Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

GSM sim in Indonesie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey all,

Per eind maart ga ik naar Indonesie voor 7 maanden. Nu probeer ik er achter te komen hoe ik het beste naar Nederland kan bellen. Met T-Mobile en KPN is het nogal prijzig (€ 4,-/minuut). Ik weet echter niets van Indonesische teleoonprofiders. Mijn vraag is dan ook of iemand mij hier over kan adviseren. De bedoeling is dus om mijn gsm mee te nemen zonder sim en die dan daar aan te schaffen om zo per gsm naar Belanda (NL) te kunnen bellen.

Goed, ben benieuwd..

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

Ik geloof dat ze in japan en korea met een ander systeem werken, zonder sim-kaarten, alles zit daar ingebakken in de telefoon zelf dacht ik. Of dit in de rest van azie ook zo is weet ik niet, maar ik ben bang van wel, staat in die telefoonkrantjes wel 's, ook geschikt voor VS bij tri-band toestellen, 900 & 1800 mhz zijn europa, 1900 (toch?) is VS.

edit: In indonesie gebruiken ze wel sim / gsm dus

[ Voor 9% gewijzigd door ColdSTone|IA op 11-03-2003 11:00 ]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik denk dat je hetzelfde bedrag per minuut kwijt bent voor het bellen met een pre-paid kaart vanuit indonesie naar NL als dat je je eigen telefoon meeneemt, misschien ben je zelfs meer geld kwijt daar want NL providers kopen die minuten met grote getalen in en dus profiteer jij van die korting zegmaar.

De makkelijkste oplossing lijkt mij om iemand een sms te sturen in NL met de vraag of diegene jou wilt bellen, diegene betaald dan alleen de kosten van het bellen naar een nederlandse gsm en jij betaald €1,25 per minuut voor het gebeld worden en dan ben je dus het goedkoopste uit.

• geurtd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 14:05

geurtd

www.geurt.com

Is niet zo, indonesie gebruikt hetzelfde systeem als wij hier.
Met een dualband toestel kan je gewoon een lokale simkaart kopen en plaatsen (als je toestel simlock vrij is natuurlijk). Er zijn 3 mobile aanbieders daar (weet uit mijn hoofd niet welke), maar er zit prijsverschil in, het loont de moeite om een lokale daar te vragen je te adviseren

Life is like a box of chocolates, you never know wich one will kill you

Verwijderd

Het is altijd beter om in het buitenland gewoon een nieuwe telefoon aan te schaffen mét abonnement. Dit is ALTIJD goedkoper!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 11:00:
Het is altijd beter om in het buitenland gewoon een nieuwe telefoon aan te schaffen mét abonnement. Dit is ALTIJD goedkoper!
Bij nader inzien zal dit inderdaad de goedkoopste oplossing zijn aangezien de topicstarter voor 7 maanden daarheen gaat, maar er hoeft natuurlijk niet gelijk een telefoon bij te zitten, want die heeft de TS al.

Verwijderd

Topicstarter
OK, dus ik kan idd daar beter een abo-tje aanschaffen. Duidelijk. En mogelijk ook, aangezien ik aldaar tevens een bankrekening zal openen. En mijn Nokia 3210 zal het daar dus wel doen lijkt jullie?

• Maurizio
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-10 07:49
In Indonesie heb je 3 Providers. Indosat, Satelindo en Telkomsel. Je kan daar wel een prepaidje(alleen simkaartje) kopen maar wat ik wel weet is dat de dekking echt heel beroert is. Of een abbo nemen het wel waard is durf ik niet te zeggen. Zoals [Airwolf] al aangaf, stuur een sms naar iemand in NL die jou dan belt. En als diegene nog es met een asia prepaid kaart belt is die ook weer goedkoper uit.

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
of sluit in NL nu goedkoop met een cashdeal een Dutchtone abonnementje af. Bellen in buitenland gaat bij Dutchtone ook uit je maandbedrag en met name sms-en is niet (te) duur, overal ter wereld €0,35.

en jouw Nokia 3210 is daar te gebruiken, want Indonesie werkt met het GSM1800 netwerk.

• RBouman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 20:09

RBouman

René

je Nokia zal het zeker doen, mijn 8210 doet er prima met KPN abonnement.
Mi kun je het beste een internetcafe zoeken en gaan e-mailen, die kosten daar enkele guldens per uur en is dus veel goedkoper dan bellen.
Een pre-paid kaart is te krijgen vanaf 100-150.000 rp (vanaf zoŽn) 12 euro,
opwaardeerkaarten kosten vanaf 100.000rp.
Dit is echter maar 12 euro, dus na ENKELE minuten bellen naar belanda is de kaart weer op.
Je noemde zelf de KPN al, je kunt op de side van kpn, een staatje vinden met de belkosten voor de roaming services in indonesie, dus je kunt precies de kosten vergelijken.

Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a

Verwijderd

Topicstarter
Mooie berichten. Ik zal idd eens kijken wat dutchtone doet.
Op de site van KPN had ik (uiteraard?) al gekeken.
Sms-en is met de meeste profiders 0.35 had ik al ontdekt.
Mensen, bedankt, ik weet genoeg.
(tof medium dit, dat vergeet ik wel eens...)
Pagina: 1