Wie kan mij helpen met dit probleem?
Ik heb ‘n 80 Gb HD opgedeeld als :
1x Primair/Active 6 Gb Label WinME – incl OS Win ME
1x Primair/Hidden 15 Gb Label WinXP – incl OS Win XP
1x Primair/Hidden 5 Gb Label Linux – maar nog leeg
1x Extended/Logical 54 Gb
Mijn MoBo is
ASUS A7V333 Audio, firewire, raid
Het heeft dus ‘n ingebakken Promise Raid controller. Omdat ik geen Raid gebruik heb ik van de almachtige Lumberjacker.de site de: A7V333 Bios 1016 Pure Udma geflashed, zodat de raid poorten nu dus als IDE zouden moeten werken. Ook heb ik de nieuwste Promise raid driver 20276b40 geinstalleerd zowel op ME als XP.
Als ik de HD's op de Promise IDE poorten zet en de CDR's op de standaard IDE, dan wordt alles herkent en werkt het ook.
MAAR DAT WIL IK NIET.
Ik wil de HD's op de IDE hebben en de CDR's op de Promise IDE. Dan wordt alles tijdens de boot-up herkent maar explorer ziet niet de CDR's die op Promise IDE staan.
Verandering van jumpersetting op CDR's heeft geen effect.
Waarom wil ik 't zo omdat de XP installatie alleen gezien wordt als de HD's op IDE staan en niet andersom. M.a.w Duoboot is voor mij niet weggelegd met mijn HD's op Promise IDE.
Anderen met hetzelfde bord hebben dit probleem niet
Wie het weet mag het zeggen
Alvast bedankt
htw
Ik heb ‘n 80 Gb HD opgedeeld als :
1x Primair/Active 6 Gb Label WinME – incl OS Win ME
1x Primair/Hidden 15 Gb Label WinXP – incl OS Win XP
1x Primair/Hidden 5 Gb Label Linux – maar nog leeg
1x Extended/Logical 54 Gb
Mijn MoBo is
ASUS A7V333 Audio, firewire, raid
Het heeft dus ‘n ingebakken Promise Raid controller. Omdat ik geen Raid gebruik heb ik van de almachtige Lumberjacker.de site de: A7V333 Bios 1016 Pure Udma geflashed, zodat de raid poorten nu dus als IDE zouden moeten werken. Ook heb ik de nieuwste Promise raid driver 20276b40 geinstalleerd zowel op ME als XP.
Als ik de HD's op de Promise IDE poorten zet en de CDR's op de standaard IDE, dan wordt alles herkent en werkt het ook.
MAAR DAT WIL IK NIET.
Ik wil de HD's op de IDE hebben en de CDR's op de Promise IDE. Dan wordt alles tijdens de boot-up herkent maar explorer ziet niet de CDR's die op Promise IDE staan.
Verandering van jumpersetting op CDR's heeft geen effect.
Waarom wil ik 't zo omdat de XP installatie alleen gezien wordt als de HD's op IDE staan en niet andersom. M.a.w Duoboot is voor mij niet weggelegd met mijn HD's op Promise IDE.
Anderen met hetzelfde bord hebben dit probleem niet
Wie het weet mag het zeggen
Alvast bedankt
htw