Toon posts:

wachtwoord root debian 3.0

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Password van root kwijt, debian 3

Tijdens het veranderen van root wachtwoord kreeg de server een powerdown.

Nu weet ik het wachtwoord niet meer oude werkt niet meer en nieuwe ook niet , ook al geprobeerd een blank maar ik kom er niet in als root.

Ik heb nog een andere gebruiker op de bak staan met wachtwoord maar die heeft bijna geen rechten.

Hoe kan ik dit oplossen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:28

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

john of andere passwdcracker over je /etc/passwd halen mits je geen gebruik maakt van shadow passwords of booten met Knoppix om de files te recoveren

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als ik me niet vergis kun je in linux booten op een bepaalde manier, waarop je geen wachtwoord hoeft in te voeren.

Volgens mij valt dit best te vinden met de search (ik ben het iig al vaak tegengekomen :) ).

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:54

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

bij het booten
code:
1
init=/bin/bash rw
meegeven. Dan krijg je een console met root rechten, op een beschrijfbare schijf, beter is nog om geen rw mee te geven en dan zodra je geboot bent
code:
1
/sbin/mount -w -v -n -o remount /
te doen, da's beter voor de filesystemintegriteit. Daarna moet je /etc/passwd wijzigen, volgens mij kan dit gewoon door commando passwd (/sbin/passwd waarschijnlijk?) uit te voeren, anders volgens mij volstaat het om het X -je bij de regel beginnend met root: weg te halen (in /etc/passwd dus), daarna kun je nog met commando passwd proberen, en anders zou na een reboot iig root een leeg passwd (/geen passwd dus) hebben.
Veel plezier met het met deze info inbreken in elke niet in eigen beheer zijnde macine waar je wel fysieke toegang toe hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Linux even in single user mode starten en wachtwoord veranderen. Als linux je default label is:

code:
1
LILO: linux single

Sowieso wel gek dat je wachtwoord niet meer werkt dan, ik neem aan dat je nog gewoon je wachtwoord aan het intypen was toen dit gebeurde? Lijkt mij dat het tooltje passwd pas de file opent en edit als het nieuwe wachtwoord is ingevuld? Ik kan het ook mis hebben natuurlijk :) (of niet helemaal snappen ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze vraag is met enige regelmaat langsgekomen in het verleden. Dus dat moet wel te vinden zijn met de search, je bent namelijk niet de eerste die dit overkomt.

Maar goed, de oplossing staat er al :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.