Sorry voor de vage topictitel, ik kon even niet bedenken hoe ik het anders kon formuleren.
Er staan in de database 3 soorten art_types: 0, 1 en 2. Maar nou zou ik willen dat hij uit de database enkel 0 en 1 haalt, en 2 negeert.
Hoe kan ik dit in de regel van SELECT * FROM reacties plaatsen? ik heb al wat dingen geprobeerd met OR en AND, maar beide werken hier niet bij.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| include("config.php"); mysql_connect("$hostname","$username","$password"); mysql_select_db("$database"); $select ="SELECT * FROM reacties WHERE art_type=0 OR 1 ORDER BY date DESC limit 5"; $query = mysql_query($select); while ($list = mysql_fetch_object($query)) { $list->date = date("d/m/y", $list->date); $list->date = preg_replace("/(.{5}).*/s", "\\1", $list->date); $list->subject = preg_replace("/(.{23}).*/s", "\\1..", $list->subject); if ($list->art_type==0) { echo "[<font size=\"-1\">$list->date</font>] <A HREF=\"nieuws_toon.php?id=$list->art_id\">$list->subject</A><BR>"; } if ($list->art_type==1) { echo "[<font size=\"-1\">$list->date</font>] <A HREF=\"artikelen_toon.php?id=$list->art_id\">$list->subject</A><BR>"; } } |
Er staan in de database 3 soorten art_types: 0, 1 en 2. Maar nou zou ik willen dat hij uit de database enkel 0 en 1 haalt, en 2 negeert.
Hoe kan ik dit in de regel van SELECT * FROM reacties plaatsen? ik heb al wat dingen geprobeerd met OR en AND, maar beide werken hier niet bij.