Toon posts:

Teller bij AShosting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een website bij AShosting.nl. Nu kan ik als webmaster heel mooi kijken naar de stats enzo maar nu wil ik eigenlijk een teller op de website zodat de bezoekers kunnnen zien hoeveel bezoekers er al zijn geweest.

Nu heb ik een emailtje naar AShosting gestuurd en ik kreeg als antwoord :

"Ja het zou misschien wel kunnen met een php-scriptje maar ik ben leek in php"

Daar heb ik dus niet zoveel aan. Ik kan wel een beetje php maar het probleem is dat ik alleen bij die stats kan komen via domeinnaam/stats en dan moet ik nog mn username en wachtwoord invoeren.

Heeft iemand misschien ervaringen met een teller maken voor zo'n soort site, of misschien een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken ?

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom zoek je niet een of andere gratis dienst op? Weet zo 123 niet een naam, maar daar is Google voor.
Als je het per se zelf wil doen, moet je zelf zo'n telscript maken: php-file die counter leest en ophoogt en een plaatje met de count genereerd en vervolgens [img]"counter.php"[/img] in je pagina opnemen...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

http://www.thecounter.com > Heb je daar al gekeken of naar alternatieven gezocht? Of wil perse zelf iets maken? Gewoon een getal lezen uit een tekstfile; een (1) bij op tellen en weer schrijven. Vervolgens die pagina oproepen vanaf elke andere pagina. Kijk ook eens op www.PHP.net en houdt in je achterhoofd dat script requests niet worden gewaardeerd :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

10 seconden [google=php simpele teller] leverde deze site op met de complete code voor een simpele PHP-based teller. Er zijn nog veel eenvoudigere te vinden overigens.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik snap het principe van een teller schrijven (kan wel een beetje php) en ik snap ook dat er genoeg andere tellers zijn. Maar ik wil er graag zelf een schrijven omdat ik vooral ook dan kan linken aan de stats die door de server worden gegenereerd.

Ik heb inmiddels wel iets bedacht. Als ik php dit bestand laat inlezen kom ik wel bij de pagina van de stats en dan krijg ik wel de juiste info :

http://username:pass@domeinnaam/stats

zo krijg ik ook geen inlogscherm. Dit moet wel een username en pass zijn die webmaster rechten heeft. Daarom twijfel ik een beetje of dat wel veilig is om zo in mn php bestandje te zetten ?

edit:
kleine typfouten

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 10:41 ]

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
En als je dan eens via die http://username:pass@domein/stats een plaatje inleest en die weergeeft?? Ik bedoel dus niet linken, want dan zie je nog de username, maar met fopen ofzo inlezen, en via header image/gif weer tonen. Dit zal dus wel een apart php script moeten zijn, anders kun je geen tekst weergeven.
Ow ja, die http:// onzin heb je dan ook niet nodig, relatieve paths is makkelijker (php draait namelijk op systeem niveau en komt dus nooit die htaccess tegen).

[ Voor 21% gewijzigd door Postman op 11-03-2003 11:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat met fopen was idd mijn idee ook al, bedankt :D

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Misschien moet je eerst eens wat proberen, en dan komen vragen of het werkt/veilig is :) Dan denk je er nl. eerst zelf over na ipv je mening te laten vormen door de meningen hier ;)

Verder weet ik ook niet precies wat je nou wilt? Wil je een plaatje benaderen die password beveiligd is? Of is het gewoon een getal oid? Misschien kun je het ophelderen met wat relevante code :)

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 08:46
Enne wat dacht je van netstat basic

Deze telt het aantal visitors en niet het aantal pageviews
mijn php code daarvoor met sessies en mysql:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
if ($_SESSION[counter]!="yes")
{
    $_SESSION[counter]="yes";
    $query = mysql_query("Select * from counter");
    $teller = mysql_fetch_assoc($query);
    $nieuwteller = $teller[users]+1;
    $query = mysql_query("UPDATE counter set users=".$nieuwteller."");
    echo ("<center>Visitors: ".$nieuwteller."</center>");

}
else
{
$query2 = mysql_query("Select * from counter");
$teller2 = mysql_fetch_assoc($query2);
$nieuwteller2 = $teller2[users];
echo ("<center>Visitors: ".$nieuwteller2."</center>");
}
?>

[ Voor 35% gewijzigd door cybermans op 11-03-2003 11:48 ]

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Verwijderd

Even vragen waar de logfiles staan, danwel de statistieken files. Als je daar vanuit php bijkan is het wellicht gewoon een kwestie van parsen.
Pagina: 1