Ram stuk! door beschadigd ntfs.sys foutmelding??

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-08 21:26
hallo allemaal!

ik was net lekker muziek aan het luisteren, toen plots mijn pc vast liep!
ik de reset in drukke maar de pc ging niet uit..na veel klooie( ctrl, alt,del.. resetknop..powerknop) maar de stroom er af gehaald..

nu wou ik dus opnieuw opstarte en kreeg geen beeld! weer opstarte en weer NIETS! ik hoorde wel me hardeschijf beetje spinne en lampje bleef rood. dus ik nog eens probere. na een paar x proberen. ik mijn video kaart vervangen door een andere.

en nog geen beeld! na nog een keer restarte kreeg ik beeld!!!! en zag een foutmelding! namelijk : system32\Drivers\NTFS.sys beschadigd of kan niet worden gevonden.. druk op R om via de windows setup van xp cd te repareren. ik cd er in en R drukken. en hij restarte... maar telkes weer de foutmelding. ik weer paar x R drukken. en bleef maar de fout geven....( na het terug zette van me ouwe videokaart had ik ook weer beeld)

dus ik cdtje van xp er uit. en haalde er 1 ram module van 256 ddr333 uit. en pc deed weer niets. toen deze er weer in gedaan en me andere ram 512 ddr333 er uitgehaald. en ja hoor pc starte op!. een deed het weer prima!

ik weer de 512 er bij en ... juist deed het niet meer de pc :(
heb alle ram banke geprobeerd maar allen bij de 256 deed ie het.

kan er nu dus wel van uit gaan dat me ram naar de klote is.
ik heb deze 512 net op11 November 2002 gekocht!!

ff wat info over mijn systeem

proc: amd xp2000
moederbord : MSI KT3 ultra 2
Videokaart: geforce 4 ti 4200 ( van leadtek)
ram 256 pc333( samsung org)
ram 512 pc333(samsung org )<<<<< kapot denk ik
hardescijf :maxtor 60 gig 7200 rpm.

wat is nu het beste om tedoen?? zit er nog garantie op het ram??
wat betreft die fout melding. volgens windows was het doordat ik een driver had geinstalleerd?? wat ik dus NIEt gedaan had.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpe met wat te doen nou ?? _/-\o_

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Die fout melding heb ik meer gezien door een defecte geheugen module. Dus die zou ik verder vergeten. Die module zou normaal gesproken in garantie moeten zitten, dus ff met de bon naar de leverancier... cq terug sturen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ :) Daarin staat onder andere hoe je je geheugen kunt testen..
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen
Technische PMG FAQ

• Passie-m
ja ik heb de bon nog... dus zal zeker even contact op nemen... en hoe moet ik die module teste als mijn pc niet op wil starte met die module er in ?? lijkt me wel dat ie dan naar de **** is ??

Verwijderd

Passie-m schreef op 10 March 2003 @ 21:01:
ja ik heb de bon nog... dus zal zeker even contact op nemen... en hoe moet ik die module teste als mijn pc niet op wil starte met die module er in ?? lijkt me wel dat ie dan naar de **** is ??
Geheugen kan je in een andere systeem zetten en dan memtest86 draaien. 8)7 Dus zet je geheugen eerst in een andere systeem en kijken hoe het daar loopt.

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Je kan hem proberen in een andere machine.. maar IK zou dat niet meer doen.. eerst bij de leverancier binnen lopen.. als hij echt defect is (wat wel heel erg zo lijkt) weet je niet wat er defect is en wat het gevolg KAN zijn voor het mobo.. ik zou niet het risico willen lopen dat ik een mobo verknal met een module die voor, 80% (?) zeker defect is.

• Passie-m
ja maar hoe kan dit zo opeens gebeuren dan???? ik zit wel dagelijks op me pc te game enzo... maar binnen een halfjaar vind ik wel erg snel.. maar als hij het niet in 1van mijn ram banken doet. en me 256 doet het wel in al mijn banke dan lijkt me dit zo klaar als een klontje dat ie kapot is?? toch??

Verwijderd

Passie-m schreef op 10 March 2003 @ 21:11:
ja maar hoe kan dit zo opeens gebeuren dan???? ik zit wel dagelijks op me pc te game enzo... maar binnen een halfjaar vind ik wel erg snel.. maar als hij het niet in 1van mijn ram banken doet. en me 256 doet het wel in al mijn banke dan lijkt me dit zo klaar als een klontje dat ie kapot is?? toch??
Test je geheugen wat BalusC net ook al zei, memtest86 kan je draaien zonder besturingsysteem (OS): http://www.memtest86.com, staat ook in de FAQ btw.

Verwijderd

Mijn geheugen is van het type "GEIL" en draaid alleen als ik het voltage van mij dimm verhoog naar 2.8v zonder fouten memtest86. Zie http://www.geilusa.com/faq.asp

On some motherboards, the memory voltage sensor is not accurately calibrated and the "DIMM Voltage" is being mis-represented in BIOS screen. Set/adjust the memory core voltage to 2.7 or 2.8 volts. All GeIL memory modules have passed the torture test at 3v to survive in this PC market filled with all sorts of different grade power supply units and motherboard voltage sensors.

Probeer eens je voltage te verhogen en memtest86 uit te voeren je zou ook de timeings van je geheugen es wat kunnen veranderen en dan net zolang testen tot ie het met beide dimms doet.

• Passie-m
ik heb niet echt zin om met me voltage te klooie straks gaat het helemaal fout en is me garantie weg :S ..en heb ook niet een andere pc bij de hand waar ik hem in kan stoppe om tekijken... denk trouwens dat het ook niet veel nut heeft. want als hij het niet doet in mijn pc en me 256 ddr33 van zelde merk doet het nog wel in alle banke. dan lijkt me het wel duidelijk dat hij gewoon kapot is ? ofniet

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

dan lijkt me het wel duidelijk dat hij gewoon kapot is
Da's inderdaad een logische conclusie.

• Passie-m
:) vond ik dus ook :P naja ff terug sturen dan maar ! mail ze eerst wel kijken wat ze zeggen!

• Passie-m
weet iemand misschien wat de oorzaak kan zijn geweest waardoor mij ram kapot is gegaan?...

want straks zit er een defect in me mobo ofzo zodat me andere ram module ook naar z`n ***** gaat.

of is dit een beetje vergezocht...???

Verwijderd

Ik zou het gewoon proberen met de nieuwe RAM......... Als het weer kapot gaat, zou je weer een nieuwe moeten krijgen.
Als het dan weer kapot gaat, ligt het meestal aan het kwaliteit van de RAM. Kingston/Corsair/Dane Elec/etc/etc is van heel goede kwaliteit.

• Passie-m
ja ik had er 2 .. 1 van 256 ddr 333 van samsung ,en 1 van 512 ddr333 ook van samsung. en die 512 is alleen kapot gedaan .. en neem aan dat samsung geen B merk is...
dus ik vond het wel vreemd dat hij na 5 maande in eens kapot was..

me pc is niet ge oc . alles gewoon standaard .. dus snap niet hoe dat nou ineens kan..
Pagina: 1