Toon posts:

Delayed Write Failed met Maxtor 5000DV firewire

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een externe Maxtor 5000DV HD gekocht die via USB 2.0 of Firewire aan te sluiten is. Nu gaat het alleen tijdens het kopieren fout (zowel bij USB als firewire). Om 1 of andere reden houdt het kopieren op en het maakt niet echt uit of het een klein bestand of een groot bestand is. Het meeste komt wel door zolang dat onder de +/- 30MB blijft. Als het misgaat krijg ik de volgende melding:

"Windows - Delayed Write Faild

Windows was unable to save all data for the file I:\bestandsnaam.avi. The data has been lost. The error may be caused by a failure of your computer hardware of network connection. Please try to save this file elsewhere."

Een herinstallatie van XP hielp niet en een driver update van mijn firewire kaartook niet. Er zijn ook geen conflicten. Het enige wat misschien nog een oplossing is, is een BIOS update. Ik heb een moederbord van het merk MSI, type KT4V met biosversie 1.0 (inmiddels is versie 1.8 al uit).

Is er iemand die hier ervaring mee heeft of enig idee wat ik misschien nog anders zou kunnen doen?

Alvast bedankt!.. .

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-03 20:26

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

eerste medlingen die ik bij 2 schijven kreeg, een week voordat ze kapot gingen.
Je schijf is pas nieuw, test em eerst mbv een tool als powermax (als dat kan via forewire c.q. USB) en ga anders terug naar de winkel me de mededeling dat ie het vanaf het begin niet goed deed...duc6

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk ook 's naar de cache instellingen voor deze drive. Wellicht kun je die uitzetten.
disk properties - policies - enable write caching on the disk

Verwijderd

Topicstarter
Dat helpt helaas ook niet. Ik heb met die opties gerommeld maar bij geven hetzelfde resultaat. De opties die ik in XP zie zijn "Optimize for quick removal" en "Optimize for performance" beide geven dezelfde problemen. :(

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
hmm... ik zou gewoon bij een andere computer proberen, als ie daar hetzelfde probleem geeft --> omruilen die handel.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk niet dat omruilen zin heeft. Punt is namelijk dat ik wel bestanden kan kopieëren maar zodra ze te groot worden (groter dan -/+ 120MB) dan houdt het na een paar seconden op, mijn systeem hangt een beetje en als laatste krijg ik die melding. Daarna kan ik gelukkig wel weer verder in windows maar de firewire schijf is niet meer aan te spreken tenzij ik reboot. Het zal wel weer een irritant klein handelingetje wat ik in windows moet uitvoeren of zo. Maar wat ik niet snap is dat mijn vorige firewire schijf het altijd prima heeft gedaan.

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:14

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Bestanden groter dan 120MB moeten ook gewoon gekopieerd kunnen worden, ik zou niet weten waarom je niet zou mogen omruilen.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Verwijderd

Topicstarter
ik MAG het wel ruilen maar ik denk zelf dat het geen zin heeft omdat ik denk dat het een klein lullig windows instellinkje is. Dat is alles.

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
heeft de bios update nog gewerkt?

Verwijderd

Topicstarter
Verre van. Ik heb het geprobeerd maar om 1 of andere reden wil mijn computer niet eens opstarten na een BIOS update. Ik weet zeker dat ik de goede update had gedownload maar er ging toch wat mis.

Vreemd is wel dat wanneer ik mijn soundblaster live uit mijn comp. schroef gaat het stukken beter. Niet vlekkenloos maar wel beter. Gisteren kon ik met gemak 8Gb er naar toe kopieren. Helaas ging er hier en daar toch weer wat fout. Jammer anders had ik eindelijk het probleem gevonden.
Pagina: 1