Het D2OL overstap topic

Pagina: 1
Acties:

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:01

Lief Adje

Love is in the air

Topicstarter
Ik heb het helemaal met D2OL gehad :| me hele pc park (10ghz) staat nu zonder voedsel, het is zijn voornamelijk P4's
Ik geloof dat er nog veel meer mensen bij D2OL rondlopen met dezelfde gedachte.

Nu zoek ik dus een nieuw project dat nuttig is en waar de P4 snel op is..

wie o wie help mij aan een nieuw project? :7

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:01
Er zijn nog veel projecten waar hulp nodig is. Dacht zelf aan ECC2, DF, Seti e.d. Keuze is aan jezelf maar in iedergeval ben ik ook weer (tijdelijk) overgestapt naar een ander project :P

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 01:20

DinX

Motormuis

Seti gaat toch z'n laatste weken in als ik me niet vergis, en we kunnen nog altijd mensen gebruiken om in de top 25 te geraken :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Mist
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Mist

Een gevaar op de weg

[DC] Beste project voor de P4
Bij alle projecten waar de P4 het goed doet, is het zo dat we nog lang niet op 1 staan. Keuze genoeg dus, kies wat je leuk lijkt ;)

[DPC] help conquer cancer @ WCG

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:12

Qwerty-273

Meukposter

Seventeen or Bust is ook een project misschien ter overweging
http://www.seventeenorbust.com

Eventueel kan je ook kijken naar ECM factor project van ecompute.org
http://ecompute.org/factors
(hier doet DPC nog neit mee)

En als je toch P4's hebt en alleen dan nog een snelle internet verbinding en niet bang bent om wat japanse lettertjes te ontcijferen kan je ook meedoen natuurlijk met Cell Computing
www.cellcomputing.jp

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Ik zou zeggen: Elk project waar we nog niet overtuigend op 1 staan lijkt me geschikt, dit gecombineerd met het topic wat Mist aangeeft zou je een zetje, in tactisch opzicht, in de goede richting kunnen sturen.

Verwijderd

Probeer TSC eens :P

Maar even serieus: kijk eens op SID, waar de meeste projecten vermeld staan en waar je ook kunt vinden voor welke systemen en welke OS's ieder project geschikt is.

Verwijderd

RIKZ schreef op 11 March 2003 @ 13:15:
Seventeen or Bust is ook een project misschien ter overweging
http://www.seventeenorbust.com

Eventueel kan je ook kijken naar ECM factor project van ecompute.org
http://ecompute.org/factors
(hier doet DPC nog neit mee)

En als je toch P4's hebt en alleen dan nog een snelle internet verbinding en niet bang bent om wat japanse lettertjes te ontcijferen kan je ook meedoen natuurlijk met Cell Computing
www.cellcomputing.jp
He ja, laten we vooral nog meer kleine projecten er bij doen. IMHO hebben we al genoeg hooi op ons vork met de huidige projecten.
Hoe leuk is het als enige DPC'er een project te doen?

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 13:20:
[...]

He ja, laten we vooral nog meer kleine projecten er bij doen. IMHO hebben we al genoeg hooi op ons vork met de huidige projecten.

Als je jezelf nou niet kan vinden in 1 van de huidg lopende projecten waar de DPC al erg actief in is, maar je toch de DPC wilt steunen. Dan kan je toch ook naar kleinere projecten kijken?

heel klein ander projectje dan nog :P
http://personal.computrain.nl/eric/wondrous/index.html

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

RIKZ schreef op 11 March 2003 @ 13:23:

[...]

Als je jezelf nou niet kan vinden in 1 van de huidg lopende projecten waar de DPC al erg actief in is, maar je toch de DPC wilt steunen. Dan kan je toch ook naar kleinere projecten kijken?

heel klein ander projectje dan nog :P
http://personal.computrain.nl/eric/wondrous/index.html
Ik waardeer je inbreng :) . Persoonlijk zal ik nooit overstappen naar een (tot dan toe) non-DPC project en ook niet naar puur wiskundige :r projecten (ben nogal life science georienteerd) maar wie weet vinden anderen het wel leuk. In het kader van DPC team spirit lijkt het me echter aardiger wanneer iedereen gezamenlijk effort levert op dezelfde projecten en die pas weer verlaat indien er a) geen eer meer te behalen valt (hetgeen niemand hier ooit als reden gezien heeft _/-\o_ ) of b) er geen uitdaging meer is, en dat is nog nooit gebeurd!

• My
  • Laatst online: 06-01 21:17

My

Beetje flauw om nu zo'n topic te openen...

DPC was juist weer goed op weg om bij de top te blijven en dan open jij zo'n 'afkraaktopic'! Bij Sengent zijn ze echt wel bezig om die downtimes te verhelpen en te voorkomen, het is alleen een kwestie van tijd.
Team Switch is daar gejoined om DPC uit het slop te halen, en om meer mensen d2ol te laten doen, wat is gelukt! Maarja, met zo'n topic als dit dan vallen we natuurlijk gauw weer terug qua output...

Beetje lame topic imho... :|

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 13:20:
[...]

hier ben ik het helemaal mee eens!!!!!!

we staan maar bij 2 projecten 1ste (RC5, ORG25), bij 2 projecten 2de (D2OL, MUON) en bij 2 projecten derde (ECC2, ORG24).

rest ons TSC #9, THINK #9, GNOME@H #6, FOLDING@H #16, SETI@H #28 en DISTRIBUTED FOLDING #13.

zoals je ziet zijn er genoeg projecten waar we niet in de top5 staan. Je hebt al keus geoeg, er zal toch wel iets zijn wat je ligt??

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• My

My

Volgens mij ging het Lief_Adje het erom op welk project(en) z'n P4's goed scoren...

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

My schreef op 11 March 2003 @ 13:38:
Volgens mij ging het Lief_Adje het erom op welk project(en) z'n P4's goed scoren...
In combenatie met de post van MIST, kan hij zelf zo kijken waar hulp heel welkom is.

Dat was iig de bedoeling van mijn post, niet geheel duidelijk dus |:(

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• My

My

Ooooooh :P :+

Verwijderd

Hoewel ik zelf ECC2 draai zal ik proberen een ongekleurd antwoord te geven.

ECC2.
AMD op 2000 MHz 1100 Its/s
IP4 op 2000 MHz 880 Its/s

Dit is dus best een aardige score, zoals je ziet is de P4 hier dus niet veel langzamer dan de AMD met dezelfde frequentie. Wanneer we AMD-PR rating met de Intel MHz vergelijken scoren ze ongeveer gelijk.

ECC2 is dus een overweging waard.

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Let er dan wel op dat TSC dezelfde software gebruikt (nou ja ongeveer dan he) als D2OL dus dat daar ook vast zittende clients bij zitten en af en toe de voedsel server uitvalt..

Trouwens was er niet een verhuizing bij D2OL om de server naar de fysieke locatie van de TSC servers te verhuizen (of was dit al gebeurt?)

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

RIKZ schreef op 11 March 2003 @ 13:52:
Let er dan wel op dat TSC dezelfde software gebruikt (nou ja ongeveer dan he) als D2OL dus dat daar ook vast zittende clients bij zitten en af en toe de voedsel server uitvalt..

Trouwens was er niet een verhuizing bij D2OL om de server naar de fysieke locatie van de TSC servers te verhuizen (of was dit al gebeurt?)
als ik eerlijk mag zijn, heb ik van vastlopende clients al maanden geen last gehad met TSC

offtopic:

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

CaLeX3000 schreef op 11 March 2003 @ 13:58:
als ik eerlijk mag zijn, heb ik van vastlopende clients al maanden geen last gehad met TSC

Ik heb ook nog nooit een vast gelopen client gehad bij D2OL maar misschien is dat wel toeval ;) Maar inderdaad ondersteuning voor TSC is volgens mij wel beter, aangezien daar een fonds/persoon achter zit die er geld in pompt. Waardoor de ontwikkelaars eerder geneigd zullen zijn om daar optimalisaties in te doen en stabiliteit te bieden.

D2OL heeft totaal geen enkele investeerder alleen Sengent zelf die volgens mij D2OL vooral is begonnen destijds om ervaringen op te doen met groot schalige distributed computing applicaties en om te zien of hun eigen ontwikkelde applicatie met servers goed hielden ;) maar dat is een grove speculatie en pin me daarop vooral niet vast.

Verwijderd

Ik vond D2OL een zinvol project en heb daarom een paar maanden meegedraait. Helaas stapelen de problemen zich op en heb ik besloten daar voorlopig even een punt achter te zetten.

De andere projecten vind ik minder boeiend, omdat er niet echt een doel achter zit. Collectief op de volgende key beuken spreekt me niet echt aan, maar DPC zal ongetwijfeld weer hoge ogen scoren. Hoewel, zijn er inmiddels niet teveel projecten zodat de krachten te veel verspreid worden???

Succes iig!

• Mist
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Mist

Een gevaar op de weg

Ik betwijfel of je dan wel goed bekend bent met alle projecten. D2OL is lang niet het enige project met een medische of biologische wetenschappelijke achtergrond!
Kijk maar eens op deze pagina, waar van alle projecten waar DPC actief in is in twee of drie regels wordt uitgelegd wat het is:
http://145.94.192.103/sid/faq.cfm

[DPC] help conquer cancer @ WCG

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-01 16:31

Marcelloz

IT dude with a beard

bij genome kunnen we nog wat KK (KoeieKracht) gebruiken, zeker nu we belaagd worden door een aantal groepen, maar met name door de Knights of Ni. Deze dolgedraaide ridders zijn erop uit om de Cows neer te slaan en we kunnen wel wat power gebruiken om ze eens en voor altijd eens goed te vertrappelen! :Y) Dus op naar Genome!
( En achter Genome zit een beter doel dan gewoon nummertjes kraken 8) )

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

• Avier
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-07-2003

Avier

1x vouwen voor Avijf

De grazers van Folding kunnen overigens stoppen. Voor de 'eiwit-vouw-simulatie' is inmiddels door de Israeli's een techniek ontwikkeld op basis van kernspinresonantie. Simulatie van een week teruggebracht naar minder dan een seconde (Technisch weekblad 7 maart jl.). Komt er toch weer rekenkracht vrij voor de andere projecten (toch ?).

}:O -on-210x297

"Na een fles whiskey op landscape"

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Avier schreef op 11 March 2003 @ 15:14:
De grazers van Folding kunnen overigens stoppen. Voor de 'eiwit-vouw-simulatie' is inmiddels door de Israeli's een techniek ontwikkeld op basis van kernspinresonantie. Simulatie van een week teruggebracht naar minder dan een seconde (Technisch weekblad 7 maart jl.). Komt er toch weer rekenkracht vrij voor de andere projecten (toch ?).

Heb je een link naar een artikel daarover? Kan ik jou uitspraak even op waarde staven...

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Ik kon alleen dit vinden http://www.technischweekblad.nl/nieuws.htm

en daarop staat het niet, maa rje kan het blad wel nabestellen.
Bel voor een nabestelling of abonnement 023-5463973.

• Avier

Avier

1x vouwen voor Avijf

Op technischweekblad.nl doen ze alleen een weergave van de hoofdverhalen. Krantje ligt hier voor me. Als het me ff lukt maak ik een scan en mail het je toe.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 13:20:
Voor subteams is er idd niets aan om aan een non-DPC project mee te doen. Maar voor een individu kan het wel leuk zijn om in z'n eentje, met een gemiddelde computer de eer van DPC (proberen) hoog te houden.

/me heb het hier over EON. :)

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Avier schreef op 11 March 2003 @ 15:56:
Op technischweekblad.nl doen ze alleen een weergave van de hoofdverhalen. Krantje ligt hier voor me. Als het me ff lukt maak ik een scan en mail het je toe.

Als dat zou kunnen, graag.

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Mobster schreef op 11 March 2003 @ 16:03:
[...]

Als dat zou kunnen, graag.

En als Mobster overtuigt is, dan moet de rest van DPC ook overtuigt zijn... :P

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• Avier

Avier

1x vouwen voor Avijf

Naar je hotmailaccount verstuurd. 437k. Groeten.

• B-Force
  • Laatst online: 18:25
Ik zou zeggen: kijk naar de daily hitparades op GoT/DPC en zoek een project uit.

Zelf heb ik ervaring met Genome@Home, waar DPC nog lang niet op nr.1 staat, zelfs dagelijks niet :( Dit is wel erg jammer.
Maar ik weet dat er ook andere projecten zijn, waarbij de DPC niet op nr.1 staat, dus ik zou zeggen kies wat uit!!@!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Cheers.

• DPCquatar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

DPCquatar

Kwaak

Mobster, deel wel even je bevindingen.

Cruncht tegenwoordig meestal vault projects

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

DPCquatar schreef op 11 March 2003 @ 16:19:
Mobster, deel wel even je bevindingen.

Yups, en zet ook effe dat artikel online.
(bij gebrek aan webspace: stuur maar door :) )

offtopic:
't Ziet er wel een beetje telegraaf achtig uit moet ik zeggen.

• MarcyDarcy
  • Laatst online: 12-05 20:30
Mobster kom nou met je bevindingen. Marcy is erg nieuwsgierig :)

• My

My

Wie niet? ;)

Is dat blad niet copyrighted? Zo ja, dan kun je het toch niet zomaar over internet verspreiden??

• MarcyDarcy
  • Laatst online: 12-05 20:30
Post jij eens die (wijze) info wanneer de scan al is gepost en niet van tevoren :X :+

Heeft de topicstarter als iets naar wens gevonden? :)

• My

My

MarcyDarcy schreef op 11 March 2003 @ 18:49:
[...]
Post jij eens die (wijze) info wanneer de scan al is gepost en niet van tevoren :X :+
Hahaha ;)

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Het stuk (waar overigens wel wat fouten in zitten) handelt over de mogelijkheid van het filmen van 'de nanowereld' :D Lucio Frydman is een chemische wetenschapper en hij heeft een methode ontdekt (volgend het artikel in het Technisch Weekblad) waarmee ze heel snel 3D afbeeldingen kunnen maken van o.a. eitwitten.
De nieuwe scan-methode is 'quick & dirty' Dat is echter voldoende om snel te zien of een model van eiwitvouwing grofweg klopt.
Uiteraard heb ik wat verder gezocht over de prof. en zijn bevindingen en kwam toen op dit stuk terecht. Daarin worden de bevindingen al weer behoorlijk genuanceerd
It might also make it possible, Frydman says, "to record NMR movies of dynamic systems--such as proteins folding and in vivo metabolism."
Maar zover zijn ze dus nog niet.

Was bezig om een posting te maken op het Distributed Folding forum, maar ben een klein beetje mijn password kwijt. I'll keep you posted...

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Was er al bang voor.

Zoals al eerder gemeld: dat blad komt me nogal telegraaf achtig over.
Als je die stukjes op die site leest en daar dan onder ziet staan dat dat door de hoofdredacteur is neergezet...
Pagina: 1