Ik heb sinds een tijd weer last van random crashes. Dat wil zeggen, hardware crashes. Soms na een paar uur/halve dag gewoon in windows/linux, de andere keer na een paar min en soms ook zelfs in het BIOS. Hardware dus. Het beeld bevreest en verschuift een beetje... dan staat ie totaal vast.
Nu pieker ik er over wat het is. Ik had het een tijd geleden ook, maar toen weer een tijd niet. Mijn configuratie:
AMD Duron 650
Epox 8kta+
368 mb SDRAM (133)
Gef 2 MX
Soundblaster Live 5.1
40 GB IBM 120GXP schrijf
4 GB Maxtor schrijf (uitgeschakeld ivm bang voor gegevensverlies
)
Liteon DVD speler (16 speed?)
Liteon CD-writer 12/10/32
300 W voeding
Aan me voeding kan het niet liggen, die had ik net vervangen. Ook is me Harddisk pas vervangen (garantie), evenals me IDE kabels.
Nu zat ik zelf te denken aan me videokaart, de FAN had het een tijd geleden begeven en sinds dien zit er een nieuwe op, die pas weer goed vast gesoldeerd is (
), maar ik ben bang dat hij toch beschadigd is door de hitte, alhoewel..? Ook denk ik aan me moederboard, aangezien ik al 3 harddisks hier heb verpest (3 of 4
) en hij ook vervelend doet sinds ik die nieuwe weer terug heb. Zou het kunnen door een kapotte IDE poort oid?
Pas is mijn kamer ook geaard, althans, de stopcontacten, (en dus ook me computer), vanwege veel PC problemen.. De aarde werkte zoveer ik weet ook goed (eerst stond er een beetje stroom op me kast, nu niet meer), dus dat zou ook het probleem niet kunnen zijn,
Als ik het geld zou hebben, zou ik zo alles vervangen, maar helaas lukt het niet.. Ben maar een arme scholier en ga een vakantie tegemoet in het buiteland
.
Heeft iemand een idee wat het sou kunnen zijn en hoe ik het makkelijk zou kunnen testen, oid?
Nu pieker ik er over wat het is. Ik had het een tijd geleden ook, maar toen weer een tijd niet. Mijn configuratie:
AMD Duron 650
Epox 8kta+
368 mb SDRAM (133)
Gef 2 MX
Soundblaster Live 5.1
40 GB IBM 120GXP schrijf
4 GB Maxtor schrijf (uitgeschakeld ivm bang voor gegevensverlies
Liteon DVD speler (16 speed?)
Liteon CD-writer 12/10/32
300 W voeding
Aan me voeding kan het niet liggen, die had ik net vervangen. Ook is me Harddisk pas vervangen (garantie), evenals me IDE kabels.
Nu zat ik zelf te denken aan me videokaart, de FAN had het een tijd geleden begeven en sinds dien zit er een nieuwe op, die pas weer goed vast gesoldeerd is (
Pas is mijn kamer ook geaard, althans, de stopcontacten, (en dus ook me computer), vanwege veel PC problemen.. De aarde werkte zoveer ik weet ook goed (eerst stond er een beetje stroom op me kast, nu niet meer), dus dat zou ook het probleem niet kunnen zijn,
Als ik het geld zou hebben, zou ik zo alles vervangen, maar helaas lukt het niet.. Ben maar een arme scholier en ga een vakantie tegemoet in het buiteland
Heeft iemand een idee wat het sou kunnen zijn en hoe ik het makkelijk zou kunnen testen, oid?
[ Voor 6% gewijzigd door Pinkelmans op 11-03-2003 08:23 ]