Toon posts:

wireless en gewone router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een wireless router en een gewone router, ik heb nu alle pc's via de wireless aangesloten, en de normale router wordt niet meer gebruikt. Maar sinds ik de wireless router gebruik lijkt internet slechter te werken, kan ik weer de normale router gebruiken en de wireless router als extra switch gebruiken?
En hoe dien ik dat dan in te stellen? normale router op 192.168.0.1 en wireless 1 in dezelfde range???

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Het is op zich logisch dat internet achter uitgaat want wlan is 11mbit

Bedraad is 100mbit. Dit maakt niet uit als het echt alleen internet is maar ik denk dat je er ook nog een gewoon netwerk over draaid en dan is 11 mbit krap.

En dan hebben we het nog niet eens over signaal verlies.

Vertel ook eens wat voor merk / type spullen je gebruikt / Maak eens een tekeningetje

Verwijderd

Topicstarter
het zijn allebei routers van e-tech.

Situatie zoals ie nu is: Alleen de wireless router wordt gebruikt, zitten 4 pc's met kabel aan en 1 draadloos.

Zoals ik het graag zou willen, is 3 pc's aan de gewone router die dan ook het internet deelt, en 2 pc's op de draadloze router die dan internet krijgen via de andere router.

Is het een beetje duidelijk zo?

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Dat wordt erg lastig om twee routers te gebruiken. Kijk of je je wireless router kunt instellen als "access point" en verbind je accesspoint met je switch. (Zo heb ik het ook opgezet).

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Topicstarter
Dus met 2 routers wil het niet lukken? Weet er zo iemand of de router van e-tech ook als accespoint is te gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Wil het zo:

Router 1 : ip-adres: 192.168.0.1 + internet delen + 3 pc's (192.168.0.3 t/m 192.168.0.5)

router 2 : ip-adres: 192.168.0.2 + 2 pc's (192.168.0.6 - 192.168.0.7)

of moet er echt nog meer ingesteld worden op de router en kan je nu op de pc's die op router 2 zijn aangesloten wel internetten?

Verwijderd

Topicstarter
Internet delen werkt nu op alle pc's via de 2 routers, alleen het normale netwerk nog niet, de 2 pc's die op de wireless router zitten zien alleen zichzelf in het netwerk. Wat meot ik hier nog voor doen?

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 11:35:
Internet delen werkt nu op alle pc's via de 2 routers, alleen het normale netwerk nog niet, de 2 pc's die op de wireless router zitten zien alleen zichzelf in het netwerk. Wat meot ik hier nog voor doen?
Ikzelf heb een router van Draytek, maar dat zal niet veel afwijken.
Als ik twee routers aan elkaar hang, moet ik ik 1 van de twee DHCP uitzetten,
dan werkt alles prima, want anders krijg je wat jij ook hebt,
dat er twee "losse" netwerken ontstaan.
De reden is hiervoor dat er dubbele ip adressen uitgedeeld worden.
Een van de twee routers moet ip adressen uitdelen en routeren,
terwijl die andere slechts moet dienen als switch en acces-point.
Kortom even in de configuratie van je wireless router duiken,
en daarop DHCP disabelen. :)
Gezien internet al wel goed werkt, hoef je niets aan de kabels te veranderen.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal vanavond eens even kijken of dit lukt, ben nu op me werk.
Bedankt voor de tip in ieder geval, zal wel even laten weten of het lukt.
Pagina: 1