Toon posts:

[flash_mx] "3d" object roteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in Flash een movieclip gemaakt, met 12 frames. Frame 1 laat een foto zien van een mobiele telefoon van voren, frame 7 laat de telefoon van achteren zien en de rest van de frames laat de anders zijden zien van de telefoon. Als je de movieclip afdraaid zie je dus een telefoon roteren.. Zover ben ik al! Jawel..

Nu wil ik als je de mouse dragt dat de movieclip dan gaat spelen, afhankelijk van de snelheid van de muis en afhankelijk van de richting van de muis (als je de muis naar links dragt moet de movie achteruit spelen en als je de muis naar rechts dragt moet de movie gewoon gaan spelen, vooruit).

Weet iemand een goede uitleg of een goede tutorial te vinden hierover? Zoniet, met welke woorden moet ik dan zoeken? Want ik kan zelf niets vinden, ook niet op flashkit oid.

Verwijderd

Ik heb een tijdje terug zoiets gemaakt voor imode.nl, inmiddels is die er daar weer af, maar misschien is dit wat je bedoelt?
http://members.chello.nl/r.hauwert/necvr.html

Zo ja, dan moet ik ff die plaatjes eruit slopen, en dan mag je de source wel hebben.

(probeer ook eens te dubbelklikken :) )

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 12:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 12:56:
Ik heb een tijdje terug zoiets gemaakt voor imode.nl, inmiddels is die er daar weer af, maar misschien is dit wat je bedoelt?
http://members.chello.nl/r.hauwert/necvr.html

Zo ja, dan moet ik ff die plaatjes eruit slopen, en dan mag je de source wel hebben.
Is perfect!
[kwartet-mode]
Mag ik van jou, van de movies-zonder-plaatjes, de movie-zonder-plaatjes?
[/kwartet-mode]

Dank hiervoor... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 13:03 ]

Verwijderd

u heeft mail.

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-08 08:57

wdekreij

Dubbelzinnig

maar hier word dus niets meer uitgelegd?

leek me juist een mooie topic om wat van op te steken

Verwijderd

Ivy vroeg via de mail al wat meer erover, het leeggehakte flash filetje was wat moeilijk qua structuur, en aan gezien ik vandaag de rest van vandaag in fijne meetings en presentaties zat :(

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 12:22
ja jammer, want ik was zelf ook wel geintresseert eigenlijk...

301SQN

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
1st frame
rotationspeed (orig) = stopdrag - startdrag * deltatime //how fast did he move?

per frame:
rotationspeed = rotationspeed * afademultiplier //slow speed
if (rotspeed < someminimumvalue) rotationspeed = 0.0
rotation = rotation + rotationspeed. //apply speed

zo moeilijk is het toch niet?

Verwijderd

Die routine is idd niet heel moeilijk, flash filmpje was wel een beetje zooitje :) ... ff chilluh nu eerst, sorry, kom net van afgrijzelijk zwaar potje squash vandaan :)
Pagina: 1