.
[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 11:59 . Reden: vaio maar weggehaald is te provocerend ]
[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 11:59 . Reden: vaio maar weggehaald is te provocerend ]
[ Voor 48% gewijzigd door koelkast op 11-03-2003 08:58 ]
[ Voor 28% gewijzigd door Guardian Angel op 11-03-2003 08:59 ]
ARME AOW’er
Verwijderd
Ja, maar jouw HP hoeft niet de HP te zijn die je bij de AH koopt. Verkoopt de AH dan eigenlijk HP's ?? En HP is gewoon een degelijk merk, dus daar kan je van verwachtten dat ze een goede config hebben.GuardianAngel schreef op 11 maart 2003 @ 08:58:
Mijn HP ZE4228 heeft een Mobile XP2000+ processor dus...... en zo zullen er wel meer zijn.
Je conclusie is dus deels niet juist. Maar wat moeten we met dit topic?
Mobile processors zijn anders dan desktopprocessors.... ja?
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 09:01 ]
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 09:05 ]
is zo'n hp ook zo goedkoop ivglmet een dell of acer of aldi/medion?GuardianAngel schreef op 11 maart 2003 @ 08:58:
Mijn HP ZE4228 heeft een Mobile XP2000+ processor dus...... en zo zullen er wel meer zijn.
Je conclusie is dus deels niet juist. Maar wat moeten we met dit topic?
Mobile processors zijn anders dan desktopprocessors.... ja?
Verwijderd
Ik vind van wel..... zoek de prijs maar opVerwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 09:08:
[...]
is zo'n hp ook zo goedkoop ivglmet een dell of acer of aldi/medion?
ARME AOW’er
dan is de software voor de intel speedstep niet geinstalleerd denk ik..Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 09:00:
een intel speedstep is inderdaad veel mobieler en idd zitten er in goedkopere laptops veel desktop spullen maar je zult toch echt wel 1,5-2 uur halen met zo'm accu.
en 3,5 uur lijkt me erg moeilijk te vinden denk dat je dat hoguit haalt met een transmeta cpu.
En of een vaio zo goed is is ook nog maar de vraag.
Ik heb namelijk nog nooit een laptop gezien de slechter met zijn stroom omgaat dan een sony vaio, kennis van me heeft 4 verschillende modellen gehad en allen hielden er na iets meer dan een uur mee op en dit waren modellen varierende van een p3-866 tot speedstep 1,5 Ghz
mijn bedoeling:GuardianAngel schreef op 11 March 2003 @ 09:10:
[...]
Ik vind van wel..... zoek de prijs maar op
Maar wat is nu de bedoeling van dit topic? Hoe lang moet een accu meegaan en is de bruikbaarheid van een accu bepalend voor de term 'laptop'?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 09:18 ]
[ Voor 21% gewijzigd door Guardian Angel op 11-03-2003 09:43 ]
ARME AOW’er
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Intel Speedstep software installeren?? ik dacht dat dat gewoon ingebakken in het BIOS ofzo zat?dan is de software voor de intel speedstep niet geinstalleerd denk ik..
en wanneer ik een dvd ga rippen met de laptop is hij zo leeg..maar normaal office en internet in de trein kan op de sony goed. je moet alleen wel alle sony/intel drivers installeren.
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
ja om aan te geven wanneer je laptop ervan gebruik moet maken.Zym0tiC schreef op 11 maart 2003 @ 10:14:
[...]
Intel Speedstep software installeren?? ik dacht dat dat gewoon ingebakken in het BIOS ofzo zat?
Hop,hop,hop!
Verwijderd
de betaler vervuilt
(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.
Tja, dat is jouw idee...Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 10:57:
naar mijn idee is een laptop een kompjoeter die zonder 220 kan voor langere tijd.
www.vandale.nlnote·book (de ~ (m.))
1 zeer kleine personal computer, die in een tas meegenomen kan worden
´lap·top (de ~ (m.))
1 schootcomputer
de betaler vervuilt
Verwijderd
de betaler vervuilt
Verwijderd
Valt nog wel mee hoor......heeft Intel de nieuwe Celerons voorzien van een Northwood core met 256KB cache.......Meer dan zat toch voor een laptop?GA!S schreef op 11 maart 2003 @ 11:20:
- Celeron heeft veel te weinig cache en is een flink vertragende factor.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 12:39 ]
Ik geef alleen maar aan dat deze hele discussie zinloos is. De stelling: een laptop is pas een laptop als hij >2 uur met een accu doet is onzin.Tha_Wrecka schreef op 11 maart 2003 @ 12:33:
maar dat gezeik met die van Dale enzo is echt nutteloos, een laptop of notebook is in mijn ogen hetzelfde, en het woord Notebook wordt bijna nooit gebruikt als iemand het over Laptops heeft.
de betaler vervuilt
Verwijderd
Maar een laptop behoord ook mobiel te zijn , en een laptop die nog geen uur meegaat op een accu is dat zeker NIETGA!S schreef op 11 March 2003 @ 13:01:
[...]
Ik geef alleen maar aan dat deze hele discussie zinloos is. De stelling: een laptop is pas een laptop als hij >2 uur met een accu doet is onzin.
Een laptop is gewoon een draagbare computer <punt>.
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Verwijderd
Haha, dan is dus elke laptop mobiel. Ik kan namelijk veel sneller m'n lappie dicht klappen en meenemen dan m'n desktop compie. IMHO is het grootste voordeel van een laptop de integratie van compu met keyboard, muis en scherm.Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 13:03:
[...]
Maar een laptop behoord ook mobiel te zijn , en een laptop die nog geen uur meegaat op een accu is dat zeker NIET
maar moet er nu wel of niet aparte software worden geïnstalleerddan is de software voor de intel speedstep niet geinstalleerd denk ik..
helemaal mee eens!Tha_Wrecka schreef op 11 March 2003 @ 12:33:
GA!S: jij hebt het over een Desktopvervangende laptop, dat is niet echt een draagbaar model, de modellen met Ati 9000 videokaarten erin zijn of megagroot (Promedion 5600D) of megaduur en iets groter (sony GRV serie). en hij bespaart ook geen batterijtijd, een Promedion 5600D (desktopvervanger) is meer een draagbare PC met een UPS die 45 minuten meegaat.
Het nut van een laptop vind ik dat je er wel goede prestaties mee haalt maar ook mobiel bent, en dan moet je de afweging maken tussen klein/draagbaar/lange batterijtijd -> minder goede prestaties en groot/log/korte batterijtijd -> desktop prestaties.
Iedereen heeft ook zijn eigen eisen voor een laptop, maar dat gezeik met die van Dale enzo is echt nutteloos, een laptop of notebook is in mijn ogen hetzelfde, en het woord Notebook wordt bijna nooit gebruikt als iemand het over Laptops heeft.
heb ik nooit gezegd dat een sony beter is alleen als voorbeeld genomen.Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 13:57:
[...]
Haha, dan is dus elke laptop mobiel. Ik kan namelijk veel sneller m'n lappie dicht klappen en meenemen dan m'n desktop compie. IMHO is het grootste voordeel van een laptop de integratie van compu met keyboard, muis en scherm.
(Voor diegeen die het zou mogen interreseren, ik (nou ja, m'n werk dan) heb een vaio, maar ik heb nog nooit zo'n brak accu beheer meegemaakt als bij deze sony. Dit ontkracht dus maar weer fijn de stelling van de starter dat een sony per definitie beter is dan een zg goedkoop merk.)
geen idee ik heb me er nooit zo in verdiept, wanneer je het installeerd moet je rebooten maar er zit geen readme.txt file bij, het kwam bij de laptop meegeleverd.Zym0tiC schreef op 11 March 2003 @ 17:18:
[...]
maar moet er nu wel of niet aparte software worden geïnstalleerd![]()
niet helemaal de driver zorgt ervoor dat hij op de accu standaard op een lagere snelheid draait en met de software kunje hem dan op volledige snelheid zettenTha_Wrecka schreef op 13 maart 2003 @ 10:01:
Op desktop processors heb je een intel speedstep utility om het te emuleren en dan kan je zelf 5 stappen aangeven, op mobile's zit het ingebouwd en werkt ie uit zichzelf.
zoiets was het.
Dus als je hem aan de 220 prikt krijgt hij letterlijk extra PowerrrrrrrVerwijderd schreef op 14 March 2003 @ 11:13:
[...]
niet helemaal de driver zorgt ervoor dat hij op de accu standaard op een lagere snelheid draait en met de software kunje hem dan op volledige snelheid zetten
op de 220 loopt hij voluit
[ Voor 7% gewijzigd door AdLentis op 14-03-2003 11:30 ]
Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!
zuchtVerwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 10:59:
[...]
helemaal mee eens!
tegewoordig wil iedereen dus een mobiele desktop is heel wat anders dan een echte laptop (licht om makkelijk mee te nemen en veelzijdig en dus zo lang mogelijk werkend op een accu
[ Voor 5% gewijzigd door GA!S op 14-03-2003 11:47 ]
de betaler vervuilt
Graag gedaan
Jep, klopt, dus ik net even op de site van Acer (eerste in het alfabettwi schreef op 14 March 2003 @ 12:11:
TheGhostInc, vandaar dat Intel nu met de Centrino is gekomen. Een IBM met Centrino ging volgens een review zo'n 6 (!!!) uur mee.
[ Voor 3% gewijzigd door TheGhostInc op 14-03-2003 12:26 ]
Dit topic is gesloten.
![]()