Verwijderd

Topicstarter
We hebben een heel vaag probleem hier op het werk.
Er staan 4 zgn. "carrousels" met ieder 8 werkplekken, 2 daarvan hebben een zeer vreemd probleem.

Als deze mensen nl. allemaal tegelijk gaan bellen doen tenminste 2 telefoons het niet, we krijgen dan een in gesprek toon, terwijl er van onze 60 lijnen (2x isdn 30 bundel) nog zeker 40 over zijn.

De andere carrousels hebben hier dees geen last van op hetzelfde moment.

We hebben al van alles geprobeerd, maar we komen er gewoon niet uit.
De bekabeling is goed, anders hoor je ook geen in gesprek toon.

Iemand die ons verder kan helpen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 09:22 ]

Verwijderd

Ben je er van op de hoogte dat een isdn bundel gesplitst wordt? Je hebt 3 categorien: uitgaand, inkomend en dubbelgericht. In theorie kan het zo zijn dat je van je 60 lijnen er 54 uitgaand hebt en 6 inkomend (bijvoorbeeld). Ik geef toe, is niet waarschijnlijk (omdat de andere carr. wer geen last van hebben), maar dat zoweieso effe checken.

Daarnaast kun je volgens mij ook lijnen toewijzen aan groepen nummers. Als deze carroussel te weinig lijnen heeft......

Verder zou ik mee rinfo nodig hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een Panasonic TD500, we hebben 2 x 30 ISDN.

Verder had ik zelf inderdaad gekeken of er sprake was van jouw laatste opmerking (lijnen aan groepen) maar dat blijkt hier niet het geval te zijn, sterker nog de 2 werkende carrousels zitten op 1 en dezelfde groep (3100 groep) met de 2 spookcarrousels.

Wat wil je nog meer weten?

Verwijderd

Is de Panasonic TD 500 met een PC te configureren>? Zo ja, heb je dan een soort configfile waarin ik de configs voor je zou kunnen checken? (Denk er aan: schend je privacy niet als je dit doet, ik mag waarschijnlijk niet alles van je bedrijf wetene :-) )

Evt. config file dus of screendumps met de config.

Nog een mogelijkheid waar ik wel eens van heb gehoord: sommige centrales hebben per kaart met telefoonpoorten een maximaal aantal gelijktijdige gesprekken op zon kaart. Als jouw foute carr alle toestellen op dezelfde kaart zitten in de centrale en de andere carroussels niet, dan is dat de moeite waard om te checken.

Verwijderd

Topicstarter
De TD500 is inderdaad vanaf een PC te configureren.
http://www.panasonic.nl/p...t.asp?c_id=146#KX-TD500CE
Alle groepen van 8 zitten op 4 16 poorts kaarten.
Ik mag helaas geen config file opsturen, deze is trouwens al door onze leverancier en door Panasonic nagekeken, maar ze kunnen er ook geen punt achter zetten.

Verwijderd

Sorry, mijn tips zitten er dan wel een beetje op. Enige waar je nog naar zou kunnen kijken is of je toevallig rare verschillen ziet in de plitsing van de S0 bussen.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand anders mij nog helpen?

Verwijderd

Hoe lang hebben jullie deze telefooncentrale?
Nog garantie van Panasonic of een ander contract.?

Laat zij dit probleem (centrale fout) oplossen.
Pagina: 1