V*k voor de frisdrank daar op de hoek... | Specs
Aannames zijn fataal.
Bovendien is zo'n ding niet te tillen! (100+ Kg)
Met dat budget zit je echt in de rear-projectie/70-82 CM CRT range.
Verwijderd
Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
Ja, daar d8 ik ook al aan, je kan dan zelf de grootte van het beeld bepalen en is meestal in een beamer-koffer te vervoeren, en de prijs is binnen budgetMokerHamer schreef op 11 March 2003 @ 01:14:
ik denk ook dat een goeie oplossing een beamer woord daar is je budget toereikend voor
V*k voor de frisdrank daar op de hoek... | Specs
Ze bestaan wel zeker..GaMeOvEr schreef op 10 March 2003 @ 23:13:
Heb je het dan over een CRT of rear-projectie? Zover ik weet is de grootste CRT 36". (92Cm)
Ik heb pas mijn TV gekocht en heb in de zoektocht een 102cm crt gezien. Serieus nadeel hieraan was dat hij wel niet 100% vlak was.. eerder érg rond eigenlijk.
Als je beetje opties wil is zelfs die 2200 euro geen optie voor een 36" TV. Reken dan eerder richting 3000 euro.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik weet dat ze er groter zijn in 4:3 ja, alleen die zijn zeldzaam. Misschien dat er breedbeeld varianten zijn voor de US markt.poohbeer schreef op 11 March 2003 @ 09:06:
[...]
Ze bestaan wel zeker..
Ik heb pas mijn TV gekocht en heb in de zoektocht een 102cm crt gezien. Serieus nadeel hieraan was dat hij wel niet 100% vlak was.. eerder érg rond eigenlijk.
Als je beetje opties wil is zelfs die 2200 euro geen optie voor een 36" TV. Reken dan eerder richting 3000 euro.
Een plasma schiet niet op, die zijn binnen 5 jaar naar de kl*te.
Een Beamer is geen alternatief voor een TV, als je veel TV kijkt, ivm met verslijten van lampen en wat die dingen kosten. Als je alleen films kijkt natuurlijk wel.
Dan blijft rear-projection over, dat is wel een alternatief, alleen die zijn vaak ook nog gevoelig voor lichtomstandigheden en kijkhoek, ook daar zitten weer lampen in, wat die kosten weet ik niet.
Aannames zijn fataal.
Hoe weet je dat nou weer? Hebben die dingen dan maar 3000 branduren ofzo? Lijkt me sterk eigenlijkEen plasma schiet niet op, die zijn binnen 5 jaar naar de kl*te.
Wanneer wordt plasma betaalbaar
In dit topic lees ik dat ze enkele 10.000en uren mee kunnen gaan, als ik dan van gemiddeld 2 uur per dag uitga, dan is dat tocg nog 5000 tot 10.000 dagen, da's toch meer dan 5 jaar
(volgens mij is 7-10jaar voor een CRT-TV trouwens ook een beetje een normale leeftijd om de geest te geven, mijne komt uit '94 nu en zal het misschien ook niet al te lang meer volhouden).
[ Voor 57% gewijzigd door JvS op 11-03-2003 11:22 ]
Ik had het echt over een 102cm 16:9 TV hoorGaMeOvEr schreef op 11 maart 2003 @ 10:23:
[...]
Ik weet dat ze er groter zijn in 4:3 ja, alleen die zijn zeldzaam. Misschien dat er breedbeeld varianten zijn voor de US markt.
Normale leeftijd om vervangen te worden misschien wel, maar normale leeftijd om niet meer economisch te repareren zeker niet. Die krengen gaan LANG mee hoor.JvS schreef op 11 March 2003 @ 11:16:
(volgens mij is 7-10jaar voor een CRT-TV trouwens ook een beetje een normale leeftijd om de geest te geven, mijne komt uit '94 nu en zal het misschien ook niet al te lang meer volhouden).
[ Voor 44% gewijzigd door witchdoc op 11-03-2003 11:38 ]
In dat topic zie ik geen concrete branduren genoemd worden eigenlijk. Ik hoor nog wel eens roddels uit het circuit, waaruit blijkt dat vaak na een jaar of 4 de eerste pixels al uitgaan en de lichtopbrengst ook ernstig afneemt. Of dat nu nog zo is weet ik niet, maar ik ga iig geen 8000€ uitgeven om dat te proberen. Sowieso staat de TV bij ons minimaal 4 uur per dag aan. 2 uur vind ik ook best wel weinig.JvS schreef op 11 March 2003 @ 11:16:
[...]
Hoe weet je dat nou weer? Hebben die dingen dan maar 3000 branduren ofzo? Lijkt me sterk eigenlijk
Wanneer wordt plasma betaalbaar
In dit topic lees ik dat ze enkele 10.000en uren mee kunnen gaan, als ik dan van gemiddeld 2 uur per dag uitga, dan is dat tocg nog 5000 tot 10.000 dagen, da's toch meer dan 5 jaar
Lijkt me stug hoor.(volgens mij is 7-10jaar voor een CRT-TV trouwens ook een beetje een normale leeftijd om de geest te geven, mijne komt uit '94 nu en zal het misschien ook niet al te lang meer volhouden).
Hmz. Zoals gezegd, ik weet dat ze er zijn in de USA, in NL iig nog nooit gezien.
[ Voor 9% gewijzigd door GaMeOvEr op 11-03-2003 12:14 ]
Aannames zijn fataal.
Da's wat ik zeg!GaMeOvEr schreef op 11 March 2003 @ 12:13:
Lijkt me stug hoor.een CRT is relatief makkelijk te fiksen, beeldbuis houdt het echt wel een tijd uit. Misschien dat er eens een aansturingsbordje stuk gaat, maar dat is te vervangen. Dode pixels niet.
Alleen krijg je dan steevast te horen dat't de moeite niemeer is natuurlijk. Dat is in feite ook hetgeen jij best wel wil horen, want dan heb jij weer een excuus om dat oude ding dat toch serieus voorbijgestreefd is te vervangen voor wat nieuwers
Laatste poging: ik heb in de BeNeLux (ik ben belg)Hmz. Zoals gezegd, ik weet dat ze er zijn in de USA, in NL iig nog nooit gezien.
Ze zijn dus echt wel te krijgen hier.
[ Voor 21% gewijzigd door witchdoc op 11-03-2003 18:24 . Reden: "van 102 cm" added ]
FF doorbladeren en hup! Er zijn een aantal verschillende modellen op die site, die volgens mij geen rear projection hebben. Hoef je alleen nog maar zelf de Nederlandse importeur van Loewe te vinden. En een jaartje door te sparen trouwens, want dit ding kost zo'n 4000 eurootjes.
't is niet moeilijk
[ Voor 9% gewijzigd door Rataplan op 11-03-2003 13:22 ]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Verwijderd
Jah.poohbeer schreef op 11 maart 2003 @ 12:57:
Laatste poging: ik heb in de BeNeLux (ik ben belg)een 16:9 formaats, 100Hz CRT TV gezien.
Ze zijn dus echt wel te krijgen hier.
(Let op: Ik beweer nergens dat jij uit je nek lult, alleen dat _ik_ ze nog nooit gezien heb.
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
Da's dus niet waar. Have you read the thread?Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 18:03:
100cm + "normale" tv's zijn er niet... De grootste is denk ik van Grundig en is 92/94cm en weegt zo rond de 90kg, kost zo'n dikke €3000.
Verder zou ik het best met JvS eens willen zijn, maar 4500 voor een beamer... No way! Dat kan voor een derde van dat bedrag, heb je nog best acceptabel beeld (heb ik me laten vertellen). Blijft de TS met de TV erbij nog binnen budget ook.
[ Voor 33% gewijzigd door Rataplan op 11-03-2003 18:08 ]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Moet je met een budget van 4000€ wel kunnen trekken denk ik. Breedbeeld 32" en een leuke Beamer.
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
Gelukkig zijn er ook LCD-en CRT rearpj tv's. Ik zou dan zeker voor CRT gaan, want de nadelen van LCD (screendoor, zwart is niet zwart, lampduur) wordt je niet echt vrolijk van als je eenzelfde tv kan kopen die even groot is, maar wel beter beeld geeft (mits goed gecalibreerdDan blijft rear-projection over, dat is wel een alternatief, alleen die zijn vaak ook nog gevoelig voor lichtomstandigheden en kijkhoek, ook daar zitten weer lampen in, wat die kosten weet ik niet.
Maar goed, ik geloof dat de topicstarter al (half) heeft besloten een 'normale' tv te kopen.
Er zijn nu best aardige modellen op de markt binnen die prijsklasse, w.o. Sanyo Z1, Panasonic AE300, Infocus X1. Vergeet niet je bron, want meestal is de interne scaler van een projector niet echt geweldig (enkele uitzondering daargelaten bv. Plus Piano)mjah, de laatste keer dat ik serieus beamers heb gekeken was alweer 3 jaar geleden, en toen waren de JVC's, de sony's en de philips van 4-5000 piek nou niet eens echt iets waar ik met veel genot een film mee zou kijken
Tuurlijk, met een budget van 2200 EUR een 132cm TV met splinternieuwe techniek kopen die volgens het artikel al zo'n 2800 dollar moet gaan kosten in de VS.Prince_of_Darkness schreef op 12 March 2003 @ 07:51:
Op de tweaker frontpage staat nu een berichtje over 52" LCOS tv-tjes. LCOS schermen erg goed beeld. Dat is misschien wel iets voor jou.
Gaat misschien nog net passen in ze budget
Ben héél tevreden nu over dit toestel. Heb je echter al een eigen surround set of wil je die na verloop aanschaffen dan zou ik voor de goedkopere variant gaan de 36PW9527, zonder draadloze surround speakers. Ik heb hem gekocht via kieskeurig.nl, mooi netjes afgeleverd en alles in orde. Het scheelt je klauwen vol met geld tov de reguliere winkel!
Om toch het optimale uit je breedbeeld te halen, en dat geldt zéér zeker voor alle pixel plus toestellen, moet je hem eers ISF laten cailbreren. Dit kost je €120,- als je de persoon die het doet (Frank Doorhof) naar je huis laat komen en €75,- als jezelf naar de zaak toe gaat. Die €120 is het écht elke cent dubbel en dwars waard, geloof me!
Maar ja om een lang vehaal kort te maken lees hier maar eens naar de meningen van anderen:http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?t=14982
En hier waar je het kan laten doen en waar je je kan inschrijven voor tours door het land:http://213.196.43.35/yabbse/index.php?board=14 en http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=55
Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280