Ik ben, mag ik wel zeggen, een zeer ervaren delphi-progger, maar nu loop ik toch op iets waar ik niet uit kom. Ik wil nml uit iedere gewenste AVI (xvid/divx in mijn geval, maar andere moeten ook kunnen) de afmetingen en duur (in seconden of whatever) van de film uitlezen.
Ik heb het al geprobeerd met de AVI*** API's, maar AVIOpenFile geeft gelijk al REGDB_E_CLASSNOTREG terug. Beetje vaag dus. De TMediaPlayer doet het beter, maar die crasht als ik Close aanroep (unknown exception, delphi knalt naar de disassembler):
Kan iemand me verder helpen?
P.S. Voor dat dit stukje code crasht, bevatten MovieWidth en MovieHeight wel de juiste waarden, dus dat stuk werkt wel gewoon...
Ik heb het al geprobeerd met de AVI*** API's, maar AVIOpenFile geeft gelijk al REGDB_E_CLASSNOTREG terug. Beetje vaag dus. De TMediaPlayer doet het beter, maar die crasht als ik Close aanroep (unknown exception, delphi knalt naar de disassembler):
Delphi:
Ik gebruik Delphi 5 Pro om dit alles te doen.1
2
3
4
5
6
7
8
| MediaPlayer.Filename := edtAVIFile.Text; MediaPlayer.Wait := True; MediaPlayer.Open; with MediaPlayer.DisplayRect do MovieWidth := Right - Left; MovieHeight := Bottom - Top; end; MediaPlayer.Close; // <-- Hier crasht ie dus. |
Kan iemand me verder helpen?
P.S. Voor dat dit stukje code crasht, bevatten MovieWidth en MovieHeight wel de juiste waarden, dus dat stuk werkt wel gewoon...
[ Voor 16% gewijzigd door _Thanatos_ op 10-03-2003 22:39 ]
日本!🎌