Internet IP lokaal niet te benaderen

Pagina: 1
Acties:

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Sinds ik het bekende tweakje van het KPN modem heb gedaan kan ik mijn Internet IP adres niet meer benaderen binnen het netwerk.
Aangezien er ook een domeinnaam linkt naar dit IP adres is het wel zo leuk als ik daar gewoon bij zou kunnen.

Heb al gezocht of er een oplossing is voor dit probleem, maar volgens mij is het inherent aan de tweak. Andere meningen zijn welkom.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04 19:46

TheVMaster

Moderator WOS
Dit probleem heb ik ook gehad...je kunt het IPadres (interne) van je modem nog wel pingen?? meestal is dit standaard iets van 10.0.0.138 ofzo...

Wil je overigens echt je IP kunnen pingen? Of moet je website (ook) door jezelf benaderbaar zijn...dan zou je er misschien aan kunnen denken om in je interne DNS (aangezien je een website host ga ik er gemakshalve vanuit dat je een Win2k of linuxbak hebt waar je misschien DNS op hebt draaien ;))

[ Voor 52% gewijzigd door TheVMaster op 11-03-2003 10:42 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-04 16:18

Korakal

Up up up!

Kun je je situatie iets beter uitleggen? Heb je je interne adressen statisch of dynamisch laten toewijzen? (in het laatste geval: zijn ze misschien veranderd?) Zit je in het goede subnet / iprange?
Wat kun je wel en niet doen?

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik heb hetzelfde probleem en connect nu naar het interne adres van mijn webserver. Theoretisch gezien zou je een route voor alleen je externe adres moeten kunnen toevoegen, maar ik heb me daar nog niet in verdiept.

Korakal: Na het upgraden van een Speedtouch Home naar een Speedtouch Pro kun je van binnenuit je eigen externe IP adres niet meer bereiken. Stel dat je www.domein.nl gelinkt hebt aan je externe IP adres, dan kun je dat voor de tweak nog wel gewoon bereiken. Na de tweak lukt dit echter niet meer.

Het heeft er mee te maken dat je van een "modem" setup naar een router-setup gaat.

[ Voor 48% gewijzigd door Devster op 11-03-2003 10:35 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Ok ietsje uitgebreid:

Ik heb een server draaiende met Linux die als webserver fungeert.
Deze draait op lokaal ip -> 10.0.0.150.
Dit IP is zo gemapt dat als je het internetIPvan mijn adsl aansluiting intypt in de browser dat port 80 naar de server verwijst, dus server is webserver op het internet ip.

Ik kan lokaal deze webserver benaderen door het 10.0.0.150 ip in te vullen.
Echter, het internetip 80.60.254.xx kan alleen worden benaderd buiten dit thuis netwerk.

Wat ik wil is dat wanneer ik het 80.60.254.xx ip invul hetzelfde te zien krijg als wat ik nu op het 10.0.0.150 ip zie.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
OK -> inherent aan de tweak dus.

Wellicht routeren maar dat is eingelijk alleen maar tijdverspilling, gewoon via lokaal ip blijven doen is dus de remedie.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04 19:46

TheVMaster

Moderator WOS
ofr gewoon ff op interne DNS records aan maken at www.domein.nl naar interne IP verwijst :) zo heb ik het ook opgelost ;) lol

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
in Windows kun je misschien opnemen in het bestand "hosts" dat je van 80.60.254.xx naar 10.0.0.150 geredirected wordt. In linux weet ik niet hoe dat moet.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Officeel is het volgens de NAT standaard niet mogelijk om binnen vandaan naar het buiten ip te connecten.

Wat je kan doen is voor intern een dns opzetten met daarin je www record die naar 10.0.* verwijst

Of je zet dit in je host file.

Ik gebruik een interne DNS

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-04 01:30
Het is nog veel simpeler te doen:

Gebruik de Proxy server van je ISP :)
Of idd gewoon in de hosts file je domain naar je interne IP laten verwijzen :)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
NAT probleem inderdaad. NAT ondersteund het niet om vanaf een intern IP te connecten naar een extern IP adres die vervolgens via je NAT device weer doorgemapped staat naar een intern IP.

Oplossing:

In je interne netwerk alleen je interne IP gebruiken.
Vanaf de buitenwereld alleen je externe IP gebruiken.

Sim-pel. Kind kan de was doen :D

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1