[Cirkelsnijder]Zelf speakers aan het maken, heb gereedschap

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2024

Fireman

We talk about luxury problems

Topicstarter
Ik ben momenteel zelf de kast aan het maken voor mijn zelfbouwspeakers. Nu is de bedoeling om de units (rond 11,1 cm en 17,6 cm uitwendig) verzonken in de voorplaat te monteren. Nu moet daar dus zo'n cirkel in die de uitwendige maat heeft en die maar ca. 4 en 5mm diep is. Voordat ik door en door een gat maak. Is wel duidelijk he wat ik bedoel.

Maar om dat verzonke randje te maken heb ik een cirkelsnijder of pakking snijder nodig.

Het ziet eruit als een boor, voor in een kolomboormachine, met een dwars staaf er op en op die dwarsstaaf een schaal verdeling om af te meten en er zitten dan twee snijmessen die je op de juiste maat kan instellen.(is dit een beetje duidelijk uitgelegt? )

Heeft iemand die die in de buurt van Rotterdam woont. (en die bij langs de brandweerkazerne wil langskomen waar een kolomboormachine staat)

Met een bovenfrees gaat niet omdat de minimale maat niet haalbaar is. Ik kan ook wel met een extra mal gaan werken maar dat is weer niet zo nauwkeurig.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61284

Bij speaker & co (ook in rotterdam) hebben ze dit ook in alle speakers. Toen ik er stond legde hij aan een klant uit waar hij het best ze hout kon laten zagen. Ik neem aan dat ze daar ook de verdiepingen laten freezen voor hun eigen pakketen. Misschien kun je daar eens vragen waar ze dit laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Ja ik ben een bekende daar. En wat nou het leuke is is dat ik alles zelf wil doen kwa maken. En niet weer uitbesteden. Dat is het leuke van zelfbouwen. En daar komt nog bij dat die gasten betaald moeten worden met geld maar niet met een doos gebak of een kratje bier.

Maar bedankt iig ik ga even informeren wat het gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Maar komt het er dan op neer dat die speaker op een 1mm houten rand rust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Ik zie niet in waarom dit niet met een bovenfrees kan, moet er wel bij zeggen dat ik niet met bovenfrezen werk, maar helemaal een leek op dat gebied ben ik ook weer niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

De speaker beweegt in de voorste plaat en die plaat heeft altijd de neiging mee te bewegen. Daarom kun je beter 2 lagen hout gebruiken. In de bovenste laag frees je de buitendiameter en in de onderste plank de binnendiamter. Deze twee planken lijm je op elkaar en dan is je speaker mooi verzonken. rond 11cm kun je gewoon met een ht&k frees frezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:50
Afbeeldingslocatie: http://www.longchengtools.com/1026.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.longchengtools.com/1029.jpg

Dit soort dingen?
Lijkt me lastig: Deze zijn bedoeld om door het hout heen te snijden/zagen. Maw: Diepteinstelling is erg lastig, de bodem van je snede wordt niet vlak en je moet hem meerdere malen verstellen omdat het mes niet breed genoeg is om in 1x die 5mm te halen die jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Lampje schreef op 11 March 2003 @ 11:28:
[afbeelding]
[afbeelding]

Dit soort dingen?
Lijkt me lastig: Deze zijn bedoeld om door het hout heen te snijden/zagen. Maw: Diepteinstelling is erg lastig, de bodem van je snede wordt niet vlak en je moet hem meerdere malen verstellen omdat het mes niet breed genoeg is om in 1x die 5mm te halen die jij wilt.
Dit werkt prima omdat alleen de buitenste rand exact rond moet worden en de rest kan je idd met een bovenfrees weg halen. Heb jij zo'n ding?

Mail me dan even, kunnen we wat regelen voor een doos gebak of een kratje bier :) Ik weet niet waar jij ongeveer woont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:07

nrg

Fireman schreef op 11 maart 2003 @ 17:26:
Mail me dan even, kunnen we wat regelen voor een doos gebak of een kratje bier :) Ik weet niet waar jij ongeveer woont?
Lampje woont in Wezep, lang leve de profiles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireman

Fireman

Topicstarter
nrg schreef op 11 March 2003 @ 17:30:
[...]
Lampje woont in Wezep, lang leve de profiles ;)
Waar ligt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:50
Ik woon idd in wezep, da's 8km onder zwolle.

Ik heb niet zo'n cirkelding voor op de boormachine. Ik heb wel een hulpstuk op mijn bovenfrees, waarmee ik cirkels met een minimale diameter van een cm of 4-5 kan maken, dus ik heb zoiets ook niet nodig :P
Pagina: 1