Toon posts:

Iemand al een werkende BARTON op zijn asus a7v8? Ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte forumleden,

Ik heb een vraagje in verband met mijn asus a7v8 kt400 moederbord. Het betreft de versie 1.04, maar zonder sticker op de southbridge (gekocht eind september 2002).
Volgens de websites van asus zou de versie met sticker op de southbridge wel de allernieuwste modellen van AMD ondersteunen (Thoroughbird B...met dubbel zoveel cache dan voor het BARTON Model)

heeft iemand toevallig al een Barton in zijn bezit (die met de dubbele cache) en draaiende op een asus a7v8 , versie zonder sticker?

Laat me weten of het werkt.
Welke bios gebruik je?

Dank u

Brecht

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Volgens mij is het enige verschil (aan de buitenkant dan) tussen de nieuwe Barton core en de oude Thoroughbred de spanning waarop ze lopen. Het is allemaal nog Socket A.

Check dus de spanning die de Barton core nodig heeft, en check of jouw moederbord die spanning kan leveren, dan weet je genoeg, zou ik zeggen.

Als het moederbord de spanning kan leveren, dan zit er ook wel een BIOS update voor de microcode patches in de pijplijn.

Macbook Pro

Verwijderd

Topicstarter
Ja hopelijk kan mijn asus a7v8 dit procesortje aan :)

Nog reacties? echte ervaringen ipv just guessing?

Verwijderd

Nogmaals geen ervaring, maar een barton loopt op 1,65V en dat kan een a7v8x wel aan, maar.....................

http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

Daar zeggen ze

CPU: Athlon XP 2500+(333 MHZ FSB)(Model 10)
Since PCB: 1.04 (Only with a FSB333 sticker on south bridge. )
since BIOS: 1011

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 23:21

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Ze zeggen MET sticker, dit zeggen ze vast niet voor de lol dus er zal wel wat anders zijn, ik heb geen idee, maar ik ben blij dat ik een sticker heb :) en een 2700+ die zo'n sticker nodig heeft :). Suc6 d'r mee, het is denk een kwestie van proberen, maar dan moet je wel zorgen dat je proc. weer terug kan als het niet werkt eigenlijk, tja.

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
Vanaf bios 1002b wordt de barton herkend en ondersteund. Vanaf welke revisie weet ik niet.

loading...

Verwijderd

Topicstarter
Iemand al daadwerkelijk geprobeerd op een versie zonder sticker?

Anders zal ik het zelf wel moeten proberen zeker...:)

greetz

Verwijderd

heb ook een A7V8 en geen sticker te bekennen :( maar in het bios kun je hem wel op 166 mhz zetten... Dus hopelijk wil de barton lopen :)

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:22
mmm ja idd , maar je kan ook een volt mod maken wil het niet lukken.

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Verwijderd

Topicstarter
Yes...kreeg net een asus a7v8 revision 2.01 met sticker binnen als replacement voor mijn defecte asus a7v8 revision 1.04 (zonder sticker).

Iemand nog ervaringen met de barton en een asus a7v8 mamaplankje?

Brecht
Pagina: 1