doorzichtige image in VB

Pagina: 1
Acties:

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 09:45

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
Hey luitjes,
ik heb een probleem met Vb ik wil een form doorzichtig maken, ik heb dus een transparant gif plaatje, maar het plaatje zelf is rond wat is dus wil is dat ik alleen de knopjes en dingetjes ziet, maar ik krijg em niet zo ver, ik krijg een rondje in een vit vierkant en daar zat ik eigenlijk niet op te wachten |:( , weet iemand hoe ik dit kan oplossen want de search levert niet veel, of te veel op (zoeken transparant: 9000000 hits :) 8)7 8)7 )
wie kan mij helpen???

voorbaat dank
-=Armageddon=-

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
baken je zoekactie dan wat af bijvoorbeeld -- "transparent" + "image" + "visual basic"

dan krijg je wat minder hits.

je kunt ook gewoon het transparantie gebied van het plaatje dezelfde kleur geven als de achtergrond van het programma

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
Jah maar dat wil ik helemaal niet, het is juist de bedoeling dat je verder nix van et programma ziet, het moet dus uiteindelijk aleen een rondje worden en de achtergrond van de pc,
[voor de flauwe mensen onder ons]
jah ik weet wel dat je een scripje kan schrijven die de achtergrond captured en dan op de achtergrond van et progje zet maar dat was niet de bedoeling
[/voor de flauwe mensen onder ons]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

[nohtml]
Armageddon_2k:
Jah maar dat wil ik helemaal niet, het is juist de bedoeling dat je verder nix van et programma ziet, het moet dus uiteindelijk aleen een rondje worden en de achtergrond van de pc,
En waarom zou dat niet kunnen met 't voorstel van Noork :?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Formpje aan het "skinnen"? Misschien is dat een term die je even op Google kunt loslaten? En kijk hier of hier eens...

[ Voor 29% gewijzigd door RobIII op 11-03-2003 09:45 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Dit kan onder ME/2k/XP met zogenaamde layered windows (daar is uw zoekterm ;) ), zo werken bijv. Winamp3 en andere creatief gevormde windows.

Als je compatible wil zijn met andere OS'en moet je de flag WS_EX_TRANSPARENT opzoeken voor CreateWindowEx/SetWindowLong. Dit is echter op z'n zachtst gezegd een krakerige implementatie waar je nog wel problemen bij gaat tegenkomen.

[ Voor 6% gewijzigd door curry684 op 11-03-2003 09:45 . Reden: REACT IS KUT ]

Professionele website nodig?

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
drm schreef op 11 March 2003 @ 09:42:
[nohtml]
[...]

En waarom zou dat niet kunnen met 't voorstel van Noork :?
omdat je met zijn voorstel een achtergrond krijgt van et form, maar ik wil dus dat mijn form doorzichtig word, het plaatje maakt mij niet zo veel, ik zal de andere voorstellen even doorspitten

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:45
Ik denk niet dat je dat zomaar met VB voor elkaar krijgt. De opmaak van zo'n scherm wordt gedaan met windows. Deze zorgt er ook voor welke eigenschappen je kunt aanpassen (verklein, vergroot knopjes) --> flags zegmaar.

Als je dan de schermen echt wilt aanpassen zodat ze een rondje worden dan moet je, denk ik, een dll gebruiken.

ik heb even voor je zitten zoeken:
hier

die code maakt zoiets wat jij misschien nodig hebt?

Verwijderd

Ik denk dat dit misschien is wat je zoekt:
Je form wordt doorzichtig maar de controls die je erop zet blijven zichtbaar.
Je kan door de form klikken op iconen die je erachter ziet en als je de form bijvoorbeeld over een video venster beweegt zie je de film gewoon spelen door de doorzichtige gedeeltes van je form.
http://www.planet-source-...p?txtCodeId=5248&lngWId=1

Op dezelfde site zijn voorbeelden te vinden om ook de gedeeltes van je gif plaatje doorzichtig te maken. Zoek op skinnen.

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
Dank jullie allemaal, die van remark was precies wat ik nodig had _/-\o_
tweakers own :)

-=Armageddon=-
Pagina: 1