Toon posts:

Problemen Gigabyte GV-R9000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik mijn gigabyte videocard (GV-R9000) binnen gekregen en ik blijf maar met 2 problemen zitten.

1) Bij het installeren van de drivers kwamen er 2 unknown devices bij, ik heb hiervoor de drivers geprobeerd te installeren maar hij vindt niet de benodigde drivers??

2) TV-Out krijg ik niet werkend, kabels zijn goed aangesloten. Ik heb geprobeerd te rebooten maar er blijft maar een kruisje staan ... dus hij kan mijn tv niet detecteren. Hiervoor had ik een GF2 MX en werkte het gewoon goed met dezelfde bekabeling; mijn tv ondersteunt het dus gewoon. Verder ben ik veel topics tegengekomen maar nergens wordt een oplossing geboden (ook rebooten etc).
Ook na reboot vind hij nog steeds geen tv.

Ik heb 2 verschillende drivers geprobeerd; die van gigabyte zelf en die van ati (catalyst). Beide plaatsen er 2 unknown devices bij.

Iemand anders hier ervaringen mee?

System specs: ECS K7VTA3, XP 2000+, 512 DDR PC2700.

Verwijderd

Same problem here ... ik heb het geprobeerd op verschillende tv's met de volgende bekabeling: radeon verlengstuk -> s-video kabel -> scart adapter.

Deze bekabeling werkte ook met mijn GF2MX goed. Heel vreemd allemaal.

Het probleem met de unknown devices heb ik ook -> 2 verschillende drivers geprobeerd ook.

Ik heb wel een topic gevonden van iemand met een soortgelijk probleem en een kaart dit verdacht veel op de mijne lijkt, maar hij beweert een tv-in te hebben en capture drivers nodig te hebben. Op de foto's zie ik echter alleen een tv-out en een d-sub aansluiting maar het kan ook aan mij liggen ...

Radeon 9000 tv-in drivers niet te vinden

Mijn System specs: ECS K7S6A (SiS), XP 1600+, 256 DDR PC2100 (Kingston).

wie helpt ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 00:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben niet de enige dus :(

In ieder geval heb ik het probleem met unknown devices opgelost door de 'Plutonium XP 8.1 Driver (Based on ATI 6166 Driver)' driver te installeren. Die 2 unknown devices zijn vervangen door :
- ATI WDM Rage Theater Video
- ATI WDM Specialized MVD Codec

Zal wel kloppen dus.
Zit alleen nog steeds met het probleem van de tvout, ook met deze drivers geen suc6.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me dat wij niet de enige zijn met dit probleem, iemand een oplossing?

Ik heb de tvout op 2 TV's geprobeerd die het voorheen wel deden maar nog steeds niks, waarom gaat het niet zo makkelijk als met mijn vorige kaart GF2MX?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 11:52 ]

Verwijderd

hmm ik heb de plutonium drivers geinstalled en die unknown devices zijn weg - idd met wdm drivers die plutonium automatisch installeerd.

ik heb nu een geprobeerd met ; radeon verloop male tulp -> female tulp naar male tulp -> scart adapter .. en dat werkt wel .. ik trek de conclusie dat er dus verschil is tussen de 2 oranje kabels (s-video / tulp - female) en 2 groene kabels (s-video / tulp - male).

Nu vraag ik me af waarvoor die oranje kabels er dan zijn, het enige wat ik me dan kan bedenken is tv-in. Maar de gv-r9000 ondersteunt volgens mij niks anders dan tv-out .. tenminste ik kan het nergens vinden bij de specs.

Mijn eerste gedachte is dat er een standaard kabel wordt geleverd die ook bij de vivo versie wordt gebruikt.

Kan iemand mij garanderen dat wanneer ik een s-video female - naar female verleng stuk koop dat het dan ook werkt ? (de tv ondersteunt 100% s-video)