Digital Alpha XL300 Specifications vraagje

Pagina: 1
Acties:

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
Ik weet niet of dit de juiste plaats is, maar dit lijkt mij wel de meest logische dus bij deze.

Ik ben sinds kort in het bezit van een Digital Alpha XL300. Nu heb ik dus geen ervaring met deze computers en ging ik eens op zoek naar de specificaties van deze pc op inet. Ik kan echter helemaal niks vinden. Of ik zoek niet goed, of het ligt misschien aan het feit dat Digital door COmpaq overgenomen is en Compaq met HP is samengegaan en daar ergens halverwege alle gegevens van de oude pc's vergeten zijn, maar ik kan het in ieder geval niet vinden.
Kan iemand mij aan de standaard gegevens van deze pc helpen? De pc schijnt ge-upfraded zijn naar een XL366. Hoe zou ik dat kunnen zien (waarschijnlijk op de chip kijken, maar wat zou daar moeten staan?).
Kan iemand mij vertellen wat voor een geheugen er in moet (geen standaard geheugen) en waar ik dat evt. zou kunnen krijgen?
Weet iemand wat voor een soort SCSI er als standaard gebruikt wordt? Etc. etc.
Alle relevante informatie is welkom

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Ff googlelen levert dit op:
Deze machines hebben dezelfde miditower behuizing en configuratie als de XL233/266 modellen, alleen hebben deze machines krachtigere CPU's en zijn ze allemaal standaard voorzien van 2MB directmapped/writeback Backup (3rd level) cache. De XL300 is voorzien van een 300MHz 21164 CPU, de XL366 is vorzien van een 366MHz 21164A CPU en de XL433 is voorzien van een 433MHz 21164A CPU. De 21164 CPU serie heeft standaard al 96KB "onchip" second level cache naast de 8KB instruction en 8KB data cache.

Uitzonderingen ten opzichte van de "gewone" XL systemen zijn dat de XLT modellen voorzien zijn van 8 SIMM sloten en simms moeten in deze machines per 4 geplaatst worden. Het RAM geheugen kan in de XLT machines tot maximaal 512MB worden uitgebreid en de XLT machines kunnen alleen maar met 36bit (true parity, ECC) 60/70ns, FP simms overweg. Tevens zijn de XLT machines standaard voorzien van een Media Acces Unit (MAU) d.w.z. ze hebben een standaard PCI netwerk kaart op het boord.

Alle XLT modellen zijn voorzien van "AlphaBIOS" firmware.

Note: De XL300/366/433 machines worden vaak aangegeven als "XLT" machines, Digital vondt het blijkbaar leuk om de XL300+ machines de naam "Turbo" mee te geven, de "T" in XLT staat namelijk voor "XL Turbo". ;-)
Dus goed zoeken levert veel resultaten ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'