hallo allemaal!
ik was net lekker muziek aan het luisteren, toen plots mijn pc vast liep!
ik de reset in drukke maar de pc ging niet uit..na veel klooie( ctrl, alt,del.. resetknop..powerknop) maar de stroom er af gehaald..
nu wou ik dus opnieuw opstarte en kreeg geen beeld! weer opstarte en weer NIETS! ik hoorde wel me hardeschijf beetje spinne en lampje bleef rood. dus ik nog eens probere. na een paar x proberen. ik mijn video kaart vervangen door een andere.
en nog geen beeld! na nog een keer restarte kreeg ik beeld!!!! en zag een foutmelding! namelijk : system32\Drivers\NTFS.sys beschadigd of kan niet worden gevonden.. druk op R om via de windows setup van xp cd te repareren. ik cd er in en R drukken. en hij restarte... maar telkes weer de foutmelding. ik weer paar x R drukken. en bleef maar de fout geven....( na het terug zette van me ouwe videokaart had ik ook weer beeld)
dus ik cdtje van xp er uit. en haalde er 1 ram module van 256 ddr333 uit. en pc deed weer niets. toen deze er weer in gedaan en me andere ram 512 ddr333 er uitgehaald. en ja hoor pc starte op!. een deed het weer prima!
ik weer de 512 er bij en ... juist deed het niet meer de pc
heb alle ram banke geprobeerd maar allen bij de 256 deed ie het.
kan er nu dus wel van uit gaan dat me ram naar de klote is.
ik heb deze 512 net op11 November 2002 gekocht!!
ff wat info over mijn systeem
proc: amd xp2000
moederbord : MSI KT3 ultra 2
Videokaart: geforce 4 ti 4200 ( van leadtek)
ram 256 pc333( samsung org)
ram 512 pc333(samsung org )<<<<< kapot denk ik
hardescijf :maxtor 60 gig 7200 rpm.
wat is nu het beste om tedoen?? zit er nog garantie op het ram??
wat betreft die fout melding. volgens windows was het doordat ik een driver had geinstalleerd?? wat ik dus NIEt gedaan had.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpe met wat te doen nou ??
ik was net lekker muziek aan het luisteren, toen plots mijn pc vast liep!
ik de reset in drukke maar de pc ging niet uit..na veel klooie( ctrl, alt,del.. resetknop..powerknop) maar de stroom er af gehaald..
nu wou ik dus opnieuw opstarte en kreeg geen beeld! weer opstarte en weer NIETS! ik hoorde wel me hardeschijf beetje spinne en lampje bleef rood. dus ik nog eens probere. na een paar x proberen. ik mijn video kaart vervangen door een andere.
en nog geen beeld! na nog een keer restarte kreeg ik beeld!!!! en zag een foutmelding! namelijk : system32\Drivers\NTFS.sys beschadigd of kan niet worden gevonden.. druk op R om via de windows setup van xp cd te repareren. ik cd er in en R drukken. en hij restarte... maar telkes weer de foutmelding. ik weer paar x R drukken. en bleef maar de fout geven....( na het terug zette van me ouwe videokaart had ik ook weer beeld)
dus ik cdtje van xp er uit. en haalde er 1 ram module van 256 ddr333 uit. en pc deed weer niets. toen deze er weer in gedaan en me andere ram 512 ddr333 er uitgehaald. en ja hoor pc starte op!. een deed het weer prima!
ik weer de 512 er bij en ... juist deed het niet meer de pc
heb alle ram banke geprobeerd maar allen bij de 256 deed ie het.
kan er nu dus wel van uit gaan dat me ram naar de klote is.
ik heb deze 512 net op11 November 2002 gekocht!!
ff wat info over mijn systeem
proc: amd xp2000
moederbord : MSI KT3 ultra 2
Videokaart: geforce 4 ti 4200 ( van leadtek)
ram 256 pc333( samsung org)
ram 512 pc333(samsung org )<<<<< kapot denk ik
hardescijf :maxtor 60 gig 7200 rpm.
wat is nu het beste om tedoen?? zit er nog garantie op het ram??
wat betreft die fout melding. volgens windows was het doordat ik een driver had geinstalleerd?? wat ik dus NIEt gedaan had.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpe met wat te doen nou ??