Toon posts:

EXCHANGE 2000 vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is de bedoeling dat ik één user (bijv secretaresse) de calenders van bijv 10 andere kan laten inzien en veranderen op haar systeem in haar Outlook. Om bijvoorbeeld vergaderingen te plannen.

Nu is mijn vraag of ik die rechten kan geven vanuit de Exchange server of dat die rechten persee door die 10 werknemers zelf gegeven moeten worden... En als het vanaf de Exchange server kan, hoe ??

BVD

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 16:20

MrDry

Desperados!

Volgens mij moeten de werknemers zelf toegang geven tot hun agenda.

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

kvrees dat dat per user moet gebeuren ja....
zal wel met privacy te maken hebben ofzo
ik als een admin user kon ook niet zomaar in de administrator mailbox,
moest daar eerst toegang in verlenen naar mijn account...

• Richie Boy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-07 13:36

Richie Boy

not SUBed

-In Outlook druk de rechter muisknop in op het icon "Calendar"
-Kies keuze "Properties"
-Kies de tab "Permissions"
-Klik op de button "Add"
-Kies in de lijst de perso(o)n(en) en/of distributielijst(en) die je rechten wilt geven
-Klik op de button "OK"
-Vink de keuze "Read Items" aan (ingeval men ook nieuwe afspraken moet maken ook “Create Items” aanvinken!)
-Klik op de button "OK"

D8 dat het zo moest.

<edit
voor O2K
/edit>

[ Voor 14% gewijzigd door Richie Boy op 11-03-2003 10:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo moet dat idd...

Alleen het kan dus niet via de Exchange Server, is zo een beetje veel werk als dit voor veel mensen moet gebeuren...

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 10:31

bitflusher

flushed die *** pc

je kan ook permissions geven op mailstoredir niveau dit is echter wel erg gevaarlijk IMHO.
misschien is het beter om een public folder te maken met een agenda (copie van de bestaande) en daar rechten uitdelen, dan moet je de secretaresse wel erg goed uitleggen dat ze absoluut nix meer in haar eigen agenda moet zetten maar alleen in de company agenda (deleten kan misschien ook)

Verwijderd

Topicstarter
Permissions op mailstoredir niveau is idd niet de bedoeling...

En iedereen moet een persoonlijke agenda hebben waarin de secretaresse dan kan kijken en wijzigen... Dus die laatste optie gaat ook niet werken, ik zal toch denk ik een keer een rondje moeten maken langs de werknemers en een keer onder hun inloggen en dan die rechten vrijgeven...

Is er een manier om in Outlook van de secrateresse dan automatisch bij het opstarten alle andere calenders automatisch op te laten opstarten ??? Onze secrateresse is niet zo gecomputeriseerd ;) ...

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 11:37:
Permissions op mailstoredir niveau is idd niet de bedoeling...

En iedereen moet een persoonlijke agenda hebben waarin de secretaresse dan kan kijken en wijzigen... Dus die laatste optie gaat ook niet werken, ik zal toch denk ik een keer een rondje moeten maken langs de werknemers en een keer onder hun inloggen en dan die rechten vrijgeven...

Is er een manier om in Outlook van de secrateresse dan automatisch bij het opstarten alle andere calenders automatisch op te laten opstarten ??? Onze secrateresse is niet zo gecomputeriseerd ;) ...
Op server niveau kun je de secretaresse user rechten geven op ieder's mailbox, maar da's denkik niet de bedoeling. Een ander aanpak zou zijn om iedereen een mailtje te sturen met de vraag of ze de secretaresse even "author" rechten willengeven op hun calendar en dan effe instructie d'r bij van doe rechtsklikken op agenda en kie eigenschappen en dan permissies etc.

Dat automatisch opstarten doet Outlook vanzelf; gewoon tig keer File | Open | Other User's Folder | Calendar <persoontje> doen. Als je dan al die windowtjes open laat staan en je doet File | Exit dan gaat Outlook de volgende keer bij het opstarten weer al die windowtjes openen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

of in het outlook profiel (services -> exchange -> advanced OF control panel -> post/email/inbox en dan exchange->advanced) gewoon de users toevoegen die geopend moeten worden (hun kalender althans ;) )
is wel beetje basis kennis...

Verwijderd

Topicstarter
Nou, bedankt voor deze basis kennis dan... 8)

Alleen nu opent hij de hele user, kun je ook op die manier alleen de calender openen ???
Pagina: 1