Toon posts:

DV- tape overzetten naar andere DV-tape

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een JVC GR-DVL307 Camcorder met DV-in/out en wil een bandje copieren. Weet iemand de makkelijkste en beste manier om dit te doen.
Bijvoorbeeld 1 op 1 naar een andere camera? De 1 op PLAY en de ander op REC?

Alvast bedankt

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:34

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je kunt altijd een tape naar de pc sturen via virewire en de andere deze weer laten inlezen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

das bij verschillende dv camera's anders.. zie ook de manuals van die dv cams..... anders de optie die bor_de_wollef geeft volgen...

• Devster
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Geen idee of dit van camera naar camera kan. In principe moet dat gewoon kunnen, maar heb je een firewire kabel die afwijkt van de standaard kabels. Het idee van Bor_de_Wollef is de meest standaard oplossing. Je verliest op die manier ook geen kwaliteit; wel heb je, afhankelijk van de grootte van de opnames, veel schijfruimte nodig.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:39

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Of idd met 2 camera's van DV-out naar DV-in.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Microkid schreef op 11 March 2003 @ 10:37:
Of idd met 2 camera's van DV-out naar DV-in.
moet je wel een firewire kabel hebben met 2 dezelfde aansluitingen

normaal heeft zo'n kabel 2 verschillende stekkers (1tje voor de pc en 1tje voor de cam)

het in 1x kopieren van een dv tape naar je hdd zal niet gaan waarschijnlijk omdat windows met FAT gaat zeuren dat files niet groter mogen zijn dan een paar gig!
voor 60 minuten krijg je dan een file van 12 gig en dat gaat windows niet leuk vinden kan ik je vertellen (dus dat moet dan in stukjes, maar dat is meestal toch geen probleem, want dan knip je ze op de overgangen of beeldwisselingen :P )

en je hebt nog de analoge methode door dat ding gewoon op je tv aan te sluiten en dan tapen met je videorecorder en dan daarna weer opnemen met je cam
maar dan krijg je veel storing enzo en dat is niet de bedoeling lijkt me

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 11:52 ]

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

dv cam naar dv cam met 4 pins naar 4 pins..dv kabeltje.. zo heet dat... dv cam naar pc is 4 naar 6. tja ik noem het ff pins..

[ Voor 12% gewijzigd door henkleerssen op 11-03-2003 12:00 ]

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 17:33

tweakerbee

dus..?

Een uurtje DV komt op ongeveer 13GB, dus dat moet niet zo'n probleem zijn voor een beetje moderne PC.

FAT limit idd op 2GB, maar met NTFS (wat iedere zichzelf respecterende tweaker gebruikt ;)) kan veel grotere bestanden maken.

Goed, dertien is misschien een betere schatting. Ik let er nooit zo op, er komt als je gaat bewerken namelijk nog een heleboel troep bij. Als je wilt editten reken ik altijd een 25GB voor een uurtje video...

[ Voor 74% gewijzigd door tweakerbee op 11-03-2003 12:48 ]

You can't have everything. Where would you put it?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

tweakerbee schreef op 11 March 2003 @ 12:46:
Een uurtje DV komt op ongeveer 11GB, dus dat moet niet zo'n probleem zijn voor een beetje moderne PC.
eeuh 11? bij mij 13 Gb :?

• Bor
  • Laatst online: 09:34

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 11:51:
[...]

het in 1x kopieren van een dv tape naar je hdd zal niet gaan waarschijnlijk omdat windows met FAT gaat zeuren dat files niet groter mogen zijn dan een paar gig!
voor 60 minuten krijg je dan een file van 12 gig en dat gaat windows niet leuk vinden kan ik je vertellen (dus dat moet dan in stukjes, maar dat is meestal toch geen probleem, want dan knip je ze op de overgangen of beeldwisselingen :P )
Ik spoel altijd gewoon een uur dv naar de hd toe. Helemaal geen problemen mee.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1