[osx] Canoscan d646u op andere driver?

Pagina: 1
Acties:

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022
ik heb een canoscan d646u gekocht een maand of 2 geleden, toen draaide ik nog macos9. Hij werkte perfect tot ik eergister op jaguar overstapte. Er blijkt geen driver te zijn voor osx. Alles heb ik afgezocht, ik vind alleen maar scheldcanonades over hoe %$^$ canon wel niet is, maar nergens een oplossing. Weet iemand mischien of er een scanner is die compatible is met deze en waar wel een driver van is? Of dat er een soort van universele of custom driver is waarmee ik heb aan de gang zou kunnen krijgen. Ik weet niet zoveel van linux af, maar osx draait toch op een soortement van linux basis? Is er geen linux driver of scantool die zou kunnen omgaan met dit apparaat?

grtz, PM

Laten we lekker link gaan doen...

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:23
Linux drivers gaan niet werken op OS X, en OS X is trouwens gebaseerd op een BSD, dus da's toch nogal wat anders dan Linux. Maar het basis-idee heb je door, het is inderdaad gebaseerd op een UNIX-achtige omgeving ;)

Helaas weet ik verder niets van OS X zelf, maar ik ben toch bang dat je zult moeten wachten tot Canon zelf drivers uitbrengt. Misschien moet je ze gewoon eens mailen met de vraag of er geen drivers zijn, en waarom niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Wilke op 11-03-2003 00:14 ]

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:24

deadinspace

The what goes where now?

Merk op dat printerdrivers voor Unices vaak in de vorm van ghostscript-filters zijn. Die zijn in principe niet OS-gebonden, zolang je maar ghostscript hebt.

Ik weet alleen niet of MacOS X gebruik maakt van ghostscript. Zo nee, dan is het waarschijnlijk veel geklooi om het via die weg te doen. Als MacOS X al native gebruik maakt van ghostscript, dan zou het nog wel eens een optie kunnen zijn.

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-05 21:38

Orac

Ik mis je papa.

deadinspace schreef op 11 maart 2003 @ 01:47:
Merk op dat printerdrivers voor Unices vaak in de vorm van ghostscript-filters zijn. Die zijn in principe niet OS-gebonden, zolang je maar ghostscript hebt.

Ik weet alleen niet of MacOS X gebruik maakt van ghostscript. Zo nee, dan is het waarschijnlijk veel geklooi om het via die weg te doen. Als MacOS X al native gebruik maakt van ghostscript, dan zou het nog wel eens een optie kunnen zijn.
Het gaat om een scanner, niet een printer...
Ik zie bij Canon Europa wel een driver voor deze scanner voor OS X in classic mode. Is dat niet voldoende? Ik weet weinig van de Mac en dat geldt zeker voor OS X.

[ Voor 14% gewijzigd door Orac op 11-03-2003 02:03 . Reden: Info ]

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:24

deadinspace

The what goes where now?

voxx schreef op 11 maart 2003 @ 01:57:
Het gaat om een scanner, niet een printer...
Ghm :X

Ik zie de naam Canon staan en maak dus maar meteen de link met printer... Ik moet eens gaan slapen B)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 12:23

chem

Reist de wereld rond

Is die Canoscan niet gewoon TWAIN compatible :?
http://www.canon-europa.c...anguageid=9&interfaceid=2 is een driver voor OS X Classic... wil die wel werken?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• remier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04-2023

remier

Tired of spam?

Canon zal nooit voor die scanner een OSX driver schrijven!
Heb Canon hier al voor gebeld en gemaild (NL & USA) maar dit zal nooit gebeuren :(
Heb nl. zelf hier ook een D660U staan, ik dacht dat dit wel zou werken onder OSX, op de doos staat immers iets van minimum OS9 or higher required...

Enigste optie die je hebt is VueScan aanschaffen

[ Voor 29% gewijzigd door remier op 11-03-2003 12:37 ]

Heah what?!?? O, signature??

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022
kut. ik heb geen os9 (classic mode dus) naast mijn osx staan. Mijn scanner gaat het dus nooit doen. jippie. Klote bedrijf zeg.

Laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen die een canonscanner wil kopen!

Laten we lekker link gaan doen...

Pagina: 1