Toon posts:

exchange reply adressen, mailboxen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag, nee stond niet bij search als ik goed gezocht heb.

Ik zou graag alle gebruikers het zelfde reply adress geven, moet ik dit doen bij gebruikers>e-mailadressen> info@domein.nl . dan zegt ie bij de 2de gebruiker .. dit adress bestaat al.

Kan ik alle users op 1 mailbox in laten loggen ???

Dan heb ik ook het verhaal et delen van de mailboxen niet meer, toch ?

Weet iemand of dit werkt?? en hoe het te realiseren valt??

bij voorbaat dank,

8)7

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Allemaal hetzelfde email adres??? Wat is hier het nut van, ik zou het niet weten. Wij gebruiken alleen gebruikersgroepen voor algemene e-mail adressen.

P.S. Als je alle mensen hetzelfde reply adres wil geven, waarom dan een email server??? Stel dan gewoon een gateway in en laat de mensen rechtstreeks via smtp bij de provider neerdumpen, geen pop-adres invullen, en ze kunnen alles versturen met standaard smtp instellingen maar niks ontvangen of is dit niet helemaal wat je bedoelt???

[ Voor 53% gewijzigd door Gomez12 op 11-03-2003 12:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
vond ik ook maar ze wouden het zo..

Verwijderd

nou...

je kan één maildoos maken met rechtne voor iedereen, iedereend ie mailbox standaard laten ophalen en daarvoor een reply adre sins tellen.

je kan niet iedereen een eigen maildoos geven en allemaal hetzelfde adres geven omdat exchange het adres gebruikt als unieke identiefitiewiedieidiedinges.

dus:
1 mailbox
met reply adres ons@domein.nl
alle users die laten openen in hun outlook profiel.

succes!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 12:52

mutsje

Certified Prutser

In een Global Address Book wat je op een Exchange server hebt is het gebruik van 1 smtp adres toegestaan. Maar je een tweede aan zet de server er automatisch een 2 achter.

voorbeeld
Info@mydomain.nl
Info2@mydomain.nl

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Andere mogelijkheid is natuurlijk een public folder aanmaken en daaraan het e-mail account "info" koppelen...

Daarvoor kan je dan ook eenvoudig rechten aanpassen zonder dat je hoeft in te loggen op een PC als "gebruiker van de exchange mailbox" om dan rechten toe te kennen, zoals hierboven beschreven.

Good luck!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
thx, hier lukthet wel mee. bedankt voor reacties