Toon posts:

[effects] idols intro en muziek clip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, kheb mischien een rare vraag,

Hoe maak je hetzelfde effect als in de idols intro. Je weet wel, dat het licht met stralen uit een object komt. kheb al wat dingen geprobeert maar dat werktie niet echt.

En nog eentje. Ja nog eentje :P

Ik kan de naam van de clip of zanger ff nie herinneren maar ik zal de clip proberen te beschrijven. Het speelt zich af in de ruimte en je ziet allemaal van die sterretjes vliegen in de vorm van een mens. (fok de naam ligt egt op et puntje van me tong) guado ietsig.. :P maar hoe hebbeh ze dat geflikt? ik heb al met particles gespeelt en dan object based ioets gedaan maar da werktie niet egt :) heh :/

alvast bedankt, ook al benk wazig :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:05
Ehm kun je in het vervolg misschien je zinnen wat duidelijker forumuleren? :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 17:04
Wat heb je al geprobeerd? Heb je al eens wat gedaan met 3d? Als ik het zou na moeten maken zou ik het volgende doen: Neem een spotlight in 3ds max en zet de volumefog aan.

http://hawvie.deviantart.com/

Verwijderd

probeer Aftereffects! Veel tv-producties zijn met dit programma gemaakt. Volgens een seminar van Adobe zijn grote delen van films als the Gladiator hier ook mee gemaakt. Aftereffects is een zeer uitgebreid pakket met een gigiantisch hoge leercurve, dus trek er veel tijd voor uit.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 12:16 ]

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

hier meer over dat ray-effect: Hoe hebben ze dit fantastische effect bereikt?

www.jurgroessen.nl

• Yoozer
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Maak je mens met Metacreations (of hoe 't tegenwoordig ook mag heten) Poser. Van de makers van Bryce. Geef de persoon in 3DSMax een zilverkleurige reflectionmap. Bouw je ovaaltje na, en zorg voor Volumetric Lighting (staat in de Properties van de spot). Vervolgens zorg je met AfterEffects ervoor dat de zwik gaat gloeien (don't ask how). Zo kun je 't ongeveer doen, er is weinig echt "complex" aan die intro.

Particles kun je idd voor zo'n sterrenregen gebruiken.

Waarschuwing : het bovenste is een zeer grove hint. Je moet natuurlijk wel zelf je best doen en aan 3DSMax, AfterEffects en Poser zien te komen. En nee, we gaan 't je niet uitleggen hoe je 't precies moet doen - Poser is nog simpel, maar voor AfterEffects en 3DSMax : koop jezelf een goed boek, heb je meer aan dan internet tutorials (want die zijn over 't algemeen niet zo specifiek). Het zou best kunnen dat je pas over een half jaartje (als Jamai al weer lang vergeten is) iets kan maken dat in de buurt komt.

Maar daarom baart oefening ook kunst.

teveel zooi, te weinig tijd

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 11:50:

Ik kan de naam van de clip of zanger ff nie herinneren maar ik zal de clip proberen te beschrijven. Het speelt zich af in de ruimte en je ziet allemaal van die sterretjes vliegen in de vorm van een mens. (fok de naam ligt egt op et puntje van me tong) guado ietsig.. :P maar hoe hebbeh ze dat geflikt? ik heb al met particles gespeelt en dan object based ioets gedaan maar da werktie niet egt :) heh :/

alvast bedankt, ook al benk wazig :)
David Guetta - Love don't let me go
en lol om opmerking Yoozer over dat Jamai dan al weer vergeten is :D :D

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• Yoozer
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

E-Mile schreef op 11 March 2003 @ 13:06:
[...]

David Guetta - Love don't let me go
en lol om opmerking Yoozer over dat Jamai dan al weer vergeten is :D :D
offtopic:
Weet JIJ dan nog wel wtf Bouchra is? Nee? Zie je! :D

teveel zooi, te weinig tijd

• Dark Blue
  • Laatst online: 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ehm, als je liever in Max zoiets maakt...

Kun je geen ronde schijf maken, met daaruit 6 gaten gehaald; een soort kamer van een pistool dus. Je zet hem bijna rechtop, iets naar achteren hellend, en zorgt dat hij in een animatie draait. Je kunt er ook twee schijven achter elkaar voor nemen, die beide afzonderlijk of random heen en weer draaien. Daarachter zet je een felle lichtbron.

Het is niet precies het licht zoals bij de Idols intro, maar het geeft het zelfde effect en dan wat groter...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook een model van een mens pakken; en vervolgens lekker de effecten zoals de glow e.d. in een programam als Digital Fusion of Shake. :)

Heb je meteen opvullling voor je hdd; al die targa's ;)

Verwijderd

Topicstarter
OK thanks iedereen :) kgebruik videopost wel voor glow :) Dat met die ronde schijf is mischien ook iets... Ik heb wel la iets soortgelijks gekregejn door de volumetric lightning veel rays te geven, maar tis et NET niet :P achjah ooit kom ik er wel achter :P
Pagina: 1