Toon posts:

[Laptop] Goedkope laptop is geen laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 754 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 11:59 . Reden: vaio maar weggehaald is te provocerend ]

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Aha, nou snap ik het :?

Maar leuk dat je een Viao hebt hoor...

[ Voor 48% gewijzigd door koelkast op 11-03-2003 08:58 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Mijn HP ZE4228 heeft een Mobile XP2000+ processor dus...... en zo zullen er wel meer zijn.

Je conclusie is dus deels niet juist. Maar wat moeten we met dit topic?

Mobile processors zijn anders dan desktopprocessors.... ja?

[ Voor 28% gewijzigd door Guardian Angel op 11-03-2003 08:59 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

ik weet niet of het waar is, maar mij werd ooit eens het verschil verteld tussen een notebook, en een laptop.

Het grote verschil tussen de 2 was dat een je een laptop op je schoot kunt houden (lap=schoot 8)7 ) en een notebook zowel warmte genereert, dat deze niet op schoot kunnen worden gehouden, omdat je:
a. je benen weg brand :o
b. de CPU te heet word

ik denk dus, dat die laptops van de Lidl/Aldi/etc etc dus eigenlijk notebooks zijn. En ja, wat betreft de batterij, das gewoon bagger van ze ;)
GuardianAngel schreef op 11 maart 2003 @ 08:58:
Mijn HP ZE4228 heeft een Mobile XP2000+ processor dus...... en zo zullen er wel meer zijn.

Ja, maar jouw HP hoeft niet de HP te zijn die je bij de AH koopt. Verkoopt de AH dan eigenlijk HP's ?? En HP is gewoon een degelijk merk, dus daar kan je van verwachtten dat ze een goede config hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 09:01 ]

Verwijderd

een intel speedstep is inderdaad veel mobieler en idd zitten er in goedkopere laptops veel desktop spullen maar je zult toch echt wel 1,5-2 uur halen met zo'm accu.
en 3,5 uur lijkt me erg moeilijk te vinden denk dat je dat hoguit haalt met een transmeta cpu.

En of een vaio zo goed is is ook nog maar de vraag.
Ik heb namelijk nog nooit een laptop gezien de slechter met zijn stroom omgaat dan een sony vaio, kennis van me heeft 4 verschillende modellen gehad en allen hielden er na iets meer dan een uur mee op en dit waren modellen varierende van een p3-866 tot speedstep 1,5 Ghz

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:22

Croga

The Unreasonable Man

Nee, dit klopt niet.... Wat je hier namelijk schrijft, is geen conclusie, maar een mening....

Jij vindt dat een laptop die geen 3,5 uur met zijn accu kan werken, geen laptop genoemt mag worden. Als jij dit vindt, is dat jouw goed recht, maar is het nog steeds geen feit.

Daarnaast heeft een dergelijke laptop weliswaar een "standaard desktop" processor, over het algemeen zal hij toch gebruik moeten maken van specifieke laptop onderdelen voor de rest van het werk. Er zit een slimline CD/DVD speler in, een 2.5" harddisk, en ook zeker geen Geforce 4 Ti4200 ;)

Ofwel; we hebben het hier over laptop systemen die bedoelt zijn voor mobiel gebruik op beperkte locatie. Je moet hem niet in de trein gaan gebruiken of iets dergelijks, maar voor mensen die een flexibele werkplek hebben, en af en toe thuis werken is het ideaal. Ook mensen die af en toe voor de TV nog even willen typen kunnen zo'n ding goed gebruiken.....

Verwijderd

Topicstarter
veel laptops gebruiken tegenwoordig toch gewone desktop processoren zoals in een acer veel gebruikt wordt

Dit topic dus voor allemaal wanneer je een nieuw laptop wil en dus een echte! laptop wilt en niet na aanschaf een notebook hebt die een uur op de accu kan werken en daarna uitgaat...

ik vraag me dus af wanneer ik dus een upgrade wil van mijn laptop het nuttig is om zo'n goedkope laptop te kopen....in plaats van de dure sony die ik nu heb maar wel zeer lang op de accu werkt en dat wil ik zo houden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 09:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 11 maart 2003 @ 08:58:

is zo'n hp ook zo goedkoop ivglmet een dell of acer of aldi/medion?

Verwijderd

Interpunctie plz... Volgens mij heeft AMD een zéér goed alternatief als vervanging voor de Pentium mobile CPU's, volledig regelbare snelheid IPV slechts 2 standen. Hitte valt bij die dingen heel erg mee, maar op schoot moet je moderne laptops (die overigens écht wel 300 minuten leven) niet houden nee, zonder wat er tussen.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 09:08:
[...]
is zo'n hp ook zo goedkoop ivglmet een dell of acer of aldi/medion?
Ik vind van wel..... zoek de prijs maar op :)

Maar wat is nu de bedoeling van dit topic? Hoe lang moet een accu meegaan en is de bruikbaarheid van een accu bepalend voor de term 'laptop'?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 09:00:
een intel speedstep is inderdaad veel mobieler en idd zitten er in goedkopere laptops veel desktop spullen maar je zult toch echt wel 1,5-2 uur halen met zo'm accu.
en 3,5 uur lijkt me erg moeilijk te vinden denk dat je dat hoguit haalt met een transmeta cpu.

En of een vaio zo goed is is ook nog maar de vraag.
Ik heb namelijk nog nooit een laptop gezien de slechter met zijn stroom omgaat dan een sony vaio, kennis van me heeft 4 verschillende modellen gehad en allen hielden er na iets meer dan een uur mee op en dit waren modellen varierende van een p3-866 tot speedstep 1,5 Ghz
dan is de software voor de intel speedstep niet geinstalleerd denk ik..

en wanneer ik een dvd ga rippen met de laptop is hij zo leeg..maar normaal office en internet in de trein kan op de sony goed. je moet alleen wel alle sony/intel drivers installeren.

Verwijderd

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 11 March 2003 @ 09:10:
[...]

Ik vind van wel..... zoek de prijs maar op :)

Maar wat is nu de bedoeling van dit topic? Hoe lang moet een accu meegaan en is de bruikbaarheid van een accu bepalend voor de term 'laptop'?
mijn bedoeling:
wanneer ik een goedkope laptop koop kan ik er dan van verwachten dat ik er 3,5 uur op de accu mee kan werken of is dit niet mogelijk?

een laptop vind ik dus een mobiele pc zonder 220.

een laptop die ik nu veel zie op het werk, bijv een acer met cdrw voor 1200 euro en athlon xp. zijn een stuk minder geschikt voor lang mobiel plezier zonder 220v.
ze zijn snel leeg die accu's.
ik heb altijd nog een laptop een pentium II 266 die nog steeds na veel gebruik het erg lang uithoudt (nog steeds 2 uur na veel vuldig accu gebruik) naast degene die ik meestal gebruik met intel speedstep 600-866mhz.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 09:18 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Nou, de vraag is dus welke laptop moet ik kopen er rekening mee houdend dat de accu >3 uur moet kunnen meegaan.

Tja, dat is dus een kwestie van specificaties vergelijken. Mijn accu bijv. gaat >3 uur mee maar dat zal na een jaar nog maar de helft zijn door slijtage.

[ Voor 21% gewijzigd door Guardian Angel op 11-03-2003 09:43 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
dell maakt bijvoorbeeld ook een verschil in het aanbod:
http://www.euro.dell.com/...oducts/line_notebooks.htm

goedkoop met de nieuwste technolgie en duurzaam met de Mobile Intel® Pentium® III Processor-M up to 1.33GHz

• Tha_Wrecka
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07-2021
Om ff terug te komen op de topic:
Goedkope laptops hoeven niet altijd meteen "slechter" te zijn, voor € 1517 heb je een laptop met én een goede grafische kaart (16MB GeForce 2 Go) én je hebt een Mobile P4 1.8 GHz, als je het over acer hebt. Hier heb ik gekeken -> http://www.de-laptopper.nl/products.php?prodID=5574
Daarom zou ik altijd een (goedkopere) Acer nemen, want vergelijk deze configuratie met een Dell die je ook noemt dan ben je € 1730 kwijt. ik kan geen link plakken want die is te lang..

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:36

heuveltje

KoelkastFilosoof

um jij vind een laptop van 1500 euro een goedkope laptop ?
ik denk dat we het meer hebben over laptops van 1100 euro ofzo............

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08 12:34

Zym0tiC

^_^

en wanneer ik een dvd ga rippen met de laptop is hij zo leeg..maar normaal office en internet in de trein kan op de sony goed. je moet alleen wel alle sony/intel drivers installeren.
Intel Speedstep software installeren?? ik dacht dat dat gewoon ingebakken in het BIOS ofzo zat?

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Verwijderd

Topicstarter
Zym0tiC schreef op 11 maart 2003 @ 10:14:
[...]

Intel Speedstep software installeren?? ik dacht dat dat gewoon ingebakken in het BIOS ofzo zat?
ja om aan te geven wanneer je laptop ervan gebruik moet maken.

• basset
  • Laatst online: 11:24
Accuduur van 3,5 uur ga je dus ook niet zomaar halen als je continue werkt op je laptop. Op het moment dat je grafisch bewegende dingen of berkeningen uit laat voeren dan wordt de accuduur in een keer een stuk minder.

Ik heb een dell 4100 en ik kan dat ding ongeveer 3,5 aan laten staan met mn nieuwe accu, maar dan moet ik geen rekendingen doen of mn harddisk continue benaderen.

Hop,hop,hop!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

owke en waar kom ik aan die speedstep software, kan ff niets op de intel site vinden.

toch vreemd want mijn proc loopt soms op 1,2 gig en dan op 1,7 gig en verder geen software geinstalleerd :?

Verwijderd

Acer gebruikt voor goedkope modellen Mobile Celeron's, en hoewel deze geen support hebben voor speedstep, kun je er wel lang mee werken door zeer laag energie verbruik.. dat geldt teminste voor de P3-based Mobile Celerons. Ik heb een Acer Travelmate, die zo'n ,als je enkel browsed e.d., bijna 4 uur meegaat op 1 volle accu. Echter wanneer je in de trein lekker divX/Xvid/SVCD kijkt doet ie maar 2H20 ermee.. MPEG1 kijken kan nog iets langer.. Als je dus goedkoop een lang meegaande laptop wilt, kun je een travelmate kopen, en let wel, de Mobile Celeron 1333 (Acer TM225) verbruikt het minste stroom, omdat deze op een nieuwer productie proces geproduceerd is dan langzamer varianten uit zijn mobile reeks.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Je hele verhaal slaat he-le-maal nergens op.

Zo, nu ff uitleggen :+ :
Voor iedereen heeft een laptop een ander doel, een groot deel van de gebruikers zal slechts zelden 3.5 uur zonder externe prik vertoeven. Het is slechts een onderdeel van de mogelijkheden die een laptop je te bieden heeft.

Ik heb hier een laptop met een desktop P4 en 64 MB DDR grafische kaart. In principe gewoon een mobiele werkplek. Deze zit 90% van de tijd gewoon aan een 220 vast, maar ik kan hem wel overal mee naartoe nemen. Ik heb bewust gekozen voor een desktop oplossing gezien ik rekenkracht een stuk belangrijke vind dan levensduur van de accu.

Voor mij staat een "laptop" gelijk aan een mobiel workstation. Voor een ander staat een laptop weer gelijk aan een mobiel presentatie-station, een game-machine voor LAN parties en weer een ander wil veel kunnen tiepen in de trein.
Je conclusie: "een laptop MOET langer dan 2 uur met een accu doen anders ie het geen laptop" is dus alleen waar voor mensen die dat van doorslaggevend belang vinden.

de betaler vervuilt

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Intel heeft 3 types cpu's die in notebooks gebruikt worden
1 de desktop cpu's, deze zijn snel, maar verbruiken veel stroom
2 mobile cpu's, deze zijn minder snel maar verbruiken ook minder stroom
3 Ultra mobile CPU's, deze zijn nog minder snel maar verbruike veel minder stroom

Het probleem is dat de desktop cpu's als eerste uitkomen met een hoge klok snelheid, een tijdje later volgt de mobile en weer een tijd later komt de ultra mobile pas.
Het gevolg de desktop cpu is 3 a 4 stappen voor kwa snelheid, en aangezien mensen graag veel megahertzen willen, worden er zeker in de goedkope notebooks desktop cpu's gebruikt.
de bijde mobiles zijn duurder en langzamer, dat is de prijs die je betaald voor langere accu duur.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Verwijderd

Topicstarter
naar mijn idee is een laptop een kompjoeter die zonder 220 kan voor langere tijd.

anders is het een mobile desktop (zoals ecs zijn laptops noemt welke op standaard componenten zijn gebaseerd)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 10:57:
naar mijn idee is een laptop een kompjoeter die zonder 220 kan voor langere tijd.
Tja, dat is jouw idee...
note·book (de ~ (m.))

1 zeer kleine personal computer, die in een tas meegenomen kan worden

´lap·top (de ~ (m.))

1 schootcomputer
www.vandale.nl

de betaler vervuilt

Verwijderd

Een laptop kan ik mijn ogen pas als laptop worden gezien als de accu is ingebouwd en als de laptop over stroombesparende componenten beschikt(Mobile processor)

Zon zware blokkendoos van de mediamarkt (Gericom) hoef ik dus absoluut niet te hebben aangezien de accu brak is , de laptop "naar" aanvoelt en dat ding veel te warm kan worden met een 2.4 Ghz (warmte)processor en een Radeon 9000.

En ze wegen ook nog zo 4kg....

Doe mij dan maar gewoon zoiets want je kan er denk ik 9 van de 10 keer vanuit gaan dat je er amper spellen op speelt.

Mobile Intel Celeron - 1.5 GHz, 256 KB cache, 400 MHz Processor System Bus
256 - 512 MB DDR RAM
20 GB HDD
Integrated FDD + 8x DVD
14,1" TFT colour screen (1024 x 768)
nVidia GeForce4 420 Go with 16 MB (Celeron) or 32 MB (Pentium 4) DDR video RAM, 4x AGP
WiFi Wireless LAN service upgradeable (antennas already built-in)
Integrated 10/100 ethernet (RJ45)
Up to 2:52 hr (Li-Ion)
Touchpad, scroll wheel (only Pentium 4), Eurokey, 2 x PC Card (CB), TV-out, Stereo Sound
56 kbps (V.90) modem, Fast IR, 3*USB, parallel, no PS/2, no serial
Secure Digital (SD) slot, iLink (IEEE1394 Firewire)
No docking available
328 x 287 x 46 mm, 3.3 kg
Windows XP Professional (UK, NL, FR) install, - Drag'n Drop CD (only DVD-CDRW model), Intervideo WinDVD, Utilities
1 year carry-in warranty

1200,- voor een mooie Toshiba.

Afbeeldingslocatie: http://www.de-laptopper.nl/images/2100.jpg

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Erg nuttig zo'n reclame posting tussendoor...

Voor jou misschien een leuke laptop maar ik zou niet weten wat ik er mee zou moeten:
- Videokaart is veel traag en met shared memory te weinig om een fatsoenlijk hoeveelheid texturen in te stoppen.
- 1024x768 is te weinig om fatsoenlijk op te kunnen werken.
- Celeron heeft veel te weinig cache en is een flink vertragende factor.
Zoals ik al zei, wat voor de één een prima laptop is is voor de ander nauwelijks bruikbaar.

Daarbij is er meer in het leven dan games. Ik zie steeds meer mensen interesse tonen in mobiele workstations gezien nu pas de 3d capaciteiten van laptops op desktop niveau komen. De M9 Radeon is erg snel en voldoet in 9 van de 10 gevallen prima voor VR presentaties en modelling. Heb hier pasgeleden een VR presentatie gedraait met mijn eigen laptop met P4 2.0 en Radeon M7, ik moet er niet aan denken dat ik een complete desktop mee zou moeten slepen (wat dus nog geen 2 jaar terug de enige optie was).

Iedereen heeft zijn eigen eisen en redenen om een laptop aan te schaffen, mobiele werktijd is er daar slechts één van.

de betaler vervuilt

• Tha_Wrecka
GA!S: jij hebt het over een Desktopvervangende laptop, dat is niet echt een draagbaar model, de modellen met Ati 9000 videokaarten erin zijn of megagroot (Promedion 5600D) of megaduur en iets groter (sony GRV serie). en hij bespaart ook geen batterijtijd, een Promedion 5600D (desktopvervanger) is meer een draagbare PC met een UPS die 45 minuten meegaat.

Het nut van een laptop vind ik dat je er wel goede prestaties mee haalt maar ook mobiel bent, en dan moet je de afweging maken tussen klein/draagbaar/lange batterijtijd -> minder goede prestaties en groot/log/korte batterijtijd -> desktop prestaties.

Iedereen heeft ook zijn eigen eisen voor een laptop, maar dat gezeik met die van Dale enzo is echt nutteloos, een laptop of notebook is in mijn ogen hetzelfde, en het woord Notebook wordt bijna nooit gebruikt als iemand het over Laptops heeft.

Verwijderd

GA!S schreef op 11 maart 2003 @ 11:20:
- Celeron heeft veel te weinig cache en is een flink vertragende factor.
Valt nog wel mee hoor......heeft Intel de nieuwe Celerons voorzien van een Northwood core met 256KB cache.......Meer dan zat toch voor een laptop?

Een reclame post is het niet aangezien ik gewoon een voorbeeld liet zien.

De laptop die jij hebt is gewoon een inelkaar gedeukte pc waar ze vergeten zijn om er stroombesparende instructies in te bouwen , daardoor zijn ze vaak goedkoper.

Wat voor merk laptop heb je btw?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 12:39 ]

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Tha_Wrecka schreef op 11 maart 2003 @ 12:33:
maar dat gezeik met die van Dale enzo is echt nutteloos, een laptop of notebook is in mijn ogen hetzelfde, en het woord Notebook wordt bijna nooit gebruikt als iemand het over Laptops heeft.
Ik geef alleen maar aan dat deze hele discussie zinloos is. De stelling: een laptop is pas een laptop als hij >2 uur met een accu doet is onzin.
Een laptop is gewoon een draagbare computer <punt>.

de betaler vervuilt

Verwijderd

GA!S schreef op 11 March 2003 @ 13:01:
[...]

Ik geef alleen maar aan dat deze hele discussie zinloos is. De stelling: een laptop is pas een laptop als hij >2 uur met een accu doet is onzin.
Een laptop is gewoon een draagbare computer <punt>.
Maar een laptop behoord ook mobiel te zijn , en een laptop die nog geen uur meegaat op een accu is dat zeker NIET

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

voor mij is wel vooral de batt. duur van belang.
ik heb een amd 1800+ desktop me alle benodigde hardware.
mijn huidige laptop is een Dell latitude cpi 366 mhz celeron.
voldoet best (ook met maar 6 gig hd).

alleen de batt. is zo snel leeg (oude batterij!)

ik wil dus binnenkort een nieuwe, maar dan speelt VOORAL de batterijduur !!

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 13:03:
[...]

Maar een laptop behoord ook mobiel te zijn , en een laptop die nog geen uur meegaat op een accu is dat zeker NIET
Haha, dan is dus elke laptop mobiel. Ik kan namelijk veel sneller m'n lappie dicht klappen en meenemen dan m'n desktop compie. IMHO is het grootste voordeel van een laptop de integratie van compu met keyboard, muis en scherm.

(Voor diegeen die het zou mogen interreseren, ik (nou ja, m'n werk dan) heb een vaio, maar ik heb nog nooit zo'n brak accu beheer meegemaakt als bij deze sony. Dit ontkracht dus maar weer fijn de stelling van de starter dat een sony per definitie beter is dan een zg goedkoop merk.)

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

maar moet er nu wel of niet aparte software worden geïnstalleerd :? 8)7

• Tha_Wrecka
Op desktop processors heb je een intel speedstep utility om het te emuleren en dan kan je zelf 5 stappen aangeven, op mobile's zit het ingebouwd en werkt ie uit zichzelf.

zoiets was het.

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

owke dacht al ben ik iets vergeten :P

Verwijderd

Topicstarter
Tha_Wrecka schreef op 11 March 2003 @ 12:33:
GA!S: jij hebt het over een Desktopvervangende laptop, dat is niet echt een draagbaar model, de modellen met Ati 9000 videokaarten erin zijn of megagroot (Promedion 5600D) of megaduur en iets groter (sony GRV serie). en hij bespaart ook geen batterijtijd, een Promedion 5600D (desktopvervanger) is meer een draagbare PC met een UPS die 45 minuten meegaat.

Het nut van een laptop vind ik dat je er wel goede prestaties mee haalt maar ook mobiel bent, en dan moet je de afweging maken tussen klein/draagbaar/lange batterijtijd -> minder goede prestaties en groot/log/korte batterijtijd -> desktop prestaties.

Iedereen heeft ook zijn eigen eisen voor een laptop, maar dat gezeik met die van Dale enzo is echt nutteloos, een laptop of notebook is in mijn ogen hetzelfde, en het woord Notebook wordt bijna nooit gebruikt als iemand het over Laptops heeft.
helemaal mee eens!
tegewoordig wil iedereen dus een mobiele desktop is heel wat anders dan een echte laptop (licht om makkelijk mee te nemen en veelzijdig en dus zo lang mogelijk werkend op een accu

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 13:57:
[...]

Haha, dan is dus elke laptop mobiel. Ik kan namelijk veel sneller m'n lappie dicht klappen en meenemen dan m'n desktop compie. IMHO is het grootste voordeel van een laptop de integratie van compu met keyboard, muis en scherm.

(Voor diegeen die het zou mogen interreseren, ik (nou ja, m'n werk dan) heb een vaio, maar ik heb nog nooit zo'n brak accu beheer meegemaakt als bij deze sony. Dit ontkracht dus maar weer fijn de stelling van de starter dat een sony per definitie beter is dan een zg goedkoop merk.)
heb ik nooit gezegd dat een sony beter is alleen als voorbeeld genomen.
mijn sony en fujitsu doen het perfect en lang op de accu geen probleem een 866 mobile intel en een pII 266 mobile processor van intel...en daar win je een hoop energie mee (mobile processor)

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Waarom lig ik hier met mn Asus L3400s (P4 1.6 Desktop cpu) gewoon op mn bed met et ding op mn schoot en een WiFi kaartje voort internet? :P

Dat je deze apparaten niet op je schoot kan hebben is beetje onzinnig denk ik. Mn cpu is nu (idle) 38-39 graden. en dat wordt ie ook als ik em op mn bureau zet...
(ok ok, ik dek de fans aan de onderkant niet af met mn benen :P)
Maargoed, et kan dus wel! :)

Verwijderd

Topicstarter
Zym0tiC schreef op 11 March 2003 @ 17:18:
[...]

maar moet er nu wel of niet aparte software worden geïnstalleerd :? 8)7
geen idee ik heb me er nooit zo in verdiept, wanneer je het installeerd moet je rebooten maar er zit geen readme.txt file bij, het kwam bij de laptop meegeleverd.

ff zoeken in 3 seconden gevonden met google: search: intel speedstep

ff bij intel site lezen:
http://www.intel.com/supp.../mobile/pentiumiii/ss.htm
daar staat:
System Requirements for Intel SpeedStep Technology
Mobile Pentium III processor with Intel SpeedStep technology
A chipset, BIOS, voltage regulator and operating system that supports Intel SpeedStep technology
Intel SpeedStep technology driver

en de driver ff installer:
http://h18007.www1.hp.com...ok/us/download/10767.html

Verwijderd

Topicstarter
Tha_Wrecka schreef op 13 maart 2003 @ 10:01:
Op desktop processors heb je een intel speedstep utility om het te emuleren en dan kan je zelf 5 stappen aangeven, op mobile's zit het ingebouwd en werkt ie uit zichzelf.

zoiets was het.
niet helemaal de driver zorgt ervoor dat hij op de accu standaard op een lagere snelheid draait en met de software kunje hem dan op volledige snelheid zetten

op de 220 loopt hij voluit

Verwijderd

Topicstarter
nog even een reactie op alle reacties over mijn vaio, ik had geloof ik een ander merk moeten noemen omdat vaio overeenkomt met een super laptop bij veel mensen en hem daarom graag afkraken. dus bij deze het mag van mij ook een dell/toshiba of acer zijn als voorbeeld met intel mobile processor dan maar.

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-07 15:28

NEK

Tuurlijk is dat wel mogelijk. Het is nl. meestal een kopie van een bekend merk maar dan zonder deze naam erop. Dat wordt ook heel vaak gedaan in de voedingsmiddelen branche. "Private label" heet dat.

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 11:13:
[...]

niet helemaal de driver zorgt ervoor dat hij op de accu standaard op een lagere snelheid draait en met de software kunje hem dan op volledige snelheid zetten

op de 220 loopt hij voluit
Dus als je hem aan de 220 prikt krijgt hij letterlijk extra Powerrrrrrr 8)

* AdLentis zit er ook aan te denken om een Dell Notebook/Laptop/Whatever te gaan kopen. Maar dan wel met P4 Mobile en een extra accu. Dat kan natuurlijk ook! ;)

[ Voor 7% gewijzigd door AdLentis op 14-03-2003 11:30 ]

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Aller eerst vind ik de discussie over wat een laptop wel en niet is, ZWAAR zinloos, net zoiets als:
Een telefoon moet tripleband zijn, kunnen GPRS-en, anders is het geen telefoon.

De definitie van laptop is gewoon BREED, waardoor je eigenlijk erop uitkomt dat je *EERST* een eisenpakket moet maken, voordat je naar laptops gaat kijken.

Voorbeeld voor mij:
Minimaal P3 1Ghz, Celli 1Ghz of vergelijkbare processor, 40GB HD, 256MB geheugen, uitbreidbaar tot 512, 14,1"TFT, licht en lange werktijd op batterij (3uur). En liefst onder de 1500euro.

Wat ik van jouw hoor:
Als je naar de autodealer gaat, en je koopt een auto, (Fiat Pinda oid) en je gaat hem terug brengen omdat hij die porsche naast je bij het stoplicht er niet uit kon trekken.

Als je echt garantie en kwaliteit wil, dan moet je naar een fatsoenlijke winkel gaan, daar je eisen pakket neerleggen, en dan de laptop aanschaffen die zij jouw aanraden en nog steeds binnen je eisenpakket valt. En als hij dan niet goed is(lees: niet voldoet aan de eisen), het ding retourneren.

Goedkope spullen zijn er voor de mensen die niet zo nauw kijken op de gebieden waarop bezuinigd is. Accutijd/gewicht zijn kostbare zaken, voor een dubbeltje op de eerste rij zitten is er niet bij. Helemaal flauw is om dan te gaan roepen dat het geen laptops meer zijn.

(Alsof je ouders hebben gezegd, jij krijgt een laptop voor sinterklaas, en jij een dure wil, je ouders er niet zoveel geld voor over hebben, en je toch een dure wilde, en het dus stom is dat er goedkope laptops worden gemaakt.)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 10:59:
[...]

helemaal mee eens!
tegewoordig wil iedereen dus een mobiele desktop is heel wat anders dan een echte laptop (licht om makkelijk mee te nemen en veelzijdig en dus zo lang mogelijk werkend op een accu
zucht

Wat wil je nou eigenlijk met dit topic?

Je gooit een stelling op tafel die uit gaat van één aspect van een draagbare computer. Dat is in jouw ogen HET belangrijkste aspect en daarom de enige reden om het als "echte" laptop te zien.

Ik kan hier ook eens stelling neer pleuren:

Een trage laptop is geen laptop.
Een trage laptop is gewoon een te grote zakagenda want meer kan je er toch niet mee doen en daarom geen echte laptop. Een echte laptop moet je het werk van een desktop onderweg uit kunnen laten voeren. Pas DAN ben je echt mobiel. Je bent dan nooit meer aan een werkplek gebonden (hoe mobiel wil je zijn....).

Deze stelling is net zo onzinnig als die uit de openingspost aangezien het voorbij gaat aan de algemen definitie van laptop (draagbare computer).

Wil je dan die definitie misschien ter discussie stellen? Daar vind ik je aanzet dan maar erg mager voor. Verder zie ik het nut ook niet echt in van een dergelijke discussie.
Wat heb je er nou aan om een differentiatie aan te brengen in wat wel en wat geen laptop zou zijn. Iemand die een laptop gaat kopen weet zelf wel waar hij naar zoekt. Iemand die pure rekenkract wil zal bijvoorbeeld geen I-book kopen, iemand die 8 uur per dag onderweg wil tiepen zal geen desktop proc in zijn bak willen en iemand die van alles wat wil zal compromissen moeten sluiten en voor zichzelf bepalen waar hij het zwaartepunt wil leggen.

Dus behalve het feit dat iedereen nu weet dat je een VAIO hebt, wat moet je met een topic als dit?

edit: dank u GhostInc :P

[ Voor 5% gewijzigd door GA!S op 14-03-2003 11:47 ]

de betaler vervuilt

• twi
  • Laatst online: 05-08 16:40

twi

Ach, als je een laptop op gebruiksduur van de accu beoordeelt, wordt een laptop die een paar uur op de accu meegaat al naar gelang de maanden vorderen steeds minder een laptop. Mijn huidige laptop PII-333 gaat op het moment zo'n 0,6 seconden mee op de accu, die helaas na 4 jaar dienst is overleden. Ik vind 't echter nog steeds een laptop, hoewel het een belangrijke feature is verloren.

M'n Inspiron 8500 die ik binnen ga krijgen is relatief echt een vuurwerkbak met z'n GeForce Go 4200, en hij zal ongetwijfeld een kilo of 3-4 wegen. Maar hij gaat toch wel een uur of 2 à 3 mee op z'n accu volgens reviews tijdens office applicaties. Maar als ik GTA3 ga zitten doen, dan zal 'ie binnen een uurtje ook leeg zijn. In de ene situatie is 't dus een echte laptop, en in de andere situatie niet?

• TheGhostInc
  • Niet online
GA!S schreef op 14 maart 2003 @ 11:44:
[...]
edit: dank u GhostInc :P
Graag gedaan ;)

Maar om dit topic weer wat meer inhoud te geven:

Ik zou heel graag zien dat ze eens wat meer investeren in laptops bouwen die ook echt lang meegaan, iets van 6-8 uur op een batterij.
Het is natuurlijk liev :> als je laptop de gemiddelde desktop eruit blaast, maar komt er niet steeds meer markt voor een lekkere office laptop, lekker zuinig die lang mee gaat.

Ik zit op school vaak met andere te werken, en mijn celli 500Mhz, met 192MB geheugen en 40GB IBM schijf (upgrade van 6GB) komt overal nog prima mee, alleen de batterij is iets minder ondertussen. Ik zou graag een langzame laptop hebben, met goed TFT scherm, zonder al die fratsen.

Natuurlijk zijn die machines er wel, zeker in het topsegment, maar als je ziet vanaf welk bedrag die krengen gaan, dan zou een oud ontwerp (goedkoop) met wat aanpassingen nog best weleens een super uithoudingsvermogen kunnen krijgen.

• twi
  • Laatst online: 05-08 16:40

twi

TheGhostInc, vandaar dat Intel nu met de Centrino is gekomen. Een IBM met Centrino ging volgens een review zo'n 6 (!!!) uur mee.

• TheGhostInc
  • Niet online
twi schreef op 14 March 2003 @ 12:11:
TheGhostInc, vandaar dat Intel nu met de Centrino is gekomen. Een IBM met Centrino ging volgens een review zo'n 6 (!!!) uur mee.
Jep, klopt, dus ik net even op de site van Acer (eerste in het alfabet ;) ) en wat andere gekeken , en wat zie ik dan:

(laptops gebaseerd op entrino)
Acer Travelmate 800 -> 1900 euro

Dat is een forse meerpijs, terwijl je ook nog performance verliest, dat vind ik een beetje jammer, maar dit soort flaptopjes hebben wel mijn voorkeur.

Wie heeft ooit bedacht dat je met een laptop moest gamen ;) Daarvoor kun je altijd nog een barebone nemen. (Ik snap dat er wel een doelgroep is, maar het aantal flaptops dat nu verkocht wordt waarop je prima kunt gamen staat niet in verhouding tot het aantal mensen dat dat ook echt nodig heeft.

* TheGhostInc zal maar niet filosofisch worden, want dan begint hij dadelijk ook nog over Ghz geil, en ander gel*l, maar SCSI hadden we al lang als standaard moeten hebben IMHO.

[ Voor 3% gewijzigd door TheGhostInc op 14-03-2003 12:26 ]

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 10:50

Luke!

#Treinbaas
TS, waarom haal je je eerste post nu weg? Het is wel makkelijk als die zichtbaar blijft, ook voor mensen die deze topic d.m.v. de search vinden.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:35

LopeZ

Too much is never enough

Nja beetje jammer dat het zo af loopt
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.