[win2k/98SE] D-Link DWL 650+ resource probleem

Pagina: 1
Acties:

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
En dat is nog maar een deel van het probleem.

Laat ik even beginnen bij het begin:

Ik heb vandaag via de post een D-Link Cardbus Wireless netwerkkaartje binnen gekregen. Het is een 32 bits kaartje, dat kan mijn laptop aan. Dat staat vast. Er zat een CD bij en de manual lezend moest ik (hoe brak :/) eerst de setup uitvoeren, dan NIET rebooten, maar de laptop uitzetten. Dan NIC erin steken en opstarten. In windows zou hij dan herkend moeten worden. Opzich klopte dat, hij zag een D-link DWL-650+ Wireless Cardbus Network Adapter.

Ik blij, moest nog wel ff rebooten, maar alles werkte! Maar niet voor lang. Het tooltje dat in de systray stond gaf na de reboot aan dat hij de kaart niet kon vinden :? Ding zat er goed in, powerledje brandde, dus daar lag het niet aan. Bij device manager echter stond er een geel rondje voor dat het IRC al in gebruik was. Hij wil IRQ 3 en die was door mijn IR-poort al in gebruik. IRQ vrijgemaakt door de niet in gebruik zijnde IR-poort uit te schakelen, maar dan begint hij te zeuren dat hij geen resources krijgt ofzo (code 12). De memory range is in gebruik door de PnP bios, of ik die even uit wil schakelen.

Dat doen we natuurlijk niet, maar ik kan totaal niks instellen. Ander IRQ, I/O range... Niks kan ik veranderen en in de bios kan ik ook geen PnP OS kiezen. Voor de duidelijkheid: 't is een Latitude CP, zelfde type als een Latitude CPi, maar dan met een P166. Nu weet ik wel dat ik enorm veel reacties ga krijgen met "maar heeft die wel een 32 bits slot?": Ja, dat heeft hij :) Ik heb beide sloten gebruikt, maar alleen in de onderste wordt hij herkend in win98SE na de reboot en inbouw.

Goed, dan kan het nog een driverprobleem zijn. Ik download de nieuwste drivers van D-link.com, maar daar wordt het alleen maar erger van. Hij wil nu zelfs de hele kaart niet meer herkennen nadat ik de laptop uit heb gezet, de kaart erin heb gezet en geboot heb naar windows 98SE. Dit is het punt waarop ik het opgeef met win98SE en er maar een win2k dualboot van maak (werkt verbazingwekkend goed met een P166 met 96MB geheugen).

In win2k wordt de kaart al helemaal niet meer herkend, dus exact hetzelfde probleem als ik al had met win98SE met de nieuwe drivers. De netwerkkaart wordt niet herkend, zelfs met het automatisch laten zoeken van de drivers op de CD vindt hij niks, ook niet als ik er naartoe browse... Hij wil de .inf niet herkennen als een driverbestandje :/

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem op kan lossen? De nieuwste BIOS staat er al op, dus bios flashen is geen optie.

[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 10-03-2003 20:14 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Grrrrrene schreef op 10 maart 2003 @ 20:11:

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem op kan lossen? De nieuwste BIOS staat er al op, dus bios flashen is geen optie.
Deze gelezen :? http://support.dlink.com/...819&question=DWL%2D650%2B

Edit: linkje 2 http://search.dell.com/se...x=58&y=13&subcategory=dtf

Beide gevallen zoeksleutel DWL-650 gebruikt :P

Suc6 :)

[ Voor 31% gewijzigd door aReaRe op 11-03-2003 01:19 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Jup, zoals ik al zei: ik heb de nieuwste bios (A16) voor mijn Latitude. Ik heb geen andere cardbus apparaten erin zitten. Ik heb exact de installation guide gebruikt en de Dell wordt gesupport :)
Edit: linkje 2 http://search.dell.com/se...x=58&y=13&subcategory=dtf

Beide gevallen zoeksleutel DWL-650 gebruikt :P
Ook die had ik gezien, maar dat is een Dell Inspiron, geen Latitude :) Bovendien had hij een D-Link 650 en geen 650+. Hij heeft hem omgeruild voor een 650+ en toen deed hij het ineens. De problemen die hij had met de 650 heb ik trouwens ook: als ik de kaart eruit trek en er weer in steek, kan hij blijkbaar nergens de drivers meer vinden. Hij vindt dan een nieuwe netwerkkaart en vraagt me waar ik de drivers heb gelaten. Hij wil ze dan dus ook niet vinden op CD of de win98 directory :(
Suc6 :)

Ik heb er al zo weinig vertrouwen in dat dit gaat werken dat ik al heb gemaild naar de winkel waar ik hem gehaald heb of ik hem mag ruilen voor een 11Mbps 3com met X-Jack Antenne :)

[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 11-03-2003 09:09 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Hopelijk gaat het ruilen lukken.
De systeemeisen zijn: PII 300 MHz...