[Router] ADSL (over Analoog) + ISDN

Pagina: 1
Acties:

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zowel Google alswel de GoTsearch, alswel de sites van Draytek, ETech als Cisco boden mij geen uitkomst.

Ik heb hier een ADSL aansluiting (met ethernetmodem), deze bridged naar mijn huidige router.

Echter: Ik heb hier een ISDN aansluiting die ik wil gebruiken voor VPN.

Kortom:

Ik zoek een router die zowel een WAN poort heeft alswel een ISDN poort.

Nou heb ik er een gezien, de Draytek Vigor 2200X, echter: Deze ondersteunt maar 10 portforwardings.

Probleem is dat ik er ruim 50 in gebruik heb (en daar kan ik ook niet van afwijken)

Iemand een suggestie :?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik denk voor de dingen die jij wilt dat je zoiezo wat duurder uit bent en dus zoiezo eigenlijk bij cisco uitkomt. Je kan gewoon een standaard 1603 kopen met een isdn module en deze kan denk ik precies wel wat jij wilt.

Maar mag ik vragen wat voor adsl modem en router jij nu heb ?
Graag zou ik ook wel willen weten wat je precies wilt, er zijn namelijk meer wegen die naar Rome leiden. ;)

Als je bijvoorbeeld isdn wilt gebruiken voor backup, dan is het ook mogelijk om een losse isdn router te kopen en dan op de clients meerdere defualt gateway's in te stellen, dan heb je wel een redelijke backup verbinding. Maar zakelijk (mocht dit het geval zijn) lijkt mij dit niet de makkelijkste oplossing.

• DSmarty
  • Niet online
Heb een Speedtouch 510D Ethernet ADSL modem.
Mijn router momenteel is gewoon een FreeSCO bak. (soft)
(was een goede cisco, maar die was tijdelijk ter test van de zaak)

Daarnaast ligt een ISDN lijn die ik gebruik om in te bellen op de zaak als ik standby dienst heb en er zijn verstoringen. (gewoon RAS)

Ik wil dus 1 router, waarmee ik zowel gewoon kan internetten, maar die ook als soort van ISDN-pool kan gebruiken waar elk werkstation in mijn netwerk gebruik van kan maken. (zodat ik dus vanaf elk systeem kan inbellen op de zaak indien nodig)

BTW: Dit systeem gebruikt wel een call-back.

[ Voor 1% gewijzigd door DSmarty op 11-03-2003 12:22 . Reden: typo ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:43
Enige betaalbare optie die ik kan bedenken is door met 2 routers te gaan werken.....

Router 1: De draytek met ISDN backup
Router 2: Willekeurig routertje met veel portmap mogelijkheden

Router 1 zorgt voor de ISDN backup. Router 2 gooi je in een DMZ van router 1. Vervolgens laat je router 2 alle portmappings afhandelen.. Meer mogelijkheden dan kom je toch bij een Cisco oid uit....

Enne, Airwolf: De 1603 is toch geen 2x ethernet router?? Da's de 1605... Die ik hier overigens nog over heb.... Een ISDN WIC erbij in en klaar. Moet 2e hands kunnen voor zo'n 400 eur lijkt me...

• JvS
  • Laatst online: 13:08

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zoek een router die zowel een WAN poort heeft alswel een ISDN poort.
Ik 'zit' niet zo heel erg op routers, maar is het niet mogelijk dat je linuxbak die nu de router is, een ISDN kaartje/aansluiting als backup inbelmogelijkheid pakt als de adsl verbinding eruit ligt?

Je ST510 routerfunctie zet je dan gewoon volledig uit (dat doe je met bridge modus geloof ik :?) zodat al het inkomend verkeer naar die router gaat, die dan de verdere poortmappings regelt en eventueel naar isdn teruggrijpt als het 'down' gaat.

Ik snap alleen het nut van zo'n backup voor thuis niet helemaal, want je websites zijn dan afaik nog steeds onbereikbaar toch?

[ Voor 41% gewijzigd door JvS op 11-03-2003 23:41 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• DSmarty
  • Niet online
Die 510 die bridged nu keurig naar mijn FreeSCO machine.
Even voor de duidelijkheid: Die ISDN is geen uitwijk voor mijn internetverbinding.

Ik wil een router met ISDN mogelijkheid, zodat ik vanuit elk werkstation in mijn netwerk dat ISDN modem kan gebruiken voor RAS en/of VPN.

Ben bang dat het inderdaad een Cisco wordt (800 serie misschien) met een ISDN poort erop.
Pagina: 1