Toon posts:

Timbuktu pro 2000 + netopia 4542 router. Werkt niet ?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil connecten van een PC op het LAN naar een PC op het INTERNET. Vanaf het LAN moet ik door een firewall/ADSL router van Netopia (4542). Dit werkt niet. Als ik nu weer even overstap op onze winroute pro router waar een ISDN lijn achter zit, dan werkt het weer prima.

Volgens de fabrikant van de firewall, hoef ik geen extra instellingen te doen op de router om timbuktu mogelijk te maken, alleen het werkt niet.

Ik heb de poort 407 UDP en TCP open gezet voor inkomend en uitgaand verkeer, maar zonder resultaat. Ook alle poorten > 1023 staan voor UDP en TCP open.
Zelf als ik de firewall helemaal uitzet dan werkt het niet. Het vreemde is dat bijvoorbeeld het connecten naar onze SQL-server op internet wel gewoon werkt.
Deze zit ook op een poort boven 1023.

Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?

Verwijderd

Topicstarter
Die winroute pro overigens, had geen firewall en draaide op een windows 2000 server.

• AmRuLeZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2025
hoe kan ik de instelling wijzigen van de router? ik kan niet in het setup menu komen. Alle Ip adress al geprobeerd: 192.168.1.1, ,... enz enz

hoe moet het wel lukken?

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-05 15:14

IvoB

Prutst er rustig op los

AmRuLeZ schreef op 07 mei 2003 @ 12:33:
hoe kan ik de instelling wijzigen van de router? ik kan niet in het setup menu komen. Alle Ip adress al geprobeerd: 192.168.1.1, ,... enz enz

hoe moet het wel lukken?
Telnet 192.168.1.1... De netopia heeft geen web-interface.
Door middel van deze noorse site heb ik mijn 4542 voor NAT kunnen instellen:
http://home.broadpark.no/~aroed/netopia/portmapping.htm