Knoppix Als terminal client???

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Weet iemand of het goed werkt om knoppix als client operating system te gebruiken in een netwerk, want alles wat mensen hier draaien is : Office / Terminal Emulator / Internet.

Het idee erachter is dus eigenlijk dat ik uit 50 pc's de hdd kan trekken en zeggen booten van cd.

Iemand heeft een probleem, dan gewoon nieuwe knoppix cd geven, want schijnbaar is cd kapot :)

Of pakt knoppix toch niet alle hardware???

Ik heb al gekeken op knoppix site, maar daar is iedereen laaiend enthousiast over hoe knoppix op zijn eigen comp draait. Maar ik kan nergens vinden of ik er echt clients mee kan bouwen.

Het moet natuurlijk wel een aangepaste knoppix worden, want ze moeten geen spelletjes hebben en wel netwerk access.

Maar mijn vraag is dus of iemand dit al geprobeert heeft en wat de ervaringen dan waren.

Verwijderd

Wat wil je nu precies? knoppix gewoon als OS gebruiken waarbij je geen hd nodig hebt?
Voordelen:
- Makkelijk
- Veilig
Nadelen:
- Instellingen kun je niet opslaan (kan wel, maar niet automatisch laten ophalen
- Je hebt geen opslag
- Niet alle apparaten worden echt meteen herkend, sommige moet je eerst nog configureren (printer enz)

Of wil je Knoppix gebruiken om te booten en dan een sshX of windows terminal gaan draaien :S?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gewoon knoppix booten en instellingen heb ik weinig mee te maken, zover als nodig kan ik dit gewoon in de cd inbouwen.

Opslag wil ik op netwerk hebben. Ik wil juist lokaal geen opslag hebben ( hence hdd eruit en booten van cd )

Wat wil ik hiermee bereiken : Zoals ik in de openingspost al zei ik wil dus hebben dat een client-pc ongeacht de chipset / videokaart ( =klein bedrijf dat in de loop der jaren 50 pc's heeft gekocht dus niet gelijke pc's, oftewel elke client heeft zijn eigen ghost ) opstart naar een desktop met netwerk ondersteuning waar de mensen gewoon office kunnen gebruiken en kunnen telnetten en kunnen internetten /emailen

Verwijderd

Natuurlijk ondersteunt Knoppix niet alle hardware, dat doet geen enkel OS. Bovendien is je topicstart nogal vaag en de titel lijkt de lading niet te dekken.
Op http://www.knoppix.net/forum/ vind je een heel forum over knoppix met een apart subforum over customizing knoppix en hardware. Ik denk dat je daar heel veel info kunt vinden.

Dit topic is gesloten.