[Word2000] Save as.... WordPerfect 9.0

Pagina: 1
Acties:

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Lang leve de overheden :) Ik heb een overheidsinstantie (In Amerika waar ik nu verder niet op in ga) die vereist dat documenten worden aangeleverd in het WordPerfect 9.0 of compatible formaat.

Nu weet ik dat WordPerfect 9.0 het Word 2000 formaat prima kan inlezen, en voor mij is dat ook wel voldoende. Mijn werkgever wil echter dat ik op zoek ga naar een tooltje die vanuit Word 2000 kan opslaan in het WordPerfect 9.0 formaat. Word 2000 kan "out of the box" opslaan in WordPerfect 5.1 formaat, maar ja.... dat is dus niet wat ie vraagt :)

Gegeven:

- Wij gebruiken Office 2000 Premium.
- Nee, we upgraden niet naar Office XP.
- We hebben geen WordPerfect 9.0 licentie om te testen hoe goed de import is van Word documenten.

Wie geeft me een tip.... een conversie tooltje, third party plug in, etc etc....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• costanza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-01-2023
Download Corel's free stand-alone program to convert Word 97 files. WordPerfect users have reported good results using it to convert Word 2000 files as well. Download WP8CNV97.EXE from Corel's site. or via FTP from ftp.corel.com , ftp1.corel.com or ftp2.corel.com . In Europe, download from Corel's server in Ireland.
The stand-alone converter can be used to compliment any WordPerfect version using the WP 6/7/8/9 file format.
vond ik met google! :O

http://www.palmclub.nl

• maartena
Leuk. Alleen het werkt niet :(

Het is namelijk geen stand-alone programma, maar een plug in voor Word Perfect.... en het gaat me er ook niet om om in Word Perfect iets te regelen, dat is namelijk niet *ons* probleem.

Wij willen alleen een word2000 file kunnen converteren naar een WP 9.0 file zonder dat we daarvoor WP hoeven aan te schaffen. (Het gaat namelijk maar om een x aantal bestandjes voor een tijdelijke periode ergens in April)

Proud to be an American.
Hier woon ik

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Jajajamaar!

Moet het nou: "WordPerfect 9.0 of compatible formaat" worden of "WordPerfect 9.0"?

Misschien moet je je baas eens uitleggen, dat als meneren in amerika iets in wp 9.0 of compatible formaat willen hebben, ze daar waarschijnlijk in wp 9.0 typen.
En dat kan met wp5.1 prima dus geen problemen gaat opleveren.
Ik adviseer bovenstaande regels in powerpoint te plakken, werkgevers snappen "het dan ineens wel"

Gezien je opmerking: "Mijn werkgever wil echter dat ik op zoek ga naar een tooltje die vanuit Word 2000 kan opslaan in het WordPerfect 9.0 formaat" kan je misschien een macro opnemen die een tekst opslaat als wp5.1, deze macro Noem je vervolgens "Save als WP 9.0", je hangt er een prachtige knop aan en klaar is klara.

edit: Wat typo's en per ongeluk eerst opgeslagen als wp 4.2 (stom natuurlijk)

[ Voor 22% gewijzigd door FirmPete op 12-03-2003 02:38 ]

Firmpete on Aerie Peak

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 16:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

"of compatible formaat"

Watvoor documenten zijn het dan? MS-DOS plain-text en RTF zijn bijvoorbeeld zo compatible als het maar kan. Maar dat gaat niet werken voor documenten met tabellen/afbeeldingen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• maartena
Mjah.... MIJ hoef je niet te overtuigen :) RTF werkt voor mij prima, en WordPerfect kan prima Word 2000 files lezen.... dus wat mij betrefd sturen we die zut gewoon in RTF of Word2000 formaat en zijn we ermee gedaan. WordPerfect 5.1 is natuurlijk ook een perfecte optie, en ook die optie is voor mij volledig acceptabel.

Wat mij betrefd heb ik dus allang een oplossing :) Maar mijn baas is chagerijnig en wil TOCH weten of er een conversie tooltje bestaat, of een plug in voor Word 2000 om als WordPerfect 9.0 op te kunnen slaan.

Dus als er nog iemand wat info heeft: GRAAG! _O_

offtopic:
Johnny wat kost het om het plekkie van je icoon te adverteren met mijn logo? :D :D :D

Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1