Toon posts:

Monitor beeld scheef

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb al meerdere topics voorbij zien komen over monitors met scheefgetrokken beeld, maar allemaal over nieuwe combinaties van apparatuur of veranderingen in hardware.

Ik zit echter met een monitor die het al jaren goed doet, nooit problemen mee gehad, en nu van de ene op de andere dag scheef beeld heeft. Er is dus niets aan mijn computer veranderd, niets aan de opstelling op mijn buro, niets aan de settings.

De monitor is een Philips 107B, ik schat een jaartje of drie oud. Met de knoppen op de monitor kan ik wel tilten, maar zelfs op de maximum stand staat het beeld nog scheef.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Is het slijtage en kan ik binnenkort op zoek naar een nieuwe monitor, of kan het iets anders zijn?

Kan het te maken hebben met een warmtebron die aan de ene kant meer aanwezig is dan aan de andere kant? :?

Alvast bedankt!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 22:53

SilentSimon

Have you been hopped?

hmz ik heb zoiets gehad met mn iiyama 504.
De BIOS van de monitor had het licht aan de overkant gezien :( maw de monitor onthield mn settings e.d. niet meer

maybe dat het jouw probleem ook is?

Verwijderd

Topicstarter
Denk het niet, ik kan wel tilt, cushion, enz. instellen en dat doet 'ie wel, ik kan alleen niet ver genoeg tilten, zeg maar.

Heel af en toe had ik nog wel eens dat het beeld weer even recht schoot en daarna meteen weer scheef trok, maar dat heb ik al een tijd niet meer gehad. Hij staat nu permanent scheef.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 13:47:
Denk het niet, ik kan wel tilt, cushion, enz. instellen en dat doet 'ie wel, ik kan alleen niet ver genoeg tilten, zeg maar.

Heel af en toe had ik nog wel eens dat het beeld weer even recht schoot en daarna meteen weer scheef trok, maar dat heb ik al een tijd niet meer gehad. Hij staat nu permanent scheef.
Je kan dat ook softwarematig instellen he. Dus niet in je monitor zelf maar in je pc. Ik zal is voor je zoeken :)

Met powerstrip kan je alleen je beeld naar links/rechts en omhoog/omlaag bewegen. Dus niet wat jij nodig hebt. Ik meen me te herrineren dat dat ook het geval was met het programma wat ik had. Iemand anders nog een idee of een programma dat kan?

[ Voor 20% gewijzigd door Glashelder op 11-03-2003 14:06 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Sorry, maar ik snap niet dat jullie over software instellingen gaan praten terwijl dit gewoon een hardware probleem is... Monitoren hebben nu eenmaal componenten die na een tijd warm en koud geworden te zijn, kapot kunnen gaan...

Gewoon ff na laten kijken door een monteur.

* Rotjeknor heeft vroeger bij monitorreparatiebedrijf gewerkt

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!