Toon posts:

HDD probs na power out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik weer,

Ben ik net met partition magic m'n partitie met 'volkomen legale' mp3'tjes aan het vergroten, vliegen bij mij thuis de stoppen er uit. Dus na dat de stroom d'r weer op stond ik de computer aan zetten en kijken op de partitie, zie ik de mappen nog staan. Dus ik probeer een paar mappen te openen. Bij de eerste twee mappen gaat alles goed, maar bij de derde krijg ik deze melding:

J:\MP3\O is niet toegankelijk.

Bestand of map is beschadigd en onleesbaar.

Als ik de eigenschappen van de map bekijk staat ie ook op 0 bytes. Dus ik denken: "Potverdrieeurodubbeltjes, boel mp3's weg". However, als ik rechtsklik op J: is de schijf wel helemaal vol. Dus toen dacht ik zoiets van: "Hmmm, maybe staan de bestanden er nog wel maar is alleen de FAT naar z'n grootje."

Iemand suggesties?

Alvast bedankt,

Ghanz

• Mark309
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Misschien kan scandisk of fdisk /mbr er iets mee :?

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

en mocht de optie van MarkUlft niet werken mischien een system restore... al kun je dan wel een deel van laatste werk kwijt zijn.
(afhankelijk van hoelang geleden die is)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

of vanuit NT "chkdsk /f" uitvoeren.

• Jo0Lz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-03 20:01

Jo0Lz

Lick the box!

Wat je ook probeert, fdisk /mbr zal niet werken, dit formateerd je Master Boot Record, en daar staat alleen de boot informatie in, en zal dus niet helpen, maar in dit geval alleen een extra probleem veroorzaken. Namelijk dat je je pc niet meer kan opstarten.
Scandisk / Chkdsk is denk ik de beste optie.
Als je een Maxtor schijf hebt kun je van de home page een disk CRC checker downloaden die je Harde Schijf nakijkt op beschadigde sporen.

Twitch | YouTube | Jo0Lz#2351 | Steam | Twitter

Verwijderd

QuanTuMLeaP schreef op 11 maart 2003 @ 09:46:
Wat je ook probeert, fdisk /mbr zal niet werken, dit formateerd je Master Boot Record, en daar staat alleen de boot informatie in, en zal dus niet helpen, maar in dit geval alleen een extra probleem veroorzaken. Namelijk dat je je pc niet meer kan opstarten.
No true :-) format /mbr en daarna kun je gewoon booten. (en zeg niet dat ik ongelijk heb, want ik heb het NET getest voor de zekerheid)

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 13:51

Snijkoek

Metal up your ass

QuanTuMLeaP schreef op 11 March 2003 @ 09:46:
Scandisk / Chkdsk is denk ik de beste optie.
Als je een Maxtor schijf hebt kun je van de home page een disk CRC checker downloaden die je Harde Schijf nakijkt op beschadigde sporen.
En als je een ander merk schijf hebt: Alle fabrikanten hebben dit soort tooltjes

Verwijderd

Topicstarter
Ok updateje:

Chkdsk vond op de schijf een boel fouten. Zie hier een stuk van het log

Bezig met herstellen van fout in index $I30 voor bestand 962.
De indexbitmapafbeelding $I30 in bestand 0x3c2 in onjuist.
De down pointer van de huidige indexingang met de lengte 0x18 is ongeldig.

Toen hij klaar was met herstellen kon ik de mappen weer openen en de bestandjes weer zien, maar op het moment dat ik zo'n bestand wil openen krijg ik niks. MP3'tjes blijven stil in winamp, txt'jes zijn leeg in notepad, enz. enz.

De bestandsgroottes kloppen echter nog wel, dus echt "leeg" zijn de bestanden niet.

Daarna heb ik dat PowerDiag programmaatje van MAxtor geprobeerd, die vond geen fouten op de (maxtor) schijf.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 14:10:
Ok updateje:

Chkdsk vond op de schijf een boel fouten. Zie hier een stuk van het log

De indexbitmapafbeelding $I30 in bestand 0x3c2 in onjuist.
De down pointer van de huidige indexingang met de lengte 0x18 is ongeldig.

Toen hij klaar was met herstellen kon ik de mappen weer openen en de bestandjes weer zien, maar op het moment dat ik zo'n bestand wil openen krijg ik niks. MP3'tjes blijven stil in winamp, txt'jes zijn leeg in notepad, enz. enz.

De bestandsgroottes kloppen echter nog wel, dus echt "leeg" zijn de bestanden niet.
Krijg je niet meer terug, mp3 is een verkleinde wma ofwel audio versie, of gelijk een zipfile van een bestand, als je een corrupte zipfile hebt, is er ook niets mee te doen en de hoeveelheid ruimte die het inneemt is gelijk als een wel werkende zipfile, dus gelijk die mp3 zal hier niet meer aan te doen zijn helaas, de informatie die aan het begin van de mp3 file staat ( de index dus) kan de juiste adresseringen niet meer vinden om de rest te kunne bewerken.

[ Voor 7% gewijzigd door Gem1e op 11-03-2003 21:03 ]

Pagina: 1