Toon posts:

kan geen verbinding maken met computers in de buurt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dus bij @home
en heb een probleempje,
(ik kan het we in het @home topic gaan plaatsen maar daar heeft het opzich weer niet zoveel mee te maken denk ik)

ik kan computers die bij mij in de buurt zitten
(vrienden van mij dus een paar huizen verder ofzo)
die dus in hetzelfde subnetmasker zitten niet bereiken
ik kan ze niet pingen niet tracen enz enz
msnen met ze gaat natuurlijk wel, maar ook weer geen bestanden versturen ofzo
dat komt natuurlijk omdat bestanden verturen enzo point to point is en msn via een server gaat, maargoed ik denk ik zet het er ff bij

ik loste dit eerst op door handmatig een route aan te maken
"route add 217.120.74.*** MASK 255.255.255.255 217.120.74.1"
zoiets
maar nu kan dat niet meer omdat ik een router heb
en daar kan ik geen handmatige instellingen maken

iemand een i.d. om dit op te lossen?

ps:
*** is de rest van het ip-adres waar ik de route naar wil maken... maar vonnet onzin dat erbij te zetten ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 10:02 ]

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
staat op de pc waarmee je verbinding wilt maken wel bestandsdeling aan? draait er wellicht een firewall die roet in het eten gooit?

ook svp wat meer config info over de pc's

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Heeft je router niet de mogelijkheid om die ip's te routen ?

==> NT iig, aangezien je het toch op die manier zult moeten oplossen waarschijnlijk...

Verwijderd

Topicstarter
larsemenneke schreef op 11 March 2003 @ 14:00:
staat op de pc waarmee je verbinding wilt maken wel bestandsdeling aan? draait er wellicht een firewall die roet in het eten gooit?

ook svp wat meer config info over de pc's
nee dat heeft er niets mee te maken want ik kan al die functies wel met mensen die niet in de buurt wonen...

Verwijderd

Topicstarter
Cutebritney schreef op 11 March 2003 @ 14:11:
Heeft je router niet de mogelijkheid om die ip's te routen ?

==> NT iig, aangezien je het toch op die manier zult moeten oplossen waarschijnlijk...
ja maar hoe dan :'(
ik snap dah nie

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zal wel in het netwerk van @Home zitten. Bij BBNed is het ook lange tijd geweest dat internetters via een BBNed provider niet bij elkaar konden connecten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

route add 217.120.74.*** MASK 255.255.255.255 217.120.74.1
Wat mij betreft zit je in een compleet ander subnet mask als ik je mask bekijk, meer nog moest je in hetzelfde subnet zitten moet je niet eens routeren. Trouwens zeg nu zelf, een isp die het zomaar zou toelaten om op elkaars pc te komen als zaten ze in een lan, die wordt aangeklaagd voor nalatigheid.

Wat betreft die ping, die kan ik hier gewoon doen op jou adres, ik kan ook zonder moeite je hostname opvragen. Die problemen kan je mischien oplossen door firewall instellingen na te gaan bij de mensen waarmee je contact wil maken.

Andere vraag, als je nu met een router zit, waarom kan je niet routen ? het commando route add zal op je pc nog steeds werken hoor.

Home-Routers hebben meestal iets firewall achtig in zich, mischien moet je maar eens de nodig poorten opengooien, vergeet niet dat wat windows browsen betreft, het grootste deel via broadcasts gaan en die gaan onder normale omstandigheden niet naar subnets.

wil je file's uitwissellen met elkaar? zet op 1 lokatie een FTP server neer, dat zal veruit het gemakkelijkst zijn.

:)

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Topicstarter
leffe_blond schreef op 11 March 2003 @ 23:54:
[...]
Wat mij betreft zit je in een compleet ander subnet mask als ik je mask bekijk, meer nog moest je in hetzelfde subnet zitten moet je niet eens routeren. Trouwens zeg nu zelf, een isp die het zomaar zou toelaten om op elkaars pc te komen als zaten ze in een lan, die wordt aangeklaagd voor nalatigheid.
dat commando moest aan beide kanten van de verbinding gedaan worden,
bij de een met het ip adres van de ander, en andersom
zo maak je dus een eigen verbinding tussen die pc's omdat @home dat blijkbaar niet doet?
en het is niet dat je op elkaar computer kan komen ;)
maar tis wel de bedoeling dat je elkaar iig kan bereiken (bijv pingen) om ook maar een wat dan ook voor vorm van communicatie met elkaar te hebben.
Pingen kan dus niet eens, dus laat staan een ftp server op die computer benaderen.
Wat betreft die ping, die kan ik hier gewoon doen op jou adres, ik kan ook zonder moeite je hostname opvragen. Die problemen kan je mischien oplossen door firewall instellingen na te gaan bij de mensen waarmee je contact wil maken.
jah, duh, dat kan heel nerderland :P
BEHALVE die pc's bij mij in de buurt en DAT is nou net het probleem ;)
Andere vraag, als je nu met een router zit, waarom kan je niet routen ? het commando route add zal op je pc nog steeds werken hoor.
jah ik kan wel een fijne route aanmaken op me thuisnetwerk maar daar schiet ik ook nix mee op hè ;) tgaat juist om het EXTRNE ipadres, en dat moet direct op de router, waar er dus geen functie voor op zit.
wil je file's uitwissellen met elkaar? zet op 1 lokatie een FTP server neer, dat zal veruit het gemakkelijkst zijn.
zie onder quote 2 :P

khoop dat iedeeen nu een beetje snap wara het over gaat! O-)

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

hmm,

kijk heel nederland kan het, en samen met mij kan heel belgie het ook, behalve enkele mensen, ik zou haast aannemen dat er ergens een firewall instelling fout staat :P

pings negeren is een van de eenvoudigste dingetjes gedaan door homefirewall's mischien moet je toch echt eens in die richting gaan kijken.

Jou adres is op het internet te vinden, ook het adres van je vrienden / buren is op het internet te vinden, julie hangen dus samen aan dezelfde wolk, waar alle routing instellingen door je isp geregeld worden, het lijkt me niet dat daar iets fout is.

post ff wat lokale instellingen en dan kunnen we ff verder kijken, geef ook ff mee welke communicatie je wil voeren, en welke poorten je daarvoor doorgemapt hebt..

concreet:

ipconfig /all intikken in een shell en hier posten, dan kunnen we ff verderkijken, post odertussen ok maar eens je routetabel

You don't need eyes to see, you need vision

Pagina: 1