Toon posts:

[XP] & [WinME] rampzalig netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was gisteravond bij een collega van mij een netwerkje aan het aanleggen tussen een desktop pc [XP prof] en een laptop [WinME]. Normaal gesproken zou dit met 5 minuutjes gefixed moeten zijn, crosstouwtje tussen de 2 pc's tcp-ip installeren, ip adresjes toewijzen, werkgroepje en gas erop. Niet dus

Op het moment dat ik aan het werk ben kom ik tot de conclusie dat XP zijn localhost niet meer kan pingen op het moment dat ik het ip adres verander in een andere waarde. zo ook als ik de subnet op 255.0.0.0 zet. ME geeft dezelfde ellende als ik een ip-adres kies waarbij XP wel zichzelf kan pingen . |:(

Verder zie ik dat XP mijn werkgroep opeens met één hoofdletter zet en de rest van de naam in kleine letters :?

Ik heb idd de search doorgezocht, maar om nou een dergelijk oud topic te heropenen, omdat mijn probleem niet hetzelfde is als datgene, heb ik besloten tot deze serververvuiling.

Mijn vraag is of iemand bekendheid heeft met dit probleem, en mij tot een eventuele oplossing kan brengen, antwoorden met "neem ook XP op de laptop" zie ik graag gepaard gaan met een gulle gift op giro 7065634. })

Verwijderd

Vaak moet je onder windows 9x het tcp ip protocol enzo echt verwijderen, opnieuw opstarten, toevoegen/instellen, en dan weer opnieuw starten om het goed te laten werken.

Zet ook de xp machine alvast aan en laat ME daarna pas opstarten.

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
...
Op het moment dat ik aan het werk ben kom ik tot de conclusie dat XP zijn localhost niet meer kan pingen op het moment dat ik het ip adres verander in een andere waarde. zo ook als ik de subnet op 255.0.0.0 zet. ME geeft dezelfde ellende als ik een ip-adres kies waarbij XP wel zichzelf kan pingen . |:(

Kan niet helemaal volgen hier... Zet op de XP machine 10.0.0.1 met een subnet van 255.255.255.0, en op de ME 10.0.0.2 met hetzelfde subnet.

Verder zie ik dat XP mijn werkgroep opeens met één hoofdletter zet en de rest van de naam in kleine letters :?
netjes he !! Niets aan te veranderen hier...

Verwijderd

Topicstarter
SileX schreef op 11 maart 2003 @ 11:33:
...

Kan niet helemaal volgen hier... Zet op de XP machine 10.0.0.1 met een subnet van 255.255.255.0, en op de ME 10.0.0.2 met hetzelfde subnet.
Dat is dus het probleem, op het moment dat ik dit doe, kan XP zichzelf wel pingen, maar de ME machine krijgt doelhost niet bereikbaar" :(
SileX schreef op 11 maart 2003 @ 11:33:
netjes he !! Niets aan te veranderen hier...
Dus dit maakt niet uit :? nooit geweten _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 13:05 ]

• BeachPatroller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

BeachPatroller

Buk en suck

Ik heb hier een netwerk met 2 winxp machines 1 win2k en 1 millenium, geen problemen hier:

Check of de lampjes op de NIC wel branden (of de kabel goed is)

Verwijder alle netwerk protocollen en services begin opnieuw

TCP/ IP
Client for microsoft networks
File en printersharing voor microsoft networks

Neem bijv: 192.168.0.1 en 192.168.0.2
Subnet 255.255.255.0
Werkgroep een keer over typen met capslock uit en geen shift gebruiken op alle computers (ook al ziet men alleen hoofdletters verschijnen in het invulvak)

Test na reboot even met winxp en winme in de command met ipconfig of de IP gegevens kloppen.
doe een find [andere computer] in de network neigbourhood

Veel geklaag over WinME altijd maar bij mij heeft het altijd veilloos gewerkt.

Suc6

Ik ben malle Pietje niet.

• SileX
  • Niet online
owja...probeer even een andere kabel....

Verwijderd

Topicstarter
alles gechecked en gemeten, stuk of 10 andere cross touwtjes erin geprikt, maar gewoon verrekken, oh ja ik zit ook al een stuk of 6 netwerkkaarten verder

maar nog steeds niets doen (2e avond van mij compleet verneukt door zoiets simpels :()

• SileX
  • Niet online
nou, als je alles al geprobeerd hebt, weet ik het ook niet...
Pagina: 1