• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 22:51
Sinds ik een tijdje een andere modem heb gekocht. Twister modem, doet bij ons thuis na een paar uur ineens de telefoon het niet meer :? . Trek je het stekkertje van de modem eruit, en dan werkt hij wel weer.

Nu heb ik al een andere modem van hetzelfde type geprobeerd, maar dat haalt ook al niets uit. Ik heb ook al 2 draadjes in de telefoonstekker doorgeknipt, die nutteloos zijn, maar dat haalt ook niets uit.

Waar kan het aan liggen?

BlaBlaBla

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is het wel een goedgekeurde modem voor het Nederlandse netwerk? Anders is het gewoon een gaar ding en is er geen oplossing. Ik heb thuis ook een goedkoop @#$%%ding dat heel veel ruis op de lijn geeft. Je moet dan gewoon de stekker eruit trekken als je heb niet gebruikt.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-02 19:30

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik heb dat verschijnsel met een extern ISDN modem van het 'merk' twister gehad.
Kanaal viel weg en kon weer uitbellen (jaaaaa.... op de andere lijn). Vervolgens viel die ook weer weg en toen hield het op. beide kanalen in gebruik. Alleen de spanning van het apparaat halen hielp.
Ik heb vervolgens dat apparaat naar de eeuwige jachtvelden geholpen en een gewoon no-name ISDN PCI kaartje gekocht en weg waren de problemen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Dit probleem kan een aantal oorzaken hebben.
Het kan zijn dat de telefoonaansluitingen zo gemaakt zijn dat zodra je een extra stekker in wandcontactdoos A steekt dat de rest van de aansluitingen niet meer werkt. Dit kun je eenvoudig testen door een tweede toestel te pakken en die in de aansluiting van het modem te steken, als daarna de kiestoon wegblijft heb je een serie-schakeling in je telefoonaansluiting zitten. Tweede probleem kan zijn dat je modem de verbinding niet (goed) verbreekt. Probeer het eens met een ander merk/type modem.....

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:13

Meneer aard

Porsche rulez!

BlaTieBla schreef op 11 maart 2003 @ 09:16:
Ik heb dat verschijnsel met een extern ISDN modem van het 'merk' twister gehad.
Kanaal viel weg en kon weer uitbellen (jaaaaa.... op de andere lijn). Vervolgens viel die ook weer weg en toen hield het op. beide kanalen in gebruik. Alleen de spanning van het apparaat halen hielp.
Ik heb vervolgens dat apparaat naar de eeuwige jachtvelden geholpen en een gewoon no-name ISDN PCI kaartje gekocht en weg waren de problemen.
hiero hebben we ook isdn, en daar hadden vroeger ook veel gekloot me met dat standaard modem werd bijgeleverd, een twister. Ding hebben we maar 1x werkend gekregen en toen deed ie niks meer. Kpn gebelt en ze zeiden dat we die konden weg flikkeren want het was geen geslaagde actie van hun geweest om een twister modem mee te leveren zeiden ze. Een paar dagen later kwam de postbode met een pakketje van kpn. Er zat daar een Fritz isdn kaart (pci) in en een brief van kpn.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Strider
Mijn oude modem van twister deed het altijd perfekt :) Maar ik ga dan denk ik toch maar een andere modem kopen.

Trouwens dit probleem heb/krijg ik als mijn pc uitstaat. Daarom vindt ik het zo gek, net ofdat hij zoveel stroom wegvreet dat er niets meer overblijft.

BlaBlaBla

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 22:21
Heb je niet teveel aan aansluitfactoren (staat achterop modem en telefoons als het goed is). Mag dacht ik de 5 niet overschrijven.

No production networks were harmed during this posting

• Strider
Staat allemaal goed hoor.

BlaBlaBla

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:40

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> IT

Verwijderd

Al oplossingen?

Ik kreeg hier nl ook een klacht binnen hierover.
"Eerst werkte alles normaal op de telefoonlijn en nu niet meer"...

Ik verneem gaarne.

... edit: huhm, kreeg gisteren de melding dat alles 'gewoon' weer werkt...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 02:25 ]

Pagina: 1