[WinXP + 98] Win98 herkent schijf niet, WinXP wel

Pagina: 1
Acties:

• lankras
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 16:33
Ik heb een XP1700+ systeem met 2 harde schijven, een Samsung en een Seagate, allebei verdeeld in 2 partities. Samsung schijf heeft C en E met op C: een Win98 installatie. Seagate schijf heeft D en F met op D: een WinXP Pro installatie.

Tijdje geleden was mijn XP Pro niet meer opstartbaar (beschadigd register?) dus heb ik em opnieuw geinstalleerd. Toen draaide XP weer prima, maar toen ik later via dual-boot naar mijn Win98 ging herkende die de partities van de Seagate niet meer. Ik kan ze nog wel aanklikken in Verkenner, maar dan zegt ie dat het medium niet geformatteerd is. Onder XP kan ik de Seagate partities nog prima benaderen en nee, ik heb er niet per ongeluk NTFS van gemaakt.

Hoe kan dit?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kan je met iets als Partition Magic bekijken wat voor soort partities je hebt? Daar moet voor mijn gevoel toch echt het probleem zitten.

[ Voor 1% gewijzigd door pven op 11-03-2003 11:15 . Reden: typo ]

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Ik denk ook dat het je partetieties zijn. Windows xp Kan een NTFS partetietie uitlezen, dit kan windows 98 niet. dus ik denk dat daar je probleem licht. (8> (8>

• lankras
Partition Magic onder Win98 zegt "Unformatted" maar ik weet echt zeker dat ze dat niet zijn; ik draaide 1 minuut geleden nog XP van die partities namelijk.

En nee, die partities zijn niet per ongeluk NFTS gemaakt. Bovendien zou ik bij Windows installatie dan alleen de D partitie (waar WinXP op komt) NTFS gemaakt hebben. De F is echter ook onleesbaar.

[ Voor 42% gewijzigd door lankras op 11-03-2003 11:16 ]

Verwijderd

Komt denk ik door dat je schijf NTFS formatted is. Daar begrijp win98 NIETS van.

edit.. oops niet goed gelezen. Vreemd probleem dan. Al een windows update gedaan?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 11:17 ]

• lankras
Ja, zowel WinXP als Win98 is volledig bijgewerkt.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-08 14:13
Misschien schijven in software raid gezet ?

• lankras
Ehhh... geen idee wat dat is, dus dat heb ik dan niet bewust gedaan :-)

Waar check ik dat?

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-08 14:13
logical disk manager in winxp , even naar het type schijf kijken

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb je echt gecheckt of het FAT is wat je op die "verloren HD" hebt staan? Want dat is echt het enige wat ik me kan bedenken :)

Hangt hij ook niet aan een controller die in XP wel (goed) geinstalleerd is en in 98 niet? Of is die controller toevallig brak? Ik noem maar wat stomme dingen, want ik zou het anders ook niet weten :D

En Software raid is gewoon dat je raid draait zonder raid controller, maar met het OS dat data naar beide HD's schrijft (daar wordt het sneller/betrouwbaarder van)

[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 11-03-2003 12:24 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1