Ik wil graag het volgende opzetten:
Users die ingelogd zijn en privilege 4 hebben krijgen geen toegang tot link.php
Users die ingelogd zijn en privilege anders hebben dan 4 krijgen wel toegang.
Erg simpel tot nu toe
:
Werkt ook prima
Nu alleen een stapje verder. Users die niet ingelogd zijn, moeten ook toegang krijgen tot link.php. Bij het bovenstaande script is dat niet het geval, want niet ingelogde users krijgen de die(test); voorgeschoteld.
Dus aanpassen:
Alleen nu gaat het script fout. De check wordt niet meer goed uitgevoerd en iedereen heeft toegang. Wat ga ik de fout in
?
Users die ingelogd zijn en privilege 4 hebben krijgen geen toegang tot link.php
Users die ingelogd zijn en privilege anders hebben dan 4 krijgen wel toegang.
Erg simpel tot nu toe
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <? mysql_connect("localhost","root",""); mysql_select_db("at"); $res = mysql_query("select * from user"); $USER = mysql_fetch_array($res); if($USER["privilege"] == '4'){ die(test); }else{ include "link.php"; } ?> |
Werkt ook prima
Nu alleen een stapje verder. Users die niet ingelogd zijn, moeten ook toegang krijgen tot link.php. Bij het bovenstaande script is dat niet het geval, want niet ingelogde users krijgen de die(test); voorgeschoteld.
Dus aanpassen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <? mysql_connect("localhost","root",""); mysql_select_db("at"); $res = mysql_query("select * from user"); $USER = mysql_fetch_array($res); if(!$SESSION["user"]){ include "link.php"; }elseif($USER["privilege"] == '4'){ echo "test."; die(); }else{ include "link.php"; } ?> |
Alleen nu gaat het script fout. De check wordt niet meer goed uitgevoerd en iedereen heeft toegang. Wat ga ik de fout in