Toon posts:

Ex Promise Raid IDE poorten niet voor CD speler/writer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen met dit probleem?
Ik heb ‘n 80 Gb HD opgedeeld als :
1x Primair/Active 6 Gb Label WinME – incl OS Win ME
1x Primair/Hidden 15 Gb Label WinXP – incl OS Win XP
1x Primair/Hidden 5 Gb Label Linux – maar nog leeg
1x Extended/Logical 54 Gb

Mijn MoBo is
ASUS A7V333 Audio, firewire, raid
Het heeft dus ‘n ingebakken Promise Raid controller. Omdat ik geen Raid gebruik heb ik van de almachtige Lumberjacker.de site de: A7V333 Bios 1016 Pure Udma geflashed, zodat de raid poorten nu dus als IDE zouden moeten werken. Ook heb ik de nieuwste Promise raid driver 20276b40 geinstalleerd zowel op ME als XP.

Als ik de HD's op de Promise IDE poorten zet en de CDR's op de standaard IDE, dan wordt alles herkent en werkt het ook.
MAAR DAT WIL IK NIET.
Ik wil de HD's op de IDE hebben en de CDR's op de Promise IDE. Dan wordt alles tijdens de boot-up herkent maar explorer ziet niet de CDR's die op Promise IDE staan.
Verandering van jumpersetting op CDR's heeft geen effect.

Waarom wil ik 't zo omdat de XP installatie alleen gezien wordt als de HD's op IDE staan en niet andersom. M.a.w Duoboot is voor mij niet weggelegd met mijn HD's op Promise IDE.

Anderen met hetzelfde bord hebben dit probleem niet
Wie het weet mag het zeggen

Alvast bedankt
htw

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:29

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

1) Als je de site van Lumberjacker goed gelezen had zou je gezien hebben dat je niet de originele Promise drivers mag gebruiken, maar de drivers van de Lumberjacker site. Dit ivm de aangepaste bios. http://www.anycities.com/user/treiber/
http://www.anycities.com/...udma/fixed/UDMADriver.txt

2) Je kan de harddisks wel op de RAID controller zetten. Je moet ze dan 1 voor 1 toevoegen. De Promise bios vraagt dan wat je wilt doen. Maak er dan een raid-0 partitie van, van 1 disk. Daarna PC herstarten en 2e schijf toevoegen. Zo heb ik het momenteel ook: 2 schijven op de Promise Raid, beide als raid-0, en m'n CD en DVD spul aan de IDE controller. Werkt prima.

[ Voor 12% gewijzigd door Microkid op 11-03-2003 08:10 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
1 - Ik heb ook de LUmberjacker Promise driver gebruikt zoals in mijn verhaal staat aangegeven.
2 - Zo heb ik 't ook al 'n tijdje maar nogmaals:
"MAAR DAT WIL IK NIET.
Ik wil de HD's op de IDE hebben en de CDR's op de Promise IDE. Dan wordt alles tijdens de boot-up herkent maar explorer ziet niet de CDR's die op Promise IDE staan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Waarom wil je dat niet?

Het is algemeen bekend dat ATAPI apparaten gewoonweg niet werken op 3rd party ATA/RAID controllers. Het staat zelfs in de FAQ beschreven.. Daarnaast is het niet zo gek veel moeite (misschien wel veel tijd) om de schijven even één voor één te backuppen, te configureren en dan Windows erop te zetten.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:29

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 10:42:
1 - Ik heb ook de LUmberjacker Promise driver gebruikt zoals in mijn verhaal staat aangegeven.
2 - Zo heb ik 't ook al 'n tijdje maar nogmaals:
"MAAR DAT WIL IK NIET.
Je schreef zelf: Ook heb ik de nieuwste Promise raid driver 20276b40 geinstalleerd zowel op ME als XP

Ik kan daar niet uit opmaken dat je de LumberJacker driver gebruikt :?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Het is zelfs bekend dat Promise RAID controllers niet dol zijn op ATAPI apparatuur...

Manual al eens gelezen? |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al 'n hele tijd bezig met dit vraagstuk en het enige wat ik te zien krijg is tegenstrijdigheid
Als je via 'n zoekroutinebv:

http://search.gathering.t...XF9---A&data%5Bpage%5D=12

eens naleest wie er allemaal met hetzelfde MoBo zitten waar wel CDR's op draaien, dan moet er bij eenieder ook vragen rijzen. ( Aangenomen dat de beschikbare info correct is)

Verwijderd

Hmmmz... geen wonder... je loopt alles te zoeken mbt promise controllers... (in t bijzonder losse controllers...)

Misschien helpt deze search? moederbord icm cdr :p
http://search.gathering.t...-XF53-XF6-XF7-XF8-XF9---A

(geen idee hoe ik die link fatsoenlijk post :?)

edit:
LOL lief forumpje doet dat uit zichzelf!!!

[edit2]. Ik snap nog steeds niet waarom je dat niet wilt... je geeft in je bios volgorde gewoon aan dat je van SCSI wilt booten (de Promise controller dus!!!) en tsja... als Lumberjack niet alles verneukt heeft, dan start XP vrolijk op :+ [/edit2]

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 16:47 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 16:44:
(geen idee hoe ik die link fatsoenlijk post :?)
Je kan ook het volgende gebruiken:
code:
1
[search=A7V333 CDR]
[search=A7V333 CDR] :)
Pagina: 1