Hoe werkt AOL met zijn ip-adressen

Pagina: 1
Acties:

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2025
Mijn vraag is vrij simpel, ik ben een moderater op een forum en nu is het me opgevallen dat een bepaalde user wel heel vreemd ip gedrag vertoond.
Hij claimt in de UK te wonen en als ik zijn ip's met visual route traceer klopt dit in de meeste gevallen ook. In een aantal gevallen zegt visual route echter dat het ip-adres uit amerika afkomstig is.

Ik begrijp dat AOL met dynamishce ip-adressen werkt maar het lijkt me niet logisch dat iemand in de UK een IP uit de USA kan krijgen. Wie weet er meer af van de manier waarop AOL zijn IP's uitgeeft.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
AOL is een gigantische provider en heeft waarschijnlijk een "A range" geregistreerd. Dit betekend dat ze gewoon in 1 keer een hele reeks IP adressen in de USA als zijnde onder beheer van AOL in de USA. Als AOL vervolgens besluit om in Engeland en Duitsland te gaan opereren dan staat het hen vrij om uit de grote IP range die ze toch al hebben addressen te trekken. Er staat dus nergens dat de IP adressen uit een bepaalde range ook perse in dat land in gebruik zijn.

Het beste kun je een traceroute doen.... dan kun je meestal wel een idee krijgen waar een gebruiker zit.

[ Voor 12% gewijzigd door maartena op 11-03-2003 00:19 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-07 04:02
Die mens doet al een traceroute (visual dan nog) en die gaat query'en waar de geografische locatie's van bepaalde punten zijn. Wat kan zijn is dat de gebruiker soms eens een proxy gebruikt of er 2 verschillende gebruikers dezelfde login gebruiken. Wat traceer je precies eh ;-) je moet es een dns query ook doen (dan zie je de hostnames) en dan kun je meestal achterhalen wat er precies gebeurt (verandering van provider ofzo).

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• kippetje01
Tja de persoon blijft binnen het AOL netwerk. Gezien het feit dat op zijn ip's nog 2 andere mensen hebben gepost (een amerikaan en een brit) moet ik sterk denken aan een fake user met 2 gebruikers.

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 11:42
Voor elk request van een AOL-gebruiker word een andere proxy-gebruikt, Zo kan 1 gebruiker die over je site surft zo 100 ip-adressen achter laten. Ik heb zelf nooit de moeite genomen om ze te tracen, maar het zou me niks verbazen als die naar verschillende landen verwijzen.
Zover ik weet gebruikt AOL ook C-ranges...

• kippetje01
Ik weet inderdaad dat een aol gebruiker geweldig veel ip's nalaat, maar het klinkt erg onlogisch dat je soms via een proxy in de US internet en soms via de UK als je in de UK woont, kost een hoop duur dataverkeer dacht ik zo.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
AOL is ook een erg rare provider :) Hebben jaren lang met hun dial-ups zelfs een compleet eigen protocol gehad, en zijn pas eind jaren 90 overgestapt op tcp/ip toen ook zij de breedband markt instapten en eindelijk snapten dat mensen niet alleen AOL software wilden draaien.

In de UK is AOL trouwens een vrij populaire provider omdat zij als een van de eersten met een "flatfee" abonnement kwamen in Engeland als dial-up provider. En ADSL/Kabel is niet zo wijd versprijd in Engeland zoals in Nederland.

Je komt bij AOL meestal op het atdn.net netwerk uit. (AOL T... Data Network) - Ik ben vergeten waar de T voor stond. Dat is hun wereldwijde netwerk.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

T-> Time-Warner ?
Pagina: 1