Toon posts:

[jboss] postgres wil niet lukken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een postgres database aan te roepen vanuit jboss (linux) maar hij wil de DefaultDS niet bekend maken op de rmi bus.

Eerst zegt hij:

Bound connection factory for resource adapter 'JBoss LocalTransaction JDBC Wrapper' to JNDI name 'java:/PostgresDS'

Maar wanneer de bean gemaakt moet worden:
JBoss: DefaultDS not bound

Iemand zoiets al meegemaakt?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 20:40 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NOS (Al vraag ik me af of ze daar wel je probleem snappen :?)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Het is inderdaad een exotische mix van termen en technieken.
zwaard: Ik ben bezig een postgres database aan te roepen vanuit jboss (linux) maar hij wil de DefaultDS niet bekend maken op de rmi bus.
RMI bus? RMI heeft hier denk ik niet zoveel mee te maken. RMI is een Java mechanischme voor gedistribueerde object systemen. Waarschijnlijk bedoel je dat er iets niet goed gaat bij het toevoegen van de DataSource die je wilt gebruiken aan de JNDI context. De DataSource die je gebruikt in je server-side applicatie wordt door de application server gebonden aan een bepaald path in JNDI. De applicatie kan de DataSource dan via JNDI opvragen, waardoor je een nette communicatie hebt tussen de application server die de configuratie regelt, en de applicatie die de DataSource gebruikt.

Mogelijke problemen kunnen zijn: (1) het path wat jij gebruikt om de DataSource uit de context te halen komt niet overeen met de configuratie (2) de DataSource is gebonden in een andere context dan de context die je applicatie gebruikt.

Maar hiervoor zal je toch echt wat configuratie en Java code moeten laten zien.

Het topic is waarschijnlijk het meest gepast in P&W trouwens.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

[NOS] ->[P&W]

Verwijderd

Het is misschien een overbodige opmerking maar ik neem dat je in de jboss.xml een resourcemapping hebt aangemaakt en niet rechtstreeks de JNDI naam van JBoss benadert.

<resource-managers>
<resource-manager res-class="">
<res-name>jdbc/[naam]</res-name> <!-- interne naam voor app. context -->
<res-jndi-name>java:/[Datasource naam]</res-jndi-name> <!-- JBoss naam -->
</resource-manager>
</resource-managers>

Deze interne naam die via een lookup op te vragen, volgens mij en niet de externe