meer informatie over hoe je je windows.net RC2 geinstalleerd hebt zou fijn zijn. Draait er bijvoorbeeld Active Directory op enzo.
RC1, geen active dir, thuisnetwerkje gewoon. Alle computers staan opzichzelf, deze "server" is geen server in het netwerkmutsje schreef op 11 maart 2003 @ 15:33:
meer informatie over hoe je je windows.net RC2 geinstalleerd hebt zou fijn zijn. Draait er bijvoorbeeld Active Directory op enzo.
heb je dns gestalleerd op je win2003 machine? staat request DHCP adres aan? ect ect. Zijn er meldingen in je event viewer (application&system)
nee, zoals ik zei: dns staat uit, server platform is GEEN server binnen het netwerk, het is iedere computer standalone/voor zich!mutsje schreef op 11 March 2003 @ 19:07:
heb je dns gestalleerd op je win2003 machine? staat request DHCP adres aan? ect ect. Zijn er meldingen in je event viewer (application&system)
die server is dus gewoon een DHCP client danDaMorpheus schreef op 11 March 2003 @ 21:19:
[...]
nee, zoals ik zei: dns staat uit, server platform is GEEN server binnen het netwerk, het is iedere computer standalone/voor zich!
okay, dat kan..
wat voor ip adres heeft ie gekregen? (ipconfig /all)
wat is precies je probleem, je legt het niet duidelijk genoeg uit mijns inziens
A wise man's life is based around fuck you
mijn mening inderdaad ook ja.... beetje vage probleem omschrijving hier.
Verwijderd
Ik zie het probleem ook niet helemaal, klopt het volgende:
Je hebt een netwerk waar je een DHCP server hebt staan, in de vorm van een router. Deze DHCP geeft ook de clients het adres van de DNS server mee. Dit werkte allemaal goed, totdat je een windows 2003 machine installeerde, nu ineens geeft je DHCP als DNS het adres van die nieuwe computer mee.
Klopt dat een beetje?
Je hebt een netwerk waar je een DHCP server hebt staan, in de vorm van een router. Deze DHCP geeft ook de clients het adres van de DNS server mee. Dit werkte allemaal goed, totdat je een windows 2003 machine installeerde, nu ineens geeft je DHCP als DNS het adres van die nieuwe computer mee.
Klopt dat een beetje?
Waarom geen AD? Werkt de DNS wel van RC2 zonder AD?
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
dit klopt preciesVerwijderd schreef op 11 March 2003 @ 22:27:
Ik zie het probleem ook niet helemaal, klopt het volgende:
Klopt dat een beetje?
Het probleem onstaat doordat alle computers zelfstandig de outer vinden op het netwerk. Als de "server"uit staat en je gaat internet op, kom je er zo. Staat de server aan, en je gaat voor de eerste keer internet op, dan heb je niks
Alles werkt als ik alle ip, dns enzo adressen handmatig heb geconfigureerd, maar ik vind automagisch vinden toch wat beter, maar niet als die stomme win 2k3 zo gek doet
Omdat ik daar geen behoefte aan heb, vooral niet met win95 en win 98, win 2000 en winXP door elkaarutbone schreef op 11 March 2003 @ 22:29:
Waarom geen AD? Werkt de DNS wel van RC2 zonder AD?
EN IK WIL GEEN DNS op die "server" hebben draaien
[ Voor 10% gewijzigd door Stewie! op 11-03-2003 22:58 ]
er draait dus toch een soort van dhcp server op die machine, iets anders kan het niet zijnDaMorpheus schreef op 11 maart 2003 @ 22:57:
[...]
dit klopt precies![]()
Het probleem onstaat doordat alle computers zelfstandig de outer vinden op het netwerk. Als de "server"uit staat en je gaat internet op, kom je er zo. Staat de server aan, en je gaat voor de eerste keer internet op, dan heb je niks![]()
Alles werkt als ik alle ip, dns enzo adressen handmatig heb geconfigureerd, maar ik vind automagisch vinden toch wat beter, maar niet als die stomme win 2k3 zo gek doet
* Zwelgje heeft zijn windows .net/2003 server nu al wel 50 keer opnieuw geinstalleerd (en geactiveerd!!) en nog nooit geen probs gehad...
A wise man's life is based around fuck you
Verwijderd
nee, dit is geen geval van een DHCP. Lees mijn beschrijving nog eens na, volgens TS klopt die precies.
Ik zou de zoektocht beginnen op je router. Als ik het goed begrijpt geeft de DHCP (=de router) een verkeerd IP (=het ip van 2003 server). Breng je router aan het verstand dat ie dat niet moet doen, en je probleem is opgelost.
En loop voor alle zekerheid toch eens alle draaiende services op die 2003 machine na. Feit is wel dat die _iets_ doet waardoor je router zich op andere gedachten laat brengen..
Ik zou de zoektocht beginnen op je router. Als ik het goed begrijpt geeft de DHCP (=de router) een verkeerd IP (=het ip van 2003 server). Breng je router aan het verstand dat ie dat niet moet doen, en je probleem is opgelost.
En loop voor alle zekerheid toch eens alle draaiende services op die 2003 machine na. Feit is wel dat die _iets_ doet waardoor je router zich op andere gedachten laat brengen..
bedankt, zal eens kijken.Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 00:02:
nee, dit is geen geval van een DHCP. Lees mijn beschrijving nog eens na, volgens TS klopt die precies.
Maar services nalopen ?? Server 2003 loopt standaard met bijna niks.
Pagina: 1