Toon posts:

Microfoon neemt te zacht op..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet hier zijn ook heel veel topics over geweest waarin deze oplossingen stonden:
1. MUTE uitzetten
2. Volume ervan omhoog gooien
3. Mic Boost aanvinken

het enige waar ik waar ik micboost kan aanzetten is in de bijgeleverde software van mij Onboard geluidskaart. Als ik dit doe versterkt hij hem wel maar dit is nog steeds heel weinig (zonder versterken hoor je nix en met moet je je mond op de mic zetten). De micboost die in de windows mixer zou moeten zitten is nergens te bekennen. Dit ondersteunt mijn onboard denk ik niet...

Is er enige mogelijkheid zonder een nieuwe geluidskaart te kopen of een versterker er tussen te zetten?

(kheb btw google groups ook al afgezocht waar ook meer mensen dit probleem hebben maar steeds geen oplossing gegeven wordt)

Verwijderd

ik neem aan dat je bij je Volumeregeling van Window bij Opties -> Eigenschappen 'Opnemen' hebt geselecteerd? Want dan is het schermpje anders dan bij afspelen....

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Die Micboost van Onboard geluidskaart is in principe hetzelfde als een micboost die je in de windows-mixer aan kan zetten. Kun je wat meer info geven over je microfoon, want daar kan het ook heel goed in zitten! Als de combinatie van je Mic met je geluidskaart niet goed is, doordat de mic bijvoorbeeld voeding nodig heeft, dan zal het nooit gaan werken! Wat is overigens het doel van je opnames?