Ik wil deze maand een nieuwe digicam kopen, en blijf hangen op een paar modellen:
De nieuwe Canon Powershot A70
Fujifilm Finepix 3800
De eisen zijn als volgt (ongeveer):
Prijs tussen 400/500 euro
Formaat/uiterlijk onbelangrijk
Lange bruikbaarheidsduur batterijen/accu
Goede beeldkwaliteit (point & shoot)
Lage shutter lag
Fatsoenlijke flitser met goed bereik
Zo veel mogelijk camera voor zo min mogelijk geld
Wat me bevalt aan de Fuji is dat de reviews allemaal erg positief zijn, de batterijen het lang uithouden, het EVF systeem, de 6x optische zoom en de grootte, je kan em tenminste fatsoenlijk beetpakken.
De Canon kwam ik net tegen, en die ziet er veelbelovend uit (manual focus, handmatig instelbare sluitertijd?)
Het design van de Canon vind ik wat minder, vind die SLR layout toch mooier/praktischer.
De camera gaat voornamelijk gebruikt worden voor vakantie/huis tuin en keukengebruik, en wat geexperimenteer van mezelf. Niks bijzonders, ik ben niet erg creatief
Wat ik wel belangrijk vind is dat opnames van "snelle" objecten (een langsrijdende motor op het tt circuit bijvoorbeeld) ook scherp te fotograferen zijn.
Wat kan ik nou het beste aanschaffen?
Als ik cameraŽs over het hoofd gezien heb hoor ik dat graag, maar wel onderbouwd als het even kan.
De nieuwe Canon Powershot A70
Fujifilm Finepix 3800
De eisen zijn als volgt (ongeveer):
Prijs tussen 400/500 euro
Formaat/uiterlijk onbelangrijk
Lange bruikbaarheidsduur batterijen/accu
Goede beeldkwaliteit (point & shoot)
Lage shutter lag
Fatsoenlijke flitser met goed bereik
Zo veel mogelijk camera voor zo min mogelijk geld
Wat me bevalt aan de Fuji is dat de reviews allemaal erg positief zijn, de batterijen het lang uithouden, het EVF systeem, de 6x optische zoom en de grootte, je kan em tenminste fatsoenlijk beetpakken.
De Canon kwam ik net tegen, en die ziet er veelbelovend uit (manual focus, handmatig instelbare sluitertijd?)
Het design van de Canon vind ik wat minder, vind die SLR layout toch mooier/praktischer.
De camera gaat voornamelijk gebruikt worden voor vakantie/huis tuin en keukengebruik, en wat geexperimenteer van mezelf. Niks bijzonders, ik ben niet erg creatief
Wat ik wel belangrijk vind is dat opnames van "snelle" objecten (een langsrijdende motor op het tt circuit bijvoorbeeld) ook scherp te fotograferen zijn.
Wat kan ik nou het beste aanschaffen?
Als ik cameraŽs over het hoofd gezien heb hoor ik dat graag, maar wel onderbouwd als het even kan.